Toyota avensis (nie chce odpalic)

Dyskusje na temat wszystkiego, co ma kółka. Samochody, motory, rowery; sprawy techniczne ;

MalePostNapisane by Benio » 3 Nov 2011, 20:38 Re: Toyota avensis (nie chce odpalic)

tunn wrote:ok

wymienilem rozrusznik na nowy,kostke startera,kostke stacyjki okablowanie ok.ale auto nadal nie chce odpalac ( na chyba ze na popych) wiec juz nie wiem przy przekrencaniu kluczyka kontrolki te co maja sie swiecic to sie swieca ale nie odpala.Czy jest jeszcze jakas rzecz ktora sam moge sprawdzic zanim oddam auto do mechanika.



kolego najlepszym rozwiązaniem będzie podłączenie pod skaner diagnostyczny i odczytanie błędów ze sterownika bo może to być wszystko

Benio
Raczkujący
 
 
Posts: 53
Joined: 25 Nov 2007, 14:11
Location: Stafford/PL-DLE
Reputation point: -7
Wyśmiewca
Top
0

MalePostNapisane by tunn » 3 Nov 2011, 21:06 Re: Toyota avensis (nie chce odpalic)

Benio

to jest rok 1998 wiedz niewiem czy ma takie cos
User avatar
tunn
Początkujący
 
 
Posts: 32
Joined: 27 Sep 2011, 13:21
Location: Kwidzyn/Birmingham
Reputation point: 3
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Benio » 3 Nov 2011, 22:47 Re: Toyota avensis (nie chce odpalic)

na pewno jest złącze OBD do podłączenia skanera diagnostycznego czytaj komputera i odczytanie z pamięci komputera kodów błedu

Benio
Raczkujący
 
 
Posts: 53
Joined: 25 Nov 2007, 14:11
Location: Stafford/PL-DLE
Reputation point: -7
Wyśmiewca
Top
0

PostNapisane by Guest » 4 Nov 2011, 00:04 Re: Toyota avensis (nie chce odpalic)

teraz wypadalo by powiedziec: a nie mowilem...
jak probowalem wymusic na koledze aby podal wiecej szczegolow to sie sepy rzucily jak na zarcie, lacznie z kolega wiec koszta niepotrzebne poszly :) no ale ja pomagac w tym temacie nie moge bo:

tunn wrote:widze nasz kolega Draco jezdzi pralką :grin: wiedz prosze Cię nie udzielaj się więcej PROsZE!!!!!!!!!!!!!!!! NA TEMAT MOTORYZACJI


tunn wrote:draco,jak nie wiesz to się nie udzielaj!!!!!!!!!!!!!!

Guest
 
 
Top
0

PostNapisane by Guest » 6 Nov 2011, 22:45 Re: Toyota avensis (nie chce odpalic)

Tak na przyszlosc bardzo prosta i skuteczna metoda sprawdzenia rozrusznika jest wymontowanie go wziasc akumulator i podpiac kable plus i minus jak kreci to jest ok i trzeba szukac innej przyczyny. Czasami warto troche ruszyc glowa, a nie pchac sie w koszta,a najprostrze rozwiazania zawsze sa najlepsze. Kiedys nie bylo komputerow, programow i mechanicy naprawiali samochody :roll:

Guest
 
 
Top
0

MalePostNapisane by krisbrumm » 7 Nov 2011, 10:16 Re: Toyota avensis (nie chce odpalic)

xxxx wrote:...Kiedys nie bylo komputerow, programow i mechanicy naprawiali samochody :roll:
Bo kiedys samochody nie mialy mikroprocesorów, jakie majá teraz.jedyná elektroniká bylo czasowe wycieraczki albo co najwyzej auto-alarm bez najmniejszego nawet procka.
mechanicy z tamtych czasów bardzo trudno odnajduja sie wsrod nowoczesnych pojazdow.mam takich w pracy.jeden ma 30 lat doswiadczenia w zawodzie jako mechanik (bez nawet miesiaca przerwy), drugi ma 25lat, inny ma 22 lata doswiadczenia.I jak cokolwiek jest do roboty w aucie powiedzmy po 2000 roku (nawet glupie software update w ECU), to nie za bardzo sobie radzá.

nie te czasy, nie ta motoryzacja.

p.s. Tak na nawiasie to podláczenie komputera diagnostycznego nie pokaze usterki w obwodzie rozrusznika.( nie dotyczy aut po 2009 roku marek BMW I Merc i innych w speku Euro 5)
User avatar
krisbrumm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 362
Joined: 27 Sep 2010, 22:34
Location: Birmingham
Reputation point: 75
Poczciwy
Top
0

FemalePostNapisane by Steinik » 7 Nov 2011, 11:06 Re: Toyota avensis (nie chce odpalic)

a ako kolega sprawdził? Może ma siłę zapalać lampki na konsoli ale nie ma siły zakręcić rozrusznika? Jak nie ma innej opcji to warto przejrzeć źródło zasilania w aucie. Pozdrawiam mąż Steinika :zakaz:
User avatar
Steinik
Stały Bywalec
 
 
Posts: 456
Joined: 16 Jan 2011, 09:50
Location: Walsall/Bydgoszcz
Reputation point: 25
Pokojowy
Top
0

PostNapisane by Guest » 7 Nov 2011, 11:56 Re: Toyota avensis (nie chce odpalic)

Krisbrumm zasady mechaniki sa nie zmienne od lat powiedzmy budowa silnika tutaj wchodzimy w dwa rozne dzialy elektryk i mechanik, a prawda jest taka, ze kiedys to byli prawdziwi mechanicy, ktorzy potrafili zrobic cos z niczego, a dzisiaj to sa wymieniacze czesci.

Tak juz calkiem zchodzac na bok tematu to tak jak napisales auta do 2000 roku to byly auta, a wszystko co puzniej to jedno razowy zlom. Teraz trzeba kupic auto maksymalnie 3 letnie takie zeby mialo przebiek ok. 100tys km i jak bedzie mialo maks 150tys to sprzedawac bo puzniej zaczynaja sie problemy. Nie rozumiem po co pakowac w auta tyle tej elektroniki, ktora sie psuje kiedys auta nie mialy tyle elektroniki i tez mialy klime el. szyby itd..... mialy tez mocne silniki i jakos milion razy lepiej to wszystko dzialalo

Guest
 
 
Top
0

MalePostNapisane by krisbrumm » 7 Nov 2011, 13:31 Re: Toyota avensis (nie chce odpalic)

xxxx wrote:Krisbrumm zasady mechaniki sa nie zmienne od lat powiedzmy budowa silnika tutaj wchodzimy w dwa rozne dzialy elektryk i mechanik, a prawda jest taka, ze kiedys to byli prawdziwi mechanicy, ktorzy potrafili zrobic cos z niczego, a dzisiaj to sa wymieniacze czesci.
To nie jest wina mechaników, takie sá trendy w przemysle motoryzacyjnym.Tak designerzy projektojá auta, zeby podzespoly wymieniac a nie naprawiac.Tak juz jest, ze wymiana jest najlepszym ze wzglédu na skutecznosc rodzajem naprawy, ponad to jest tansza niz rozbieranie i jakas naprawa przez rzezbienie w gownie.
A co do trwalosci komponentow (szczegolnie elektronicznych), to ich jakosc jest podyktowana niská cená produkcji, tak aby utrzymac cené auta na poziomie akceptacji przez nabywce.Tak wiéc auta sá tanie w produkcji bo WY, konsumenci takich szukacie i chcecie.Dodatkowo dochodzi kwestia konkurencyjnosci ceny wzgledem konkurencji.
xxxx wrote:Nie rozumiem po co pakowac w auta tyle tej elektroniki,

proste- zebys mogl pochwalic sie w rodzinie, ze stac cie na auto z ABS-em, ASR-em, inteligentnymi lampami ksenonowymi, 100 tysiecy poduszkami powietrznymi, komputerem pokladowym, klimatronicem, inteligentnym dyferencjalem miedzyosiowym, a wiec w oczach gosci weselnych wypadniesz lepiej od kuzyna, co to ma tylko standartowa elektryke i szyberdach na korbke.
xxxx wrote:Tak juz calkiem zchodzac na bok tematu to tak jak napisales auta do 2000 roku to byly auta, a wszystko co puzniej to jedno razowy zlom. Teraz trzeba kupic auto maksymalnie 3 letnie

Co roku producenci wypuszczajá nowe modele na rynek.I one muszá znalezc nabywcow.Gdyby kazdy tak trzymal auta po 6-10 lat jak to niegdys bylo, to kto by kupowal nowe modele??? ponad to wymiana aut na bardziej nowoczesne podnosi poziom bezpieczenstwa w ruchu drogowym, gdyz nowsze auta sa wyposarzone i zaprojektowane lepiej pod kontem bezpieczenstwa, anizeli te poprzednich generacji.
xxxx wrote:kiedys auta nie mialy tyle elektroniki i tez mialy klime el. szyby itd..... mialy tez mocne silniki i jakos milion razy lepiej to wszystko dzialalo

bzdura! Wspolczesne auta sá zaprojektowane z uwzglednieniem dowiadczen wyniesionych z poprzednich modeli tak, aby nie powtarzac tych samych bledow wieku dzieciecego.
Pamietasz pierwsze silniki benzynowe w motoryzacji z elektronicznym wtryskiem, czyli Bosh K-jetronic i L-jetronic? te mialy usterké srednio raz na 20.000km.
Zawsze ludzie narzekajá i niedowierzajá czemus, czego nie znajá.Przypisujá im cechy czarnej magii.

Chcesz poznac aspekty produkcji i projektowania auta z innej strony, anizeli z pespektywy gadek na postoju taksowek, t zapisz sié na uniwersytet na kierunek Automotive Engineering.Bedziesz mial okazje porozmawiac z ludzmi, którzy projektójá samochody w fabrykach i otworzá ci oczy na proces projektowania i produkcji samochodu, o jakim jeszcze nie sniles.
User avatar
krisbrumm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 362
Joined: 27 Sep 2010, 22:34
Location: Birmingham
Reputation point: 75
Poczciwy
Top
0

PostNapisane by Guest » 9 Nov 2011, 01:16 Re: Toyota avensis (nie chce odpalic)

Uwczesne modele sa zaprojektowane z wyniesieniem doswiatczen z poprzednich modeli no sory:
-kiedys auto jak mialo lancuch rozrzadu nigdy nikt tego nie wymienial. Dzisiaj w VW polo lancuch przeskakuje po 40tys km
- 1.9 TDI silnik nie do zajechania, jego nastepca 2,0 TDI zlom

To jest Twoim zdaniem wynoszenie doswiatczen z poprzednich modeli. Moje zdanie jest takie dzisiaj auta (zreszta nie tylko auta) sa tak robione zeby sie psuly, a to napedza rynek. Ty siedzisz glebiej w tym temacie, a ja Ci tu pisze fakty, ktore widzi przecietny smiertelnik

Guest
 
 
Top
0

PostNapisane by Guest » 9 Nov 2011, 10:18 Re: Toyota avensis (nie chce odpalic)

xxxx wrote:To jest Twoim zdaniem wynoszenie doswiatczen z poprzednich modeli.



to jest liczenie sie z kosztami, kiedys passata mogl kupic tylko niemiec a polak mogl jedynie zazdroscic, teraz ceny polo spadly tak, ze przecietny robol z fabryki moze sobie go kupic, wiec na jakiej podstawie chcesz miec lepszy silnik jak gdzies te koszta trzeba zredukowac, co za tym idzie dac tansze i gorsze podzespoly.

Guest
 
 
Top
1

PostNapisane by Guest » 9 Nov 2011, 11:38 Re: Toyota avensis (nie chce odpalic)

Draco chyba troche przesadzasz akuratnie seria passatow, golfow itd... z silnikiem 1,9 TDI jezdzila cala Polska. Sprowadzalem auta i naprawde pasatow b5 i b5fl to co tydzien targalismy 4 i zawsze 4 w tygodniu sprzedawalismy

Guest
 
 
Top
0

PostNapisane by Guest » 9 Nov 2011, 12:00 Re: Toyota avensis (nie chce odpalic)

xxxx wrote:Sprowadzalem auta i naprawde pasatow b5 i b5fl to co tydzien targalismy 4 i zawsze 4 w tygodniu sprzedawalismy


ok to teraz odpowiedz... targaliscie nowe czy uzywane od helmuta?

Guest
 
 
Top
0

MalePostNapisane by krisbrumm » 9 Nov 2011, 16:47 Re: Toyota avensis (nie chce odpalic)

xxxx wrote:-kiedys auto jak mialo lancuch rozrzadu nigdy nikt tego nie wymienial. Dzisiaj w VW polo lancuch przeskakuje po 40tys km

A czy kiedykolwiek czytałeś coś takiego jak instrukcję serwisowania i użytkowania ? Tam jest napisane jaka jest procedura i częstotliwość wymiany napędu rozrządu.Jeśli wymieniasz o czasie to podejrzewam, ze wszystko jest ok.A jak dalej wierzysz w to, ze każdy silnik pod maską co ma łańcuch a nie pasek, ma służyć dożywotnio, to sorry, jesteś trochę nie na czasie.
Nie lubię gadek typu: kiedyś to, kiedyś tamto.Świat idzie do przodu.Wszystko się zmienia.Nikt już nie projektuje aut używając tych samych kryteriów, co kiedyś.Jak tego nie rozumiesz, to znaczy, ze powinieneś pracować jako przewodnik w muzeum.Oni lubią tam z nostalgią wspominać historię.Albo idź do domu seniora, tam usłyszysz raczej tekst:"Panie, kiedyś to byyyyyło, teraz to co to to to to jest"
B.T.W. tak jak Draco pisze, producenci redukują koszty produkcji, by znaleźć szerszą rzeszę nabywców.To dlatego sprzedawałeś 4 paski w tygodniu, zamiast 4 na rok. To jest po to, żeby byle Mietka z bloku z wielkiej płyty było stać na samochód.
Chcesz samochód eksploatowany bez awarii tak, jak z reszta za tym tęsknisz? Mam rozwiązanie! kup nowy, serwisuj regularnie w autoryzowanym serwisie, trzymaj tylko do końca gwarancji, potem sprzedaj go i kup nowy.
Stać cię na taki wariant?
Nie?
No przecież chciałeś wariant bezawaryjny?
Już nie jest tak, ze auto jest bezawaryjne przez dłuuuuugie lata.teraz aby eksploatować auto bezawaryjnie należy przyjąć z góry koncepcję producentów aut: nówka auto-trzymam rok, góra dwa- sprzedaję go i idę po nowy.
drogo, co? nie stać cię na taki schemat, co? To znaczy, że jesteś współczesnym odpowiednikiem właściciela dużego fiata sprzed lat, który zazdrości, że Niemiec ma Mercedesa beczkę i jeździ nim bez usterki przez długie lata.
User avatar
krisbrumm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 362
Joined: 27 Sep 2010, 22:34
Location: Birmingham
Reputation point: 75
Poczciwy
Top
0

PostNapisane by Guest » 10 Nov 2011, 00:28 Re: Toyota avensis (nie chce odpalic)

Tu sie grubo mylisz bo wlasnie polo z 2003 roku pojemnosc 1.2 benzyna rozbieralem wlasno recznie rozrzad w tym aucie jest na lancuchu tylko takim, ze mam lepsz w rowerze. Dobra skonczmy ta dyskusje terazniejsza jednorazowa technologia jest super kiedys byla do bani.

A co do wariantu o ktorym piszesz ja juz go przyjolem i sie z nim pogodzilem ale na to sobie moga pozwolic nie liczni tak jak np. my zyjacy tutaj w Angli

Draco no chyba to jest oczywiste, ze to byly auta urzywane, a teraz Ty mi odpowiedz, ktorego robola z fabryki w Polsce stac na nowego passata z salonu z tych niby gorszych jakosciowo materialow???

Guest
 
 
Top
0

PreviousNext

  • Similar topics
    Replies
    Last post
Return to MOTORYZACJA