Bywa tu jakiś kierowca autobusu miejskiego TWM?

Dla wszysktich którzy mieszkają lub zamierzają przyjechac do Birmingham i potrzebują informacji na różne tematy
Mam dwa szczegółowe pytania o wystawianie rzadko używanych biletów.
Dziś mi facet odmówił sprzedaży biletu Metro/bus bo nie potrafił go znaleźć i stwierdził, że taki bilet nie istnieje - może jak będę wiedzieć co należy wstukać do maszyny to nie będę musiała przepłacać jak dzisiaj... Chętnie np. przyjmę skan odpowiedniej strony jakiegoś handbooka dla kierowców (czasem widzę, że niektórzy z czegoś takiego korzystają).
I tak złożę skargę ale zanim doczekam się odpowiedzi chciałabym już mieć jakieś informacje.

Galadriela
Stały Bywalec
 
 
Posts: 307
Joined: 1 Jun 2008, 18:00
Reputation point: 9
Neutralny
Top
0

Wydaje mi sie ze cos zmienili i teraz juz nie mozna kupic ich u kierowcy. Tez kiedys z takowych kozystalam. Teraz trzeba kupowac w punktach TWM, albo travel Agent.
Być szczerym to wypowiadać się zgodnie z tym, co się myśli. A nie wszystko, co się myśli wypowiadać na głos.
User avatar
Luiza
Wtajemniczony
 
 
Posts: 1912
Age: 39
Joined: 14 Mar 2008, 23:27
Reputation point: 71
Poczciwy
Top
0

Luiza wrote:Wydaje mi sie ze cos zmienili i teraz juz nie mozna kupic ich u kierowcy. Tez kiedys z takowych kozystalam. Teraz trzeba kupowac w punktach TWM, albo travel Agent.

Na stronie http://www.travelwm.co.uk/tickets-and-p ... Daysaver/4
wyraźnie piszą "Buy it on the bus or Metro."
A skąd wiesz, że to się zmieniło?

Galadriela
Stały Bywalec
 
 
Posts: 307
Joined: 1 Jun 2008, 18:00
Reputation point: 9
Neutralny
Top
0

Taki bilet nadal można kupić u kierowcy na 100%, bo sama je kupuje kosztuje 4.90

alkad
Początkujący
 
 
Posts: 28
Joined: 5 Jun 2007, 18:26
Location: Wrocław
Reputation point: 3
Neutralny
Top
0

A to kiedys sie zmienilo i widocznie sie zmienilo spowrotem ;) Dawno nie jezdzilam autobusem. Ale byl taki czas ze nie mozna bylo.
Być szczerym to wypowiadać się zgodnie z tym, co się myśli. A nie wszystko, co się myśli wypowiadać na głos.
User avatar
Luiza
Wtajemniczony
 
 
Posts: 1912
Age: 39
Joined: 14 Mar 2008, 23:27
Reputation point: 71
Poczciwy
Top
0

Można kupić taki bilet u kierowcy,wiem to od zaufanego żródła,czyli od mojego Męża :mrgreen: i to prawda,że taki bilet na dzień dzisiejszy kosztuje 4,90.Pozdrawiamy.

Magda31
Rozeznany
 
 
Posts: 116
Age: 44
Joined: 18 Sep 2007, 17:41
Location: Birmingham
Reputation point: 0
Neutralny
Top
0

Magda31 wrote:Można kupić taki bilet u kierowcy,wiem to od zaufanego żródła,czyli od mojego Męża :mrgreen: i to prawda,że taki bilet na dzień dzisiejszy kosztuje 4,90.Pozdrawiamy.

A mogłabyś zapytać męża o ten handbook, o który pytałam w pierwszej wiadomości?
Potrzebowałabym wiedzieć co podpowiedzieć kierowcy, który nie porafi znaleźć takiego biletu... Musiałam wczoraj kupić droższy bo mi się gość uparł, że skoro on nie umie go znaleźć to takie nie istnieją.
A nawet częściej mam problemy z Daytripperem - jeszcze nikt mi nie odmówił sprzedaży, ale szukanie go trwa zazwyczaj po kilka minut (u rekordzisty chyba ponad 7-8 min, już w czasie jazdy, ale większość z nich stoi dopóki mi nie wydrukuje tego biletu a autobus łapie opóźnienie) i zdarzyło mi się spóźnić przez to na kolejne połączenie, jeśli już do mnie przyjeżdżał trochę po czasie.
Trochę to wszystko wkurzające. Istnieją może jakieś kody czy sekwencje klawiszów na tych ich maszynkach, które mogłabym im podpowiadać? Chodzi o network daytripper i one day metro/bus - z innymi typami biletów nie mam tylu problemów, jakoś częściej przynajmniej o nich słyszeli i wiedzą gdzie szukać.

Galadriela
Stały Bywalec
 
 
Posts: 307
Joined: 1 Jun 2008, 18:00
Reputation point: 9
Neutralny
Top
0

network daytripper kosztuje 5,20 adult, 3.30 child, 8,60 family na ticket maszynie to shift D issue :mrgreen: kierowca mógł niewiedzieć bo nie często się te bilety sprzedaje,więc nie pisz na niego skargi proszę :cry:
Day Metro/Bus 4,90 adult, 3,25 child shift A issue :mrgreen:

eric27
Stały Bywalec
 
 
Posts: 434
Joined: 14 Sep 2008, 12:54
Reputation point: 18
Neutralny
Top
0

eric27 wrote:network daytripper kosztuje 5,20 adult, 3.30 child, 8,60 family na ticket maszynie to shift D issue :mrgreen: kierowca mógł niewiedzieć bo nie często się te bilety sprzedaje,więc nie pisz na niego skargi proszę :cry:
Day Metro/Bus 4,90 adult, 3,25 child shift A issue :mrgreen:

Dzięki. Nie masz przypadkiem jakoś na piśmie tych "shiftów D/A issue"? Bo nie do końca rozumiem - jeśli Cię zacytuję to dostanę dorosły bilet czy dziecięcy? Widziałam u kierowców takie jakieś niewielkie wydrukowane książęczko/ściągawki, byłabym dozgonnie wdzięczna za kopię albo skan odpowiedniej strony.
A co do skargi - wiesz, nauczona doświadczeniem noszę ze sobą booklet ze wszystkimi dziennymi biletami i pokazałam go temu gościowi - nawet to go nie przekonało, że bilet Metro/bus naprawdę istnienie w taryfie... Po raz dziesiąty powtórzył że nie ma takiego biletu, bo on umie znaleźć tylko trzy bilety network: za 3,60, 5,20 i 6,50. A booklet to ja na pewno mam nieaktualny.
Coś w rodzaju "nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobi" normalnie, że tak zacytuję klasykę...

Galadriela
Stały Bywalec
 
 
Posts: 307
Joined: 1 Jun 2008, 18:00
Reputation point: 9
Neutralny
Top
0

to chyba jakiś wyjątkowy typ ;) shift to na maszynie taki przycisk nad przyciskiem issue,przy każdym bilecie zwyjątkiem jednorazowego musi go wcisnąć,potem przy metrobusie musi w cisnąć A a przy daytriperze D, na maszynie na górze w rzędzie są przyciski A,B,C itd.po wciśnięciu A wyświetli mu się na ekranie "metrobus 4,90" jeśli wciśnie"+" przeskoczy mu na "metrobus CH 3,25" tak samo z daytripperem Shift D pierwszy się wyświetli daytripper adult,jak wciśnie + to daytripper child potem znowu + daytripper family potem tylko issue i bilet się drukuje :mrgreen: Jak kierowca będzie miał problem to powiedz mu,żeby w przerwie poćwiczył sobie na garażu obsługę tiket maszyny ;) powodzonka i bezpiecznej jazdy :mrgreen:

eric27
Stały Bywalec
 
 
Posts: 434
Joined: 14 Sep 2008, 12:54
Reputation point: 18
Neutralny
Top
0

eric27 wrote:to chyba jakiś wyjątkowy typ ;)
Jak kierowca będzie miał problem to powiedz mu,żeby w przerwie poćwiczył sobie na garażu obsługę tiket maszyny ;) powodzonka i bezpiecznej jazdy :mrgreen:

Wiesz, tak mi wtedy podniósł ciśnienie, że nie w głowie mi było mu rad udzielać... Żeby się nie wgłębiać - jak mi odmówił tego metro/busa, a nie miałam dość drobnych na pełny network za 6,50 (zresztą nie widziałabym powodu dopłacać do głupoty kierowcy), to musiałam kupić daytrippera nie zważając, że była dopiero godzina 8:30. Facet mi to sam zaproponował i nie rozumiał moich zastrzeżeń, że daytripper działa dopiero od 9:30. Więc jadąc z nim dalej miałam stracha przed kontrolą a potem jeszcze przy dwóch przesiadkach że mnie ktoś nie wpuści bo za wcześnie jadę.
W każdym razie dzięki za wytłumaczenie kolejności przycisków maszyny - może uda mi się trochę szybciej dostawać te bilety :-) Bo odmowa spotkała mnie tylko raz, zazwyczaj to tylko po prostu straaaaaaaasznie długo trwa, zanim znajdą odpowiedni.
Gdyby to o poranku i w pośpiechu nie było takie wkurzające, to bym się nieźle mogła obśmiewać z min jakie robią kierowcy pt. "Daytripper? Metrobus? Never heard" i z paniki w jaką następnie wpadają młócąc gorączkowo po tej maszynie. A jacy są zdziwieni (i dumni jednocześnie) jak w końcu znajdą...

Acha, jeszcze jedno pytanie - jak mi się już trafił kontakt z kierowcą to to wykorzystam :-)
Czasami daytripper drukuje się jako "network daytripper" a czasami jako "centro daytripper", oba z ceną 5,20. Z tymi drugimi miałam kłopoty w autobusach Arriva, bo ichniejsi kierowcy nie bez racji nie chcieli ich akceptować twierdząc, że to nie jest bilet sieciowy, skoro nie ma słowa "network" w nazwie. Czy treść wydruku zależy od tego co kierowca przyciśnie czy co maszyna ma w programie? Co mogłabym zrobić, żeby dostawać wydruk ze słowem 'network" i nie mieć potem problemów?

Galadriela
Stały Bywalec
 
 
Posts: 307
Joined: 1 Jun 2008, 18:00
Reputation point: 9
Neutralny
Top
0

Network i Centro to właściwie to samo nie jestem pewien ale to chyba zależy od maszyny w każdym razie znaczą to samo.A apropo paniki kierowców przy sprzedaży tych biletów to ci powiem,że przez 3,5 roku jazdy sprzedałem może z 5 metrobusów i ze 2 daytrippery :mrgreen: ,więc kiedy człowiek kilka tysięcy razy słyszy tylko 1,70;0,85 albo daypass i nagle być może pierwszy raz w "karierze" daytripper please to uwierz mi ale może być zaskoczony :roll: .Pozdrowienia :mrgreen:

eric27
Stały Bywalec
 
 
Posts: 434
Joined: 14 Sep 2008, 12:54
Reputation point: 18
Neutralny
Top
0

eric27 wrote:przez 3,5 roku jazdy sprzedałem może z 5 metrobusów i ze 2 daytrippery

No ja to rozumiem - żeby w razie kompletnej paniki kierowcy pokazać o jaki mi bilet chodzi noszę ze sobą booklet o wszystkich dziennych biletach i dodatkowo jeszcze stary daytripper na wzór (częściej je kupuję), a teraz jeszcze będę nosić stary metro/bus na wzór.
Nigdy dotąd też nie grymasiłam na długi czas wydruku, nawet jak spóźniałam się na pociąg (a nieraz się zdarzyło, niestety).
Dopiero ostatnie "nie ma takiego biletu i co mi zrobisz" mnie _naprawdę_ wyprowadziło z równowagi.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Galadriela
Stały Bywalec
 
 
Posts: 307
Joined: 1 Jun 2008, 18:00
Reputation point: 9
Neutralny
Top
0

Alesz proszę bardzo :mrgreen: polecam się na przyszłość :mrgreen: Pozrowionka.

eric27
Stały Bywalec
 
 
Posts: 434
Joined: 14 Sep 2008, 12:54
Reputation point: 18
Neutralny
Top
0


  • Similar topics
    Replies
    Last post
Return to SZUKAM INFORMACJI

Who is online

Users browsing this forum: No registered users