Opony w UK

Dyskusje na temat wszystkiego, co ma kółka. Samochody, motory, rowery; sprawy techniczne ;

MalePostNapisane by Krzysiek2099 » 11 Oct 2013, 22:15 Opony w UK

Mam letnie opony, które przyjechały ze mną z Polski. Niestety bieżnik już nie ten a i gubią dość mocno powietrze. Myślę więc już dość poważnie o wymianie opon. I tu jest pytanie: na jakich oponach jeżdżą anglicy? Słyszałem, że nie używają letnich i zimowych. Czyli, że jeżdżą na wielosezonowych? Mam zimówki dobre z felgami w Polsce, ale sprowadzenie ich trochę mnie wyniesie. Jakie opony ewentualnie polecacie tutaj kupić? Nie zależy mi na byle czym, ale z drugiej strony na nadmiar gotówki nie cierpię.

Krzysiek2099
Rozeznany
 
 
Posts: 151
Joined: 2 Jun 2013, 23:02
Reputation point: 12
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by rmazurek » 12 Oct 2013, 03:47 Re: Opony w UK

Anglicy jezdza na roznych oponach -wiekszasc z nich na takich, jakie im akurat sprzedali z autem bo nie maja pojecia. Mozesz tu kupic zarowno zwykle letnie opony, jak rowniez M+S oraz typowe zimowki. Jesli chodzi o pytanie jakie - wszystko zalezy od tego ile chcesz wydac i czego oczekujesz. Jak masz auto z tylnim napedem i 280 km to lepiej cos porzadnego - bedzie cicho, komfortowo i "przyczepnie". Zawsze mozesz popytac o part worn'y - wyjda taniej a kilka sezonow pojezdzisz. Osobiscie zawsze kupuje tzw firmowki bo wg mnie sa pewniejsze. Poszukaj sobie opinii na necie na jakiejkolwiek stronie (nawet polskiej) i jak juz znajdziesz cos co Ci odpowiada poprostu podjedz do wulkanizacji i zapytaj czy maja(lub czy ewentualnie moga zamowic. Mozesz tez sprawdzic ebay, gumtree.


Pozdrawiam
User avatar
rmazurek
Raczkujący
 
 
Posts: 95
Age: 38
Joined: 27 Aug 2012, 12:38
Location: Castle Bromwich
Reputation point: 4
Neutralny
Top
2

MalePostNapisane by lesny69 » 12 Oct 2013, 09:30 Re: Opony w UK

Pamiętaj, że na każdym kole możesz mieć inną oponę, ale za zdarte opony ze zbyt niskim bieżnikiem można stracić angielskie prawko bo są 3 pkty za jedną oponę.
User avatar
lesny69
Rozeznany
 
 
Posts: 125
Age: 35
Joined: 27 Aug 2012, 06:47
Location: Quinton
Reputation point: 43
Pokojowy
Top
0

MalePostNapisane by Thomas » 12 Oct 2013, 12:38 Re: Opony w UK

Uniwersalne opony zwane wielosezonowe sa ani dobre na lato ani na zime.
Ja testowalem kilka roznych marek i moge z czystym sumieniem polecic opony na ktorych obecnie jezdze. Sa to Danlop blue response (nie mylic z fastresponse i SP sport response)
Cechuja sie bardzo dobra przyczepnoscia szczegolnie na mokrej nawierzchni, malymi oporami tocznymi i niskim poziomem halasu.
...
User avatar
Thomas
Zaangażowany
 
 
Posts: 1369
Age: 41
Joined: 2 Sep 2006, 19:42
Location: Hill Top, W brom
Reputation point: 67
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by Ogarek » 12 Oct 2013, 18:44 Re: Opony w UK

Dokladnie jak pisze Thomas, wielosezonowe sa dobre do niczego :) A dodatkowo sa drozsze niz letnie.Na angielskie warunki opony letnie wydaja sie optymalnym wyborem do uzytku calorocznego, zakladajac ze nie chcesz, jak nadmieniles wydawac za duzo pieniedzy.Opona zimowa spelnia swoje zadanie lepiej od letniej jedynie w okreslonych warunkach(niska temperatura i snieg), czego w angli nie doswiadcza sie tak czesto jak na kontynencie.
Lepiej kupic dobra letnia z dobrymi wlasciwosciami na mokrym(pada tutaj czesto) niz wielosezonowa.Ja ze swojej strony moge Ci zasugerowac ta strone http://www.oponeo.co.uk/tyre-details/go ... 5-r16-91-v i z tymi oponkami w linku, ktore nabylem i jestem z nich zadowolony poki co.Dodatkowo mozesz sobie w zakladce label przy kazdym typie opony porownac jak wypadla w niezaleznych testach, ktore sa teraz wymagane dla kazdej opony wprowadzanej na rynek.A tutaj http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goody ... rmance.htm stronka gdzie mozesz jeszcze bardziej poweszyc :) Co do uzywanych to jesli malo jezdzisz i naprawde masz malo pieniedzy to jest dobry wybor.Taka uzywana opona sprzedawana w wielu firmach moze ma jeszcze troche bieznika i jest "legalna" ale moze po prostu miec jakis "feler" ktory sie ujawni przy 70mph na autostradzie...

Reasumujac polecam kupic nowe o dobrych parametrach, ktore jesli dobrze sie rozeznasz mozesz miec w dobrej cenie z zalozeniem, a posluza Ci dluzej niz uzuwane.Przejrzyj obie stronki ktore podeslalem i porownaj ceny w duzych firmach jak Kwik-fit, National, mr.tyre, mnie koszt jednej opony zamawawiajac online z montazem u polakow wyniosl 73 za opone uznanej firmy z wysokimi notami pod kazym wzgledem.
Wez pod uwage tez ze opony maja tez wplyw na spalanie.Kupujac te o dobrych parametrach, zaoszczedzisz troche i dodatkowo w ogolnym rozrachunku, roznica w zakupie nowa-stara bedzie mniejsza.

Ogarek
Przyczajony
 
 
Posts: 6
Joined: 3 Sep 2010, 23:59
Reputation point: 0
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 13 Oct 2013, 08:48 Re: Opony w UK

Bo co jest do wszystkiego to jest do niczego ...

Od zeszlego roku unia europejska wprowadzila obowiazkowe nowe oznakowanie dotyczace opon mozesz sobie dobrac opony dokladnie do tego co potrzebujesz.

Zalezy na co sie nastawiasz czy na wytrzymalosc opony czy na jej przyczepnosc na mokrym albo suchym asfalcie ... Jak by nie bylo to opony spelniaja bardzo wazna funkcje takze powaznie zastanowilbym sie jezeli myslisz o zakupie uzywanych albo budzetowych opon.

Z dobrych i nie drogich opon polecam Kumho, Falken, Toyo.

Pamietaj ze opony musza zgadzac sie z tymi jakie byly w samochodzie kiedy opuszczal fabryke, jezeli tak nie jest to musisz poinformowac ubezpieczalnie.

Dobra strona z opiniami http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by mizartius » 13 Oct 2013, 10:45 Re: Opony w UK

Jesli jezdzisz glownie w miescie to nie ma sensu kupowac zimowek. Jak spadnie taki snieg, ze nie nadaza usuwac to i tak miasto bedzie sparalizowane przez wszystkich innych uzyszkodnikow. Wtedy lepiej zostac w domu, w cieple. :) Ja mieszkam w Walii, dojezdzam do pracy 15 mil do sasiedniego miasteczka, wiec zaszalalem i zakladam na zime na przod (na razie brakuje kasy na kolejne dwie gumy) opony z oznaczeniem M+S (mud and snow). W trudniejszych warunkach sa o niebo lepsze od letnich. Sa bardziej dopasowane do tutejszego klimatu niz typowe sniegowe. I nawet na sniegu jezdzi sie na nich dosc dobrze.

mizartius
Raczkujący
 
 
Posts: 52
Joined: 19 Jan 2012, 23:14
Reputation point: 6
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 13 Oct 2013, 11:21 Re: Re: Opony w UK

mizartius wrote:Jesli jezdzisz glownie w miescie to nie ma sensu kupowac zimowek. Jak spadnie taki snieg, ze nie nadaza usuwac to i tak miasto bedzie sparalizowane przez wszystkich innych uzyszkodnikow. Wtedy lepiej zostac w domu, w cieple. :) Ja mieszkam w Walii, dojezdzam do pracy 15 mil do sasiedniego miasteczka, wiec zaszalalem i zakladam na zime na przod (na razie brakuje kasy na kolejne dwie gumy) opony z oznaczeniem M+S (mud and snow). W trudniejszych warunkach sa o niebo lepsze od letnich. Sa bardziej dopasowane do tutejszego klimatu niz typowe sniegowe. I nawet na sniegu jezdzi sie na nich dosc dobrze.



Zakladanie zimowych opon na tylko na przod jest calkowicie bez sensu ...
Tak samo jak dosc duzo ludzi przeklada gorsze opony z przodu na tyl przekonani ze przeciez przednie kola skrecaja i to one powinny miec najlepsza przyczepnosc ...
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
1

MalePostNapisane by Thomas » 13 Oct 2013, 11:34 Re: Re: Opony w UK

Alzak wrote:
mizartius wrote:Jesli jezdzisz glownie w miescie to nie ma sensu kupowac zimowek. Jak spadnie taki snieg, ze nie nadaza usuwac to i tak miasto bedzie sparalizowane przez wszystkich innych uzyszkodnikow. Wtedy lepiej zostac w domu, w cieple. :) Ja mieszkam w Walii, dojezdzam do pracy 15 mil do sasiedniego miasteczka, wiec zaszalalem i zakladam na zime na przod (na razie brakuje kasy na kolejne dwie gumy) opony z oznaczeniem M+S (mud and snow). W trudniejszych warunkach sa o niebo lepsze od letnich. Sa bardziej dopasowane do tutejszego klimatu niz typowe sniegowe. I nawet na sniegu jezdzi sie na nich dosc dobrze.



Zakladanie zimowych opon na tylko na przod jest calkowicie bez sensu ...
Tak samo jak dosc duzo ludzi przeklada gorsze opony z przodu na tyl przekonani ze przeciez przednie kola skrecaja i to one powinny miec najlepsza przyczepnosc ...


Troche bez sensu ale nadal lepiej niz zostawic same letnie. Jesli to przednionapedowiec to na pewno zimowki pomoga przy ruszaniu i przy hamowaniu (na wprost) bo przednie hamuja w 80% w stosunku do tylnich.
Nie polecam sprawdzac takiego rozwiązania probujac pokonywać zskrety szybciej bo swiderek gwarantowany.
...
User avatar
Thomas
Zaangażowany
 
 
Posts: 1369
Age: 41
Joined: 2 Sep 2006, 19:42
Location: Hill Top, W brom
Reputation point: 67
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 13 Oct 2013, 11:55 Re: Re: Re: Opony w UK

Thomas wrote:
Alzak wrote:
mizartius wrote:Jesli jezdzisz glownie w miescie to nie ma sensu kupowac zimowek. Jak spadnie taki snieg, ze nie nadaza usuwac to i tak miasto bedzie sparalizowane przez wszystkich innych uzyszkodnikow. Wtedy lepiej zostac w domu, w cieple. :) Ja mieszkam w Walii, dojezdzam do pracy 15 mil do sasiedniego miasteczka, wiec zaszalalem i zakladam na zime na przod (na razie brakuje kasy na kolejne dwie gumy) opony z oznaczeniem M+S (mud and snow). W trudniejszych warunkach sa o niebo lepsze od letnich. Sa bardziej dopasowane do tutejszego klimatu niz typowe sniegowe. I nawet na sniegu jezdzi sie na nich dosc dobrze.



Zakladanie zimowych opon na tylko na przod jest calkowicie bez sensu ...
Tak samo jak dosc duzo ludzi przeklada gorsze opony z przodu na tyl przekonani ze przeciez przednie kola skrecaja i to one powinny miec najlepsza przyczepnosc ...


Troche bez sensu ale nadal lepiej niz zostawic same letnie. Jesli to przednionapedowiec to na pewno zimowki pomoga przy ruszaniu i przy hamowaniu (na wprost) bo przednie hamuja w 80% w stosunku do tylnich.
Nie polecam sprawdzac takiego rozwiązania probujac pokonywać zskrety szybciej bo swiderek gwarantowany.



A wlasnie lepiej zostawic same letnie pamietaj ze stabilnosc samochodu zalezy od tylnich opon nie od przednich, co z tego ze ruszysz i zachamujesz jak w zakrecie nie bedziesz w stanie nic zrobic bo tyl samochodu ucieknie.
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by lesny69 » 13 Oct 2013, 15:01 Re: Opony w UK

W przypadku auta z napędem na przód, jak Ci tył ucieka to tylko osią napędzaną jesteś coś w stanie zrobić jeśli pozostanie Ci coś przyczepności... Oczywiście, że warto założyć chociażby opony zimowe na przód, ponieważ ułatwiają znacznie ruszenie z miejsca na śniegu. Uważam, że tylko dureń w kiepskich warunkach (jesienno-zimowych), będzie jechał na tyle szybko aby mu tył uciekł, a wtedy to choćby miał 4 opony zimowe to pozostaje już się tylko modlić. Reasumując dla rozsądnego i doświadczonego kierowcy, 2 oponki zimowe z przodu (gdy tam jest napęd) zawsze trochę pomogą - ale i tak główną rolę odgrywa rozsądek i doświadczenie.
User avatar
lesny69
Rozeznany
 
 
Posts: 125
Age: 35
Joined: 27 Aug 2012, 06:47
Location: Quinton
Reputation point: 43
Pokojowy
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 13 Oct 2013, 15:44 Re: Opony w UK

lesny69 wrote:W przypadku auta z napędem na przód, jak Ci tył ucieka to tylko osią napędzaną jesteś coś w stanie zrobić jeśli pozostanie Ci coś przyczepności... Oczywiście, że warto założyć chociażby opony zimowe na przód, ponieważ ułatwiają znacznie ruszenie z miejsca na śniegu. Uważam, że tylko dureń w kiepskich warunkach (jesienno-zimowych), będzie jechał na tyle szybko aby mu tył uciekł, a wtedy to choćby miał 4 opony zimowe to pozostaje już się tylko modlić. Reasumując dla rozsądnego i doświadczonego kierowcy, 2 oponki zimowe z przodu (gdy tam jest napęd) zawsze trochę pomogą - ale i tak główną rolę odgrywa rozsądek i doświadczenie.



www.youtube.com Video from : www.youtube.com


Wcale nie trzeba jechac szybko zeby tyl samochodu Ci uciekl.

Problemem jest to ze dosc duzo ludzi jest przekonana ze jak zaloza opony zimowe na os napedowa w przednionapedowym samochodzie to wystarczy ... a tak nie jest.

To samo jest z kupnem nowych opon wiekszosc ludzi zaklada zuzyte opony na tyl a na przod kupuje nowe, co jest przeciwienstem tego co sie naprawde powinno robic.

www.youtube.com Video from : www.youtube.com

www.youtube.com Video from : www.youtube.com
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by Thomas » 13 Oct 2013, 16:01 Re: Opony w UK

Zgadza sie. Nigdy 2 zimowki nie beda tak dobre jak 4. Film porównuje zachwanie się pojazdu przy tej samej predkosci. A wiadomo jest że jesli ktos jezdzi na letnich w zimie lub tylko na dwoch zimowkach powinien jezdzic praktycznie o polowe wolniej. Tylko ten z dwiema zimowymi na przodzie nie bedzie mial problemu z ruszeniem na wzniesieniu jak ten z czterema.

Z drugim filmem to nie wiem co chciałeś udowodnic bo kazdy wie ze na kolach skretnych napedowych opony zużywają sie praktycznie dwa razy szybciej. Czyli nawet jak kupisz sobie zestaw 4 opon to juz po pol roku czy jakis 10000 mil bieżnik będzie mniejszy od z tyłu. Dlatego chyba tylko pozostaje przekladanie co jakis czas przod na tyl i odwrotnie.

Alzak kiedy ty telefon odbierzesz w koncu?
...
User avatar
Thomas
Zaangażowany
 
 
Posts: 1369
Age: 41
Joined: 2 Sep 2006, 19:42
Location: Hill Top, W brom
Reputation point: 67
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 13 Oct 2013, 16:15 Re: Opony w UK

Thomas wrote:Zgadza sie. Nigdy 2 zimowki nie beda tak dobre jak 4. Film porównuje zachwanie się pojazdu przy tej samej predkosci. A wiadomo jest że jesli ktos jezdzi na letnich w zimie lub tylko na dwoch zimowkach powinien jezdzic praktycznie o polowe wolniej. Tylko ten z dwiema zimowymi na przodzie nie bedzie mial problemu z ruszeniem na wzniesieniu jak ten z czterema.

Z drugim filmem to nie wiem co chciałeś udowodnic bo kazdy wie ze na kolach skretnych napedowych opony zużywają sie praktycznie dwa razy szybciej. Czyli nawet jak kupisz sobie zestaw 4 opon to juz po pol roku czy jakis 10000 mil bieżnik będzie mniejszy od z tyłu. Dlatego chyba tylko pozostaje przekladanie co jakis czas przod na tyl i odwrotnie.

Alzak kiedy ty telefon odbierzesz w koncu?


Oderbralem ...

A po co przekladac po to zeby pozniej 4 kupic ?

Chodzi o to ze zwsze zaklada sie lepsze opony z tylu nie na odwrot.
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by mizartius » 13 Oct 2013, 16:35 Re: Opony w UK

Alzak, twoja opinia o wyzszosci letnich opon nad zimowymi (w zime), tak mnie rozbawila, ze az dam ci OKejke. Komentowac nie bede. :D

mizartius
Raczkujący
 
 
Posts: 52
Joined: 19 Jan 2012, 23:14
Reputation point: 6
Neutralny
Top
1

Next

  • Similar topics
    Replies
    Last post
Return to MOTORYZACJA