Problem z Corsa C
Dyskusje na temat wszystkiego, co ma kółka. Samochody, motory, rowery; sprawy techniczne ;
Problem wygląda tak:
Przy szybkim ruszaniu lewe przednie koło boksuje, jak by się odbijało od ziemi, zupełnie jak przy zużytym amortyzatorze. Problem jest o tyle dziwny że przy prędkości powyżej 80 mil na godzinę to samo lewe koło wpada w drgania. Problem zaczyna się od 80 mil na godzinę wzwyż. Dodam że mało kiedy tak tak szybko jeżdżę :). Ponadto koła są wyważone a opony są nowe.
Jaka możne być tego przyczyna ?
Pozdrawiam.
-

-
turbovomiter
- Początkujący
-
-
- Posts: 49
- Joined: 28 Feb 2011, 21:07
- Reputation point: 6
A czy ten amorek na tym kole jest nowy? Najlepsza rada to wjechać na szarpaki i sprawdzić tam czy czasem nie jest uszkodzony. To że koło tańczy po 80MPH może być też spowodowane jego stabilizacją, napisz czy coś stuka czy też może przy stojącym samochodzie gdy kręcisz kierownicą słyszysz stuk? opisz dokładniej
-

-
Hunteros30
- Stały Bywalec
-
-
- Posts: 451
- Joined: 10 Nov 2011, 00:38
- Location: walsall
- Reputation point: 42
Amortyzator raczej nie jest nowy, a przy skręcaniu normalnym wszystko jest ok, tylko jak tak szybciej jak by potrząsnę, poszarpie kierownica w prawo i w lewo to słychać stukanie :/
Dodano: -- 10 sty 2013, o 01:12 --
Aha gdzie mogę znaleść taki warsztat z szarpakami i jak to sie profesjonalnie nazywa ??
-

-
turbovomiter
- Początkujący
-
-
- Posts: 49
- Joined: 28 Feb 2011, 21:07
- Reputation point: 6
sprawdź przeguby i półośki- szczególnie na luz poprzeczny, czyli nie-osiowy.Ponadto ja sprawdziłbym również tulejki wahacza, gdyż luz w zarówno przedniej czy tylnej tulejce wahacza powoduje, iż przy przyśpieszaniu koło na zasadzie zataczania się "do środka" ucieka w kierunku zbieżnym, a przy hamowaniu ucieka w kierunku rozbieżnym.To uciekanie koła powoduje iż oscyluje ono wokół pozycji normalnej- czyli zbieżności "na zero", i zaczyna oscylować.To daje się odczuć przez drgania i odgłosy jakby uderzania.
-

-
krisbrumm
- Stały Bywalec
-
-
- Posts: 362
- Joined: 27 Sep 2010, 22:34
- Location: Birmingham
- Reputation point: 75
-
Dzięki za podpowiedzi. Bez wizyty u mechanika się jednak nie obędzie :/
-

-
turbovomiter
- Początkujący
-
-
- Posts: 49
- Joined: 28 Feb 2011, 21:07
- Reputation point: 6
Hmm..możesz spróbowac podnieść ten naroznik auta na lewarku i poruszac kolem tak jakbys chcial je zdjac bez odkrecania srub.Obejrzyj dokladnie wszystkie gumowe osłonki połączeń przegubowych jak końcówki drążka,gruszka wahacza i łącznik stabilizatora.moze tym sposobem cos znajdziesz...
-

-
Hunteros30
- Stały Bywalec
-
-
- Posts: 451
- Joined: 10 Nov 2011, 00:38
- Location: walsall
- Reputation point: 42
Return to MOTORYZACJA