Micra K12 przegrzewa się

Dyskusje na temat wszystkiego, co ma kółka. Samochody, motory, rowery; sprawy techniczne ;

MalePostNapisane by Krzysiek2099 » 2 Apr 2016, 18:39 Micra K12 przegrzewa się

Może ktoś będzie wiedział... popularne tu auto Nissan Micra K12. Termostat wymieniany w tamtym roku jakoś. Dzisiaj zapaliła mi się czerwona kontrolka temperatury. Wiatrak na chłodnicy się kręci, ale chłodnica jest zimna. Płyn chłodzący nie wystrzelił ze zbiorniczka, ale podniósł się i bulgocze z górnego końca przewodu. Odkręciłem korek to część płynu wyleciała, ale nadal mieści się w normie. Zrobiłem zakupy, silnik się trochę ostudził, ale jak wracałem to ta sama sytuacja: zimna chłodnica, płyn podniesiony i bulgocze z górnej części węża (dolnej nie patrzałem). Włączyłem ogrzewanie na maxa, ale dmucha zimnym powietrzem.

Krzysiek2099
Rozeznany
 
 
Posts: 151
Joined: 2 Jun 2013, 23:02
Reputation point: 12
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Thomas » 2 Apr 2016, 20:51

Nagrzewnica tez jest zimna????
To to może walnieta pompa wodna. Kiedyś miałem mikre i jedyny epizod z tym autem miałem jak któregoś razu tez temp podskoczyla ale okazało się ze było tak mało płynu ze połowa chłodnicy była pusta a to przez to ze zbiornik wyrównawczych miał przebarwienia które złudnie wyglądało jakby był do połowy pełny.
...
User avatar
Thomas
Zaangażowany
 
 
Posts: 1371
Age: 38
Joined: 2 Sep 2006, 19:42
Location: Hill Top, W brom
Reputation point: 67
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by Krzysiek2099 » 2 Apr 2016, 23:11 Re: Micra K12 przegrzewa się

Podobno jakby to była pompa wody to bym słyszał... ale kwestia taka, że auto jest głośne i nie wiem jakiego dźwięku mam szukać.

Krzysiek2099
Rozeznany
 
 
Posts: 151
Joined: 2 Jun 2013, 23:02
Reputation point: 12
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Darwas » 3 Apr 2016, 06:22 Re: Micra K12 przegrzewa się

Ja bym jednak obstawiał termostat do wymiany czyli,pod wpływem temperatury otwiera cały układ chłodzenia płyn krąży.Natomiast uszkodzony termostat nie otwiera obiegu przez co płyn znajdujący się w bloku silnika szybko łapie temperaturę.Obieg zamknięty czyli ciepły płyn nie dociera do chłodnicy jak i nagrzewnicy dla tego są zimne.Nie szkodzi że termostat wymieniany rok temu,mógł się uszkodzić.
User avatar
Darwas
Zadomowiony
 
 
Posts: 693
Joined: 26 Jan 2008, 11:01
Location: Dudley
Reputation point: 58
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by Thomas » 3 Apr 2016, 11:08 Re: Micra K12 przegrzewa się

Darwas wrote:Ja bym jednak obstawiał termostat do wymiany czyli,pod wpływem temperatury otwiera cały układ chłodzenia płyn krąży.Natomiast uszkodzony termostat nie otwiera obiegu przez co płyn znajdujący się w bloku silnika szybko łapie temperaturę.Obieg zamknięty czyli ciepły płyn nie dociera do chłodnicy jak i nagrzewnicy dla tego są zimne.Nie szkodzi że termostat wymieniany rok temu,mógł się uszkodzić.

Ale w obiegu małym jest nagrzewnica. To jest mylące ze gdyby to był termostat to nagrzewnica byłaby i tak ciepła.

Do wyjaśnienia nie radziłbym tym jeździć bo za jedziesz silnik
...
User avatar
Thomas
Zaangażowany
 
 
Posts: 1371
Age: 38
Joined: 2 Sep 2006, 19:42
Location: Hill Top, W brom
Reputation point: 67
Poczciwy
Top
0

PostNapisane by Guest » 3 Apr 2016, 19:01 Re: Micra K12 przegrzewa się

Krzysiek2099 to raczej nie będzie termostat (o termostacie i nagrzewnicy w 100% racji ma Thomas). Pompa wody to proste urządzenie jedyne co może się w niej zepsuć to łożysko i uwierz mi jeśli padło by łożysko to byś to usłyszał nawet moja kobieta wychwyciła ten hałas (miała taką usterkę w swoim aucie) poza tym nawet jak padnie łożysko to pompa ciągle chodzi i auto nie powinno się gotować chyba, żeby ją całkowicie zablokowało, ale pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu i jeśli by ją zablokowało to chyba nie muszę pisać jakie były by tego efekty.
Ciężko jest coś powiedzieć z pozycji fotela przed kompem, ale ja obstawiam niestety pękniętą uszczelkę pod głowicą, a w jeszcze gorszej opcji głowice i teraz masz trzy opcje, żeby to sprawdzić:
-wyciągnij bagnet jeśli olej ma kolor kawy z mlekiem to znaczy,że płyn chłodzący dostaje się do oleju, jeśli olej będzie miał normalny kolor to zajrzyj jeszcze dla pewności pod korek wlewu oleju
-odwrotna sytuacja zajrzyj do zbiornika z płynem chłodzącym czy nie ma w nim oleju (ale to już raczej zrobiłeś)
-odpal auto daj mu chwilę pochodzić otwórz zbiornik z płynem chłodzącym przystaw nos i sprawdź czy czuć zapach spalin (tylko uważaj żeby się nie poparzyć).

Lepiej nie jeździj tym autem bo jeśli pękła tylko uszczelka pod głowicą, a będziesz dalej jeździł to możesz dodatkowo doprowadzić do pęknięcia głowicy.

Guest
 
 
Top
0

PostNapisane by Guest » 3 Apr 2016, 19:01 Re: Micra K12 przegrzewa się

Krzysiek2099 to raczej nie będzie termostat (o termostacie i nagrzewnicy w 100% racji ma Thomas). Pompa wody to proste urządzenie jedyne co może się w niej zepsuć to łożysko i uwierz mi jeśli padło by łożysko to byś to usłyszał nawet moja kobieta wychwyciła ten hałas (miała taką usterkę w swoim aucie) poza tym nawet jak padnie łożysko to pompa ciągle chodzi i auto nie powinno się gotować chyba, żeby ją całkowicie zablokowało, ale pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu i jeśli by ją zablokowało to chyba nie muszę pisać jakie były by tego efekty.
Ciężko jest coś powiedzieć z pozycji fotela przed kompem, ale ja obstawiam niestety pękniętą uszczelkę pod głowicą, a w jeszcze gorszej opcji głowice i teraz masz trzy opcje, żeby to sprawdzić:
-wyciągnij bagnet jeśli olej ma kolor kawy z mlekiem to znaczy,że płyn chłodzący dostaje się do oleju, jeśli olej będzie miał normalny kolor to zajrzyj jeszcze dla pewności pod korek wlewu oleju
-odwrotna sytuacja zajrzyj do zbiornika z płynem chłodzącym czy nie ma w nim oleju (ale to już raczej zrobiłeś)
-odpal auto daj mu chwilę pochodzić otwórz zbiornik z płynem chłodzącym przystaw nos i sprawdź czy czuć zapach spalin (tylko uważaj żeby się nie poparzyć).

Lepiej nie jeździj tym autem bo jeśli pękła tylko uszczelka pod głowicą, a będziesz dalej jeździł to możesz dodatkowo doprowadzić do pęknięcia głowicy.

Guest
 
 
Top
0

MalePostNapisane by Thomas » 3 Apr 2016, 20:46

Mikra ma łańcuszek rozrządu.
...
User avatar
Thomas
Zaangażowany
 
 
Posts: 1371
Age: 38
Joined: 2 Sep 2006, 19:42
Location: Hill Top, W brom
Reputation point: 67
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by krisbrumm » 4 Apr 2016, 05:54 Re: Micra K12 przegrzewa się

pompa wody może się zepsuć nie tylko w ułożyskowaniu.Jeżeli masz zimną chłodnicę i nagrzewnicę , na dodatek temperatura płynu w głowicy (tam, gdzie jest czujnik) przekracza dobrze 100 stopni C, to problemem jest brak recyrkulacji - czyli albo wirnik obluzował się na wałku (szczególnie jeżeli jest on plastikowy), albo wogóle przekorodował (tzw. korozja implozyjna).
Uszczelka pod głowicą może się popsuć w wielu miejscach.Brak wody w oleju wcale nie oznacza, ze uszczelka jest OK, bo mógł się wypalić pierścień ogniowy w uszczelce co pozwala przedostawać sie gazom spalinowym wprost do płaszcza chłodzącego podczas gdy na granicy kanałów olejowych i płaszcza wodnego uszczelka jest wciąż sprawna.
Natomiast olej w wodzie oznacza chłodnicę oleju, bo woda ma niższe ciśnienie niż olej w układzie smarowania , natomiast w płaszczu powrotnym oleju z głowicy do miski jest ciśnienie niemalże atmosferyczne (napewno niższe nic w układzie chłodzenia gdzie jest do 1.4 bar).Tak więc olej w wodzie nie oznacza uszczelkę pod głowica tylko chłodnicę oleju.
Reasumując temat uszczelki pod głowica, to idąc tym tropem miałbyś przegrzewanie się silnika, ale gorącą chłodnicę i nagrzewnicę, czyż nie? A kolega pisze, ze chłodnica jest zimna - nagrzewnica też (nagrzewnica jest na stałym, nie-regulowanym termostatem obiegu).
Wąchanie zapachy ze zbiorniczka też jest niemiarodajne, bo gazy spalinowe przedostające się do układu chłodzenia i następnie przechodzące przez cały układ wypełniony płynem aby wreszcie ujść do atmosfery w zbiorniczku tracą jakikolwiek zapach.Wszystko, co będziesz czuć - to para wodna i płyn.
Na zimnym silniku:zdejmij cienki wąż ze zbiorniczka wyrównawczego (ten, co prowadzi zwykle do górnego węża chłodnicy lub obudowy termostatu), odpal silnik i patrz, czy płyn wypływa z węża.Jeżeli nie - to pompa wody nie wymusza obiegu.
Wszyscy patrzą, ale nie wszyscy widzą
User avatar
krisbrumm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 362
Age: 42
Joined: 27 Sep 2010, 22:34
Location: Birmingham
Reputation point: 75
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by TroyaN » 4 Apr 2016, 09:04 Re: Micra K12 przegrzewa się

KRISBRUMM wytlumaczyl wszystko dokladnie. Ja tylko dodam od siebie ze istnieje srodek do sprawdzania czy w ukladzie chlodzenia znajduja sie spaliny (wskazujace na uszkodzenie uszczelki pod glowica). Srodek ten jest w formie plynu ktory reaguje ze spalinami(dokladnie z CO2) zmieniajac kolor.

Dodatkowo czesto i gesto jesli padnie jednak uszczelka mozna zaobserwowac bialy gesty dym z ukladu wydechowego swiadczacy o przedostawaniu sie plynu chlodzacego do komory spalania.

Pozdrawiam
User avatar
TroyaN
Raczkujący
 
 
Posts: 84
Joined: 2 May 2014, 11:26
Reputation point: 4
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Krzysiek2099 » 4 Apr 2016, 17:09 Re: Micra K12 przegrzewa się

Białego dymu nie ma. Też generalnie wykluczyłem termostat, gdyż nawet gdyby się zablokował w pozycji zamkniętej to i tak powinienem mieć wtedy ogrzewanie w aucie. A dmucha mi zimnym powietrzem. Pompa wody też pewnie chodzi, gdyż poziom płynu w zbiorniczku wzrasta i są bąbelki. Tak jakby pompa robiła swoje, ale płyn nie był zaciągany ze zbiorniczka. Znajomy twierdzi, że to może być nawet głupie zapchanie rurki prowadzącej od zbiorniczka. Zobaczę jeszcze z tym środkiem do płynu chłodniczego.

A co do paska... Micra jest na łańcuszku, ale pompa jest chyba podpięta do paska.
Last edited by Krzysiek2099 on 4 Apr 2016, 17:19, edited 1 time in total.

Krzysiek2099
Rozeznany
 
 
Posts: 151
Joined: 2 Jun 2013, 23:02
Reputation point: 12
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Thomas » 4 Apr 2016, 17:14

Może i coś być przypchane ale wzrost poziomu płynu nie koniecznie może być przez podająca pompę ale przez podgrzanie płynu (miejscowo nawet do temperatury wrzenia).
...
User avatar
Thomas
Zaangażowany
 
 
Posts: 1371
Age: 38
Joined: 2 Sep 2006, 19:42
Location: Hill Top, W brom
Reputation point: 67
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by krisbrumm » 4 Apr 2016, 22:07 Re: Micra K12 przegrzewa się

celowo nie sugerowałem sprawdzeniem płynem wrażliwym na CO2 bo ta metoda według mojego doświadczenia bywa zawodna.Widziałem niejednokrotnie jak w obliczu ewidentnego przypadku uszczelki pod głowicą, płyn nie zabarwiał się. Również widziałem przypadek jak metoda detekcji CO2 fałszywie wskazywała obecność CO2 w przypadku po prostu awarii termostatu.Z tego co jest mi wiadomo (a jestem w automotive automotive engineering parę lat) to decydującym czynnikiem jest termin ważności płynu wchodzącego w skład zestawów do detekcji CO2 w atmosferze zbiorniczka wyrównawczego.
Zdejmij wąż układu chłodzenia i patrz po odpaleniu silnika, czy płyn wypływa tak jak sugerowałem wcześniej.Zbiorniczek jest bypasem chłodnicy i płyn w pewnej dużo mniejszej proporcji niż przez nagrzewnicę a i również przez chłodnicę, również recyrkuluje przez zbiorniczek.Nie powiem gdzie pracuję (a daleki jestem od chwalenia sie), ale w firmie mamy w R&D specjalny adapter podłączany na górnym wężu chłodnicy.Adapter jest wykonany z przezroczystego tworzywa sztucznego z zamontowanym wewnątrz wiatraczkiem napędzanym przepływającą cieczą chłodzącą.Obracający się wiatraczek jest sprzężony z małym dynamem które po podłączeniu do test rig test management software pokazuje (po odpowiednim skalibrowaniu) natężenie przepływu płynu chłodzącego (coolant mass flow rate - [kg/s] ) w funkcji obrotów silnika.I fantastycznie widać różne zachowanie recyrkulacji płynu w miarę nagrzewania silnika, przy różnych RPM, gdzie występuje zjawiska martwego ciągu (powyżej np. 8000 RPM), kawitację i inne cuda....
Wszyscy patrzą, ale nie wszyscy widzą
User avatar
krisbrumm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 362
Age: 42
Joined: 27 Sep 2010, 22:34
Location: Birmingham
Reputation point: 75
Poczciwy
Top
2


Return to MOTORYZACJA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users