Usuwanie DPF

Dyskusje na temat wszystkiego, co ma kółka. Samochody, motory, rowery; sprawy techniczne ;

MalePostNapisane by Alzak » 13 Jun 2013, 15:01 Re: Usuwanie DPF

Ja wiem znam go robilem tam samochod myslalem ze Ci sciemnial ze nie jest szefem ...

Maja dosc dobra renome i za duzo nie czyta sie na necie o zepsutych projektach ... (Jakos na R8 szef musial zarobic)

Po tym co przeczytalem nastepnym razem jak bede chcial uzyc tego tunera to sie zastanowie.
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by Eryk1 » 13 Jun 2013, 16:51 Re: Usuwanie DPF

Generalnie jak czyta się o problemach nowoczesnych diesli tym bardziej z Dpf/Fap to przy przebiegach rocznych 15 tys km chyba benzynowy naped jest lepszym rozwiązaniem :)

Eryk1
Stały Bywalec
 
 
Posts: 333
Joined: 27 Apr 2007, 20:40
Reputation point: 16
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 13 Jun 2013, 20:32 Re: Re: Usuwanie DPF

Eryk1 wrote:Generalnie jak czyta się o problemach nowoczesnych diesli tym bardziej z Dpf/Fap to przy przebiegach rocznych 15 tys km chyba benzynowy naped jest lepszym rozwiązaniem :)


Nie mysl sobie ze benzynowe silniki sa pozbawione wad.

I diesla trzeba kupic z glowa ...

W nowych CR silnikach juz nie ma takich problemow z DPFami (mowie o grupie vag) do silnikow PD dolozyli na sile puszke DPF (widac jak im to wyszlo) a silniki CR byly opracowywane z mysla wspolpracy z DPFem.
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by Eryk1 » 14 Jun 2013, 13:57 Re: Usuwanie DPF

To prawda nie sa , ale ogolnie jest dużo lepiej szczególnie w wolnossących silnikach. Pominac trzeba caly ten syf z grupy vag tsi i fsi ,bo dla mnie wlacznie z dieslami tego koncernu to wszystko szrot i nie tylko silniki.

Eryk1
Stały Bywalec
 
 
Posts: 333
Joined: 27 Apr 2007, 20:40
Reputation point: 16
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by tomek8484 » 18 Jun 2013, 21:28 Re: Usuwanie DPF

tu sie troche mylisz silniki Cr na edc17 dopiero zaczynaja ere problemow z dpfem :) na chwile obecna sa jeszcze dosc nowe wiec sie o nich nie slyszy tak jak PSA czy Mazda :)
User avatar
tomek8484
Przyczajony
 
 
Posts: 8
Age: 41
Joined: 17 Apr 2013, 19:20
Location: Redditch
Reputation point: 0
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by madbrain » 19 Jun 2013, 06:29 Re: Usuwanie DPF

Zgadzam sie z
tomek8484 wrote:tu sie troche mylisz silniki Cr na edc17 dopiero zaczynaja ere problemow z dpfem

Tu nawet nie chodzi o to jaki sterownik bedzie bo to tylko sterownik. Wszystkie nowe dizle na 'common rail' (niezaleznie czy robi je VAG, PSA, FIAT czy inny GM) beda mialy podobne bolaczki. Fakt wysokiego cisnienia na listwie wtryskow oznacza w prostej lini ze bedziemy miec problemy z pompa paliwa wysokiego scisnienia (nietania sprawa w wymianie - sprawdzone z autopsji), listwa wtryskow (common rail'em) czy samymi wtryskami. Obecnie niewazne kto projektuje silnik bo i tak pewnie 80% tych elementow robi Bosh i Delphi tak samo jak sterowniki. EGR i DPF to sa 'wynazki' ktore rowniez skracaja zywotnosc silnika bo nie zostaly bynajmniej wsadzone pod maske by poprawiac parametry pracy silnika tylko by poprawiac parametry spalin. Obecnie czasy sie zmienily niestety i karoseria samochodow wytrzymuje duuuzo dluzej niz silnik - odwrotnie jak w 'starych samochodach' ktorymi mozna bylo trzepac po 500k km. Dizel ma tylko jedna zalete nad benzyna - moment obrotowy z podobnego litrazu silnika - bo pozatym to jest duzo drozsza zabawka w uzytkowaniu.
''Prawda leży po stronie najbardziej wypasionej'' :D

madbrain
Raczkujący
 
 
Posts: 96
Age: 42
Joined: 13 May 2011, 08:45
Location: Bartley Green
Reputation point: 12
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 19 Jun 2013, 07:20 Re: Usuwanie DPF

madbrain wrote:Zgadzam sie z
tomek8484 wrote:tu sie troche mylisz silniki Cr na edc17 dopiero zaczynaja ere problemow z dpfem

Tu nawet nie chodzi o to jaki sterownik bedzie bo to tylko sterownik. Wszystkie nowe dizle na 'common rail' (niezaleznie czy robi je VAG, PSA, FIAT czy inny GM) beda mialy podobne bolaczki. Fakt wysokiego cisnienia na listwie wtryskow oznacza w prostej lini ze bedziemy miec problemy z pompa paliwa wysokiego scisnienia (nietania sprawa w wymianie - sprawdzone z autopsji), listwa wtryskow (common rail'em) czy samymi wtryskami. Obecnie niewazne kto projektuje silnik bo i tak pewnie 80% tych elementow robi Bosh i Delphi tak samo jak sterowniki. EGR i DPF to sa 'wynazki' ktore rowniez skracaja zywotnosc silnika bo nie zostaly bynajmniej wsadzone pod maske by poprawiac parametry pracy silnika tylko by poprawiac parametry spalin. Obecnie czasy sie zmienily niestety i karoseria samochodow wytrzymuje duuuzo dluzej niz silnik - odwrotnie jak w 'starych samochodach' ktorymi mozna bylo trzepac po 500k km. Dizel ma tylko jedna zalete nad benzyna - moment obrotowy z podobnego litrazu silnika - bo pozatym to jest duzo drozsza zabawka w uzytkowaniu.


Czemu uwazasz ze w CR silnikach beda problemy z pompa ?? to ze pompa podaje wysokie cisnienie nie oznacza ze zaraz sie rozleci jest specjalnie stworzona do takiej pracy, tak samo bylo z PD silnikami narzekali ze przez wysokie cisnienie beda padaly wtryski i oprocz felernej serii PD170 siemensa (wymienianej na recallu) za duzo problemow nie slyszalem...

DPF nie zmienia zbytnio parametrow spalin oprocz tego ze "wylapuje" i spala pozniej sadze ale w zadaniu nie ma zmiany chemicznej spalin.

Wysoki moment obrotowy diesla to nie jest jedyna zaleta tego silnika ...
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by madbrain » 19 Jun 2013, 09:53 Re: Usuwanie DPF

Alzak wrote:Czemu uwazasz ze w CR silnikach beda problemy z pompa ??

Ja nie twierdze ze wysokie cisnienie uszkadza pompe samo w sobie. Chodzi o to ze nie da sie zbudowac w rozsadnych pieniadzach takiej pompy ktora bylaby na tyle trwala zeby lekko wytrzymywala takie przebiegi jak w 'starych dizlach', wtryski to juz prostsza sprawa.

Alzak wrote:DPF nie zmienia zbytnio parametrow spalin oprocz tego ze "wylapuje" i spala pozniej sadze ale w zadaniu nie ma zmiany chemicznej spalin.


DPF podobnie jak EGR ma za zadanie dopalac spaliny. A spalanie zmienia sklad chemiczny z zasady bo jest to proces chemiczny nie fizyczny.
Zreszta nie chodzi o szczegoly co robi DPF czy EGR chodzi o to ze obydwa te "wynalazki" skracaja zywotnosc istotnego elementu nowoczesnej jednostki napedowej wysokopreznej mianowicie turbiny.
Jak sie posumuje koszty roznicy w zakupie jednostki napedzanej benzyna i dizla, doda do tego potencjalne koszty napraw, to dizlem trzebaby w krotkim czasie robic duze przebiegi i czesto zmieniac samochody dlatego dizle kupuje sie do flot firmowych. Ale dla zwyklego smiertelnika jedyna zaleta dizla jest wlasnie moment obrotowy dostepny juz przy niskich predkosciach obrotowych. Bo cala reszta poczawszy od kosztow to minusy.
''Prawda leży po stronie najbardziej wypasionej'' :D

madbrain
Raczkujący
 
 
Posts: 96
Age: 42
Joined: 13 May 2011, 08:45
Location: Bartley Green
Reputation point: 12
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 19 Jun 2013, 10:07 Re: Usuwanie DPF

W jaki sposob DPF skraca zywotnosc turbiny ? W grupie VAG przy suchym DPFie podniesienie temperatury przy wypalaniu mysle ze pozytywnie wplynie na turbo spalajac nagromadzony nagar przy wykorzystaniu podniesionej temperatury potrzebnej do spalania DPFa

Co do EGR to sie zgadzam ze skraca zywotnosc dosc istotnych elementow ...

Nowoczesne turbodoladowane silniki benzynowe tez maja swoje problemy.
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by madbrain » 19 Jun 2013, 10:53 Re: Usuwanie DPF

Alzak wrote:W jaki sposob DPF skraca zywotnosc turbiny ?

Sam sobie przeczysz jak w poprzednim 'spalaniu niechemicznym'
Odpowiedz sobie na dwa pytania zestawy pytan:
1. Czy turbina bedzie trwalsza pracujac np w 200stopniach czy w 400C? Jak turbine sie chlodzi i smaruje i jaki ma to wplyw na zywotnosc? Nie wspominajac o zmeczeniu materialu przy wyzszych i nizszych temperaturach.
2. Biorac pod uwage opor stawiany przez DPF szczegolnie suchy ktory szybciej sie zapycha i fakt ze nowoczesne turbiny maja zmienna geometrie lopatek to czy turbina bedzie bardziej obciazona przy pracy przy czesciowo zapchanym DPFfie czy mniej i czy fakt takiego obciazenia ma wplyw na zywotnosc czy nie?

Silniki malo awaryjne to silniki wolnossace nie wysilone zanadto. Gdzie moc mozna uzyskuje sie dzieki obrotom. Nawet jesli do benzyny zalozysz turbine ktora z zalozenia bedzie mniej wysilona i bedzie pracowala w nizszej temperaturze to powinna byc trwalsza. O silnikach klasy TFSI nie ma sie co narazie wypowiadac bo sa na szerokim rynku zbyt krotko by oceniac ich awaryjnosc, co nie zmienia faktu ze sa mocno skomplikowane wiec potencjalna naprawa napewno bedzie kosztowna.
Zreszta nie ma co tu dywagowac o zywotnosci silnikow skoro obecnie wiekszosc koncernow robi samochody ktore sa zaprojektowane zeby sie popsuc. Chocby wpadka VAGa z jedna z pierwszych serii 2.0 TDI z "magiczna zebatka" przy wale korbowym ktora byla 'mieksza' od lancucha ktory napedzala i oczywiscie byla elementem 'eksploatacyjnym' z ktorego to wynalazku VAG szybko wycofal sie rakiem i cala sprawe wyciszyl na ile sie dalo. To samo z specjalnie cienkimi sciankami glowicy silnikow po to by szybciej pekaly zarowno w dizlach jak i benzynach i mnostwo innych historii. Obeznani w temacie znaja dokladnie ktore serie silnikow maja jakie 'felery'. Koncenry staraja sie tak popsuc silnik zeby wytrzymal gwarancje i nic ponadto - tak jak stare silniki F1 ktore powinnybyly sie rozpasc zaraz za meta przed wrpowadzeniem 'nowych' zasad ktore troche to zmienily. VAG niestety ostatnio wiedzie prym w tego typu praktykach. A wracajac do dizel kontra benzyna to koszt nowego badz naprawa jest znaczaco wyzszy dla dizla.
''Prawda leży po stronie najbardziej wypasionej'' :D

madbrain
Raczkujący
 
 
Posts: 96
Age: 42
Joined: 13 May 2011, 08:45
Location: Bartley Green
Reputation point: 12
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 19 Jun 2013, 11:13 Re: Usuwanie DPF

madbrain wrote:
Alzak wrote:W jaki sposob DPF skraca zywotnosc turbiny ?

Sam sobie przeczysz jak w poprzednim 'spalaniu niechemicznym'
Odpowiedz sobie na dwa pytania zestawy pytan:
1. Czy turbina bedzie trwalsza pracujac np w 200stopniach czy w 400C? Jak turbine sie chlodzi i smaruje i jaki ma to wplyw na zywotnosc? Nie wspominajac o zmeczeniu materialu przy wyzszych i nizszych temperaturach.
2. Biorac pod uwage opor stawiany przez DPF szczegolnie suchy ktory szybciej sie zapycha i fakt ze nowoczesne turbiny maja zmienna geometrie lopatek to czy turbina bedzie bardziej obciazona przy pracy przy czesciowo zapchanym DPFfie czy mniej i czy fakt takiego obciazenia ma wplyw na zywotnosc czy nie?

Silniki malo awaryjne to silniki wolnossace nie wysilone zanadto. Gdzie moc mozna uzyskuje sie dzieki obrotom. Nawet jesli do benzyny zalozysz turbine ktora z zalozenia bedzie mniej wysilona i bedzie pracowala w nizszej temperaturze to powinna byc trwalsza. O silnikach klasy TFSI nie ma sie co narazie wypowiadac bo sa na szerokim rynku zbyt krotko by oceniac ich awaryjnosc, co nie zmienia faktu ze sa mocno skomplikowane wiec potencjalna naprawa napewno bedzie kosztowna.
Zreszta nie ma co tu dywagowac o zywotnosci silnikow skoro obecnie wiekszosc koncernow robi samochody ktore sa zaprojektowane zeby sie popsuc. Chocby wpadka VAGa z jedna z pierwszych serii 2.0 TDI z "magiczna zebatka" przy wale korbowym ktora byla 'mieksza' od lancucha ktory napedzala i oczywiscie byla elementem 'eksploatacyjnym' z ktorego to wynalazku VAG szybko wycofal sie rakiem i cala sprawe wyciszyl na ile sie dalo. To samo z specjalnie cienkimi sciankami glowicy silnikow po to by szybciej pekaly zarowno w dizlach jak i benzynach i mnostwo innych historii. Obeznani w temacie znaja dokladnie ktore serie silnikow maja jakie 'felery'. Koncenry staraja sie tak popsuc silnik zeby wytrzymal gwarancje i nic ponadto - tak jak stare silniki F1 ktore powinnybyly sie rozpasc zaraz za meta przed wrpowadzeniem 'nowych' zasad ktore troche to zmienily. VAG niestety ostatnio wiedzie prym w tego typu praktykach. A wracajac do dizel kontra benzyna to koszt nowego badz naprawa jest znaczaco wyzszy dla dizla.


Co do wypalania i zmiany wlasciwosci chemicnych spalin to nie takie jest zalozenie filtra DPF ta puszka zostala stworzona tylko i wylacznie po to zeby ograniczyc wydzielanie sadzy przez silnik diesla, bo jakies tam badania dowiodly ze sadza ze spalania ropy powoduje raka...

EGR nie ma zadnego innego zadania oprocz ograniczenia wydzielanego CO2 poprzez ponowne wprowadzenie spalin do komory spalania nie chodzilo tu o zadne "dopalenie spalin"

Wracajac do DPF i cisnienia zwrotnego na nie zapchanym DPFie to pamietaj ze katalizatory w pewnym sensie tez blokuja swobodny przeplyw spalin a jednak ludzie nie narzekaja na problemy tm spowodowane co innego jak ludzie nabijaja kilometry na zapchanych puszkach a pozniej narzekaja, turbiny to nie sa produkty produkowane z gliny i wytrzymaja temperature potrzebna do spalania DPFa bez problemu(Silniki bez DPFa takze uzyskuja wysokie EGT)
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by madbrain » 19 Jun 2013, 12:43 Re: Usuwanie DPF

Alzak wrote:Co do wypalania i zmiany wlasciwosci chemicnych spalin to nie takie jest zalozenie filtra DPF ta puszka zostala stworzona tylko i wylacznie po to zeby ograniczyc wydzielanie sadzy przez silnik diesla, bo jakies tam badania dowiodly ze sadza ze spalania ropy powoduje raka...

Owszem dzialanie filtra jest takie zeby sadza nie wydostala sie z ukadu wydechowego - ale ta sadze w DPFie SPALA to nie worek od odkurzacza. A spalanie jest jak wiemy procesem CHEMICZNYM. Wiec spalajac sadze (ktora stanowia niedopalone weglowodory) zmieniasz sklad CHEMICZNY gazow ktore opuszczaja uklad wydechowy - to sa zagadnienia na poziomie szkoly podstawowej (oczywiscie tej starej 8 klasowej w ktorej nauczyciele jeszcze czegos tam uczyli).
Alzak wrote:EGR nie ma zadnego innego zadania oprocz ograniczenia wydzielanego CO2 poprzez ponowne wprowadzenie spalin do komory spalania nie chodzilo tu o zadne "dopalenie spalin"

EGR nie ma za zadanie ograniczenia wydzielania C02 bo nie da sie spalic C02 drugi raz. Jego zadaniem jest zeby dopalic 'spaliny' w momencie gdy silnik jest jeszcze zimny i spaliny wydostajace sie z tlokow zawieraja WEGLOWODORY. Badz opoznic spalanie nowej mieszanki zmniejszajac ilosc tlenu jak silnik nie jest obciazony zeby nie bylo spalanie 'stukowego'. Dlatego na 'goracym silniku' pod obciazeniem sprawny zawor EGR jest zawsze zamkniety. A otwierajac sie 'dlawi' prace silnika.

Alzak wrote:turbiny to nie sa produkty produkowane z gliny i wytrzymaja temperature potrzebna do spalania DPFa bez problemu

Czy ja napisalem ze sa z plastiku? Owszem wytrzymuja wieksza temperature ale ja napisalem ze ma to ISTOTNY wplyw na ZYWOTNOSC takiej turbiny.
''Prawda leży po stronie najbardziej wypasionej'' :D

madbrain
Raczkujący
 
 
Posts: 96
Age: 42
Joined: 13 May 2011, 08:45
Location: Bartley Green
Reputation point: 12
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 19 Jun 2013, 14:23 Re: Usuwanie DPF

madbrain wrote:Owszem dzialanie filtra jest takie zeby sadza nie wydostala sie z ukadu wydechowego - ale ta sadze w DPFie SPALA to nie worek od odkurzacza. A spalanie jest jak wiemy procesem CHEMICZNYM. Wiec spalajac sadze (ktora stanowia niedopalone weglowodory) zmieniasz sklad CHEMICZNY gazow ktore opuszczaja uklad wydechowy - to sa zagadnienia na poziomie szkoly podstawowej (oczywiscie tej starej 8 klasowej w ktorej nauczyciele jeszcze czegos tam uczyli).

 
 
Na szczescie zalapalem sie na stary tryb nauczania … a  gdzie ja napisalem ze ta sadza tam zostaje ?? Chodzi mi tylko o to ze problemem byla sadza ktora zawierala szkodliwe toksyny powstale w procesie spalania a sadza pomagala im sie swobodnie przemieszczac przez co ludzie sa narazeni na wdychanie szkodliwych zwiazkow.
 
madbrain wrote:EGR nie ma za zadanie ograniczenia wydzielania C02 bo nie da sie spalic C02 drugi raz. Jego zadaniem jest zeby dopalic 'spaliny' w momencie gdy silnik jest jeszcze zimny i spaliny wydostajace sie z tlokow zawieraja WEGLOWODORY. Badz opoznic spalanie nowej mieszanki zmniejszajac ilosc tlenu jak silnik nie jest obciazony zeby nie bylo spalanie 'stukowego'. Dlatego na 'goracym silniku' pod obciazeniem sprawny zawor EGR jest zawsze zamkniety. A otwierajac sie 'dlawi' prace silnika.

 
 
Z tego co napisales wyzej wynika jakoby EGR I DPF mialy takie samo zadanie  zredukowac ilosc wydalanych weglowodorow… a dobrze wiesz ze tak nie jest.
 
 
Nie da sie spalic CO2 po raz drugi to nie zadne odkrycie ale wprowadzenie spalin do komory spalania redukuje ilossc spalin ktore dostaja sie do atmosfery jednoczesnie zubozenie mieszanki ogranicza jej wydajnosc powodujac mniejsze wydalanie CO2.
Zeby polepszyc osiagi silnika pod obciazeniem EGR pozostaje zamkniety pozwalajac tym samym na doplyw wiekszej ilosci tlenu polepszajac wlasciwosci spalania.
 
P.S W silniku diesla nie wystepuje spalanie "stukowe"
 
 
madbrain wrote:Czy ja napisalem ze sa z plastiku? Owszem wytrzymuja wieksza temperature ale ja napisalem ze ma to ISTOTNY wplyw na ZYWOTNOSC takiej turbiny.

 
Turbina od samego poczatku istnienia jest przystosowana do pracy w wysokich temperaturach, jest zamocowana na kolektorze wydechowym to nie jest mechaniczna sprezarka ... Dla przykladu temperature potrzebna do wypalenia filtra “suchego” to 650c a w samochodach bez DPF osiagane EGT pod obciazeniem to okolo 800c(czasami wiecej) I gdzie tu widzisz negatywny wplyw temperatury potrzebnej do spalania sadzy skoro turbiny sa przystosowane do znacznie wyzszych temperatur ?
 
Brak swobodnego przeplywu spalin to calkowicie co innego.
 
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by Eryk1 » 19 Jun 2013, 19:41 Re: Usuwanie DPF

Zacznijmy od tego ze producenci samochodow specjalnie zamawiają części o odpowiedniej zywotnosci i najlepiej jakby auto rozpadlo się po gwarancji :) Czesc producentow stara się jak może utrudnić nie które naprawy żeby bez serwisu autoryzowanego się nie obeszlo. W niektórych autach już zarowki na trasie nie wymienisz. Co do pomp wysokiego ciśnienia to w silnikach 1.5 dci pompa puszczala opilki do obiegu uszkadzając wtryski. Co ciekawe i kosztowna wymiana nie gwarantowala bezproblemowej eksplatacji .bo problem powracal. Co do turbiny to wlasnie praca w wysokiej temperaturze powoduje w przypadku nie wystudzania na postoju duże problemy. Tak wiec wyzsza temperatura ma duzy związek z awariami turbo. Swoja droga dlaczego przez lata nikt nie poprawia wadliwego przewodu olejowego z filtrem w silnikach 1.6 hdi ,które wręcz slyna z padania turbo na wskutek slabego smarowania. W silnikach z dpf /fap często stosuje się specjalne oleje niskopylowe ciekaw jestem tylko czy tak samo zabezpieczają silniki jak ich normalne odpowiedniki nie stworzone do aut z filtrami.

Eryk1
Stały Bywalec
 
 
Posts: 333
Joined: 27 Apr 2007, 20:40
Reputation point: 16
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by madbrain » 19 Jun 2013, 20:03 Re: Usuwanie DPF

Eryk1 wrote:Zacznijmy od tego ze producenci samochodow specjalnie zamawiają części o odpowiedniej zywotnosci i najlepiej jakby auto rozpadlo się po gwarancji

Dokladnie. A producentami wiekszosci tych czesci sa albo Bosh albo Delphi :P
A co do nieszczesnego 1.6 HDI to nie przewod oleju tylko magiczne srubki 'banjo bolts' do ktorych sie przewod przykreca sa glownym winowajcom bo powsadzali do nich sitka ktore sie zapychaja. I akurat PSA ma w swojej ofercie srubki bez tego nieszczesnego sitka bo np juz Ford 'musowo' do TDCI wsadzi takie same z sitkiem. :P
''Prawda leży po stronie najbardziej wypasionej'' :D

madbrain
Raczkujący
 
 
Posts: 96
Age: 42
Joined: 13 May 2011, 08:45
Location: Bartley Green
Reputation point: 12
Neutralny
Top
0

PreviousNext

  • Similar topics
    Replies
    Last post
Return to MOTORYZACJA