Zapalona kontrolka silnika i info antipollution faulty

Dyskusje na temat wszystkiego, co ma kółka. Samochody, motory, rowery; sprawy techniczne ;
Witam i proszę o pomoc tych którzy mają jakieś pojęcie o samochodach a widzę że parę osób tu sie zna więc moze uzyskam jakąś odpowiedź.
6dni temu miałam robiony serwis w swoim tfu tfu francuskim autku. Wszystko było przed ok , żadne kontrolki się nie świeciły, po wyjeździe z serwisu zapaliła sie pomaranczowa kontrolka silnika i pojawił się komunikat na wyświetlaczy antipollution faulty. Wróciłam się do serwisu ale tam powiedzieli żeby przyjechać 2 dni później bo nie ma gościa który by zresetował to na komputerze. 2dni później koleś podpiął kable wykasował komunikat , lampka zgasła i ok. Gdy dojechałam do domu wyłączyłam silnik i po 2ch h znowu zapaliłam by jechać do pracy znowu kontrolka się zapaliła i wyskoczył komunikat, oczywiście powrót do serwisu jeszcze 2razy bo wiecznie albo nie ma czasu albo kogoś brak i tak wczoraj koleś znowu podpiął pod komputer i wykasował komunikat i kontrolka zgasła.
Po przyjeździe do domu sytuacja powtórzyła się i znowu wszystko świeci.
W serwisie powiedzieli że to nie ich wina i czysty zbieg okoliczności że coś się zepsuło w aucie . Oni posprawdzali filtry które założyli i stwierdzili że wszystko jest ok i coś musiało się zepsuć podejrzewają jakiś czujnik który jak kupię to założą za darmo. Nie wiem co robić . Jakoś się zraziłam by tam wracać bo boję się że może oni coś uszkodzili ... Facet powiedział że może to być mała usterka a moze to być coś poważniejszego i koszt nawet 1200 f!!! Na komputerze wyszedł błąd świec żarowych nie wiem ile to ma wspólnego z antipollution ale jestem wściekła bo samochód to jest ostatnia rzecz na którą jestem skłonna wydawać pieniądze już wystarczająco idzie na paliwo :x

Auto w dieslu tak dla ścisłości jakby miało to w czymś pomóc . A no i nie wiem czy ja moge w ogóle tym autem dalej jeździć bo w sumie 6dni jeżdżę codziennie a słyszałam jak sie świeci kontrolka silnika to nie powinno się jeździć :|
User avatar
malaroksi
Wtajemniczony
 
 
Posts: 2759
Age: 44
Joined: 6 Jul 2008, 13:53
Location: West Bromwich
Reputation point: 170
SzanowanySzanowany
Top
0

Witaj,

A tak na serio to dalej korzystasz z usług polskiego mechanika na Wendesbury?

Pozdrawiam
:-))

chmiel
Rozeznany
 
 
Posts: 204
Age: 41
Joined: 5 Jan 2008, 16:07
Location: West Midlands
Reputation point: 13
Neutralny
Top
0

Zapytał bym ich czy sprawdzali "EGR" filtr cząsteczek stałych.
Prawie się założę, że to pomoże :D

wielkimar
Rozeznany
 
 
Posts: 203
Joined: 3 Jun 2007, 21:09
Reputation point: 25
Pokojowy
Top
0

chmiel, Muszę Cię rozczarować , niestety nie byłam w Wednesbury tylko w Birmingham i żałuję tyle razy jeździć taki kawał w tą i spowrotem na daremno...

wielkimar, Hmm cos mi to mówi coś mi mówili o czymś takim ale ja nie do końca rozumiem o co chodzi. Teraz pytanie czy podczas servisu oni taki filtr mieli wymienić , wymienili czy teraz przydało by się dodatkowo wymienić w związku z zaistniałą sytuacją ?
User avatar
malaroksi
Wtajemniczony
 
 
Posts: 2759
Age: 44
Joined: 6 Jul 2008, 13:53
Location: West Bromwich
Reputation point: 170
SzanowanySzanowany
Top
0

Raczej nie wymieniali, często EGR sam się czyści ( wypala) przy dłuższej jeździe ) np. na autostradzie ( tak mu kota pogonić trzeba) :D . Zapytać musisz ich, czy to robili a jak nie to teraz niech wyczyszczą za free

wielkimar
Rozeznany
 
 
Posts: 203
Joined: 3 Jun 2007, 21:09
Reputation point: 25
Pokojowy
Top
0

hej
dokladnie jakie auto ktory rok, jaka pojemnosc silnika itp (bez nr rejestracyjnego)
popros ich o dokladny wydruk tego co robili, maja prawo Ci to przedstawic. jesli robilas normalny serwis musi byc dokladnie wypisane czego sie dotykali. nie daj sie odeslac do ksiazki. musi byc ich wydruk podpisany przez typa ktory to robil.
popros takze o dokladny wydruk bledu i jak go klasyfikuja w swojej ksiazce.

wydaje mi sie ze problem jaki masz jest zwiazany z dpf albo bardziej we francuskich to fap. mialem identyczny problem z mazda z dpf i powodem byl zapchany egr ktrego to mazdowski komputer nie wykrywal. zalecili mi wymiane filtra oraz wtryskiwacza koszt u nich to 5tys funtow.

objawy to kontrolki na zegarach oraz brak turbo i jazda na mula. tzw service mode

http://www.peugeotforums.com/forums/gen ... lter-1036/
tutaj cos masz o tym, sam nie czytalem wiec sie do tego nie odnosze.

mi sie wydaje ze cos spier...ili i sie nie chca przyznac, a ze godza sie na darmowa wymiane to juz na pewno ich wina.

podam taki przyklad partaczy z colliers w erdington, mazda 6. podczas przegladu zamowilem tez wymiane oleju. wyjezdzam potem na autostrade po czym cos wali mi w podwozie. zatrzymuje sie a tu dolna oslona silnika (plastikowa) nie jest dokrecona. nastepny dzien spedzilem by to naprawic wkrecajac srubke ktora brakowala i dupa, debile poprostu ukrecili leb srubie nic z tym nie robiac i wypuszczajac mnie z tym z garazu i to zaraz po przegladzie... no partacze jakich malo.... do tego dzwonia i sie glupio pytaja czy jestem zadowolony z ich uslug.... juz wiecej sie nie spytaja :P

tak jak pisalem wczesniej. jesli to fap (a raczej 99% ze to jest to), to absolutnie nie ma tutaj zbiegu okolicznosci.
zarzadaj tego co pisalem, sami sie zesraja i to powinni naprawic za free :)

pozdrawiam i 3mam kciuki :)

Dodano: -- 29 sty 2012, o 23:22 --

wielkimar wrote:Zapytał bym ich czy sprawdzali "EGR" filtr cząsteczek stałych.
Prawie się założę, że to pomoże :D



egr (exhaust gas recirculation) to nie jest filtr tylko zawor i tak masz racje czasami sie lubi zapychac glownie z tankowania niskiej jakosci paliwa albo poprzez syf w baku.
filtr o ktorym piszesz to wlasnie dpf (diesel particulate filter) (we francuskich to fap) i tak, powinno sie go raz na jakis czas wypalac na autostradzie. w sumie to te filtry to porazka bo wyklucza autko z ruchu miejskiego....

Dodano: -- 29 sty 2012, o 23:25 --

aha i jeszcze jedno. tak normalnie mozesz z tym jezdzic
oczywiscie jest zalecana naprawa ale ja wtedy pamietam meczylem sie z tym 4 miesiace i autko normlanie uzywalem do jazdy miejskiej

jedynie co to moze byc ograniczona moc autka i troche wiecej bedzie spalalo paliwa.

moloqu
Raczkujący
 
 
Posts: 54
Joined: 12 Oct 2010, 08:14
Reputation point: 1
Neutralny
Top
0

Niestety muszę Cię zmartwić to nie zawór EGR.
Parę lat temu byłem posiadaczem francuza miałem podobny problem i już Ci piszę o co chodzi.
Komunikat antypolution fault to problem z filtrem cząsteczek stałych założonym na rurze wydechowej. Mechanicy nic Ci nie zepsuli to rzeczywiście nie ich wina. Filtr ten podlega wymianie co 60-80 tyś kilometrów. Koszt wymiany w Polsce około 2000zł w górę w zależności od auta, cena w anglii od 400 funtów.
Ale przed wymianą tego filtra można sprawdzić jeszcze czy masz odpowiednią ilość specjalnego płynu (nie pamiętam teraz jak on się nazywa) czy czasem się nie skończył. Przy wlewie paliwa (niewidoczny dla użytkownika) zamontowany jest pojemniczek pojemności około 5 litrów, który przy każdym tankowaniu wydziela odpowiednią ilość płynu do paliwa aby wspomóc spalanie cząsteczek stałych w powyższym filtrze. Tak więc jeśli płyn się skończył to filter nie działa prawidłowo i dlatego masz komunikat oraz spadek mocy auta a na autostradzie auto będzie straznie się męczylo i nie pojedziesz więcej jak 60mph. Koszt tego płynu to coś koło 20 funtów za litr, najlepiej zajedz na serwis autoryzowany żeby dobrali ci odpowiedni bo są 3 rodzaje tego płynu.

Mam nadzieję, że pomogłem i trzymam kciuki, że to tylko płyn a nie filter.
"Prius quam exaudias, ne iudices"-nie sądź zanim nie wysłuchasz.

Mordorzg
Raczkujący
 
 
Posts: 82
Age: 48
Joined: 28 Aug 2006, 10:06
Location: Rowley Regis, Birmingham
Reputation point: 10
Neutralny
Top
0

...i koniecznie zmień mechaników. Ja z podobnymi zgaduj-zgadulami też już się naciąłem. "wymień pan to, wymień pan śmo" a parę stów/tysięcy później okazywało się całkiem co innego zepsute.

/na szczęście poszedłem w końcu po rozum do głowy i darowałem sobie niemieckie auta na rzecz japończyków i od tej pory warsztaty to tylko raz w roku na serwis odwiedzam. następna furka też będzie subaru ;]
User avatar
plazermen
Wtajemniczony
 
 
Posts: 2075
Age: 44
Joined: 10 Jun 2006, 20:52
Location: że znowu
Reputation point: 92
Poczciwy
Top
0

Dobra jestem już , pogoniłam mu kota jadąc do przedszkola tak ,że w końcu Focusa wyprzedziłam :D
Co do samochodu to Citroen C4 1.6 TDI (110 kucyków) 2006 (56reg).
Jadąc dzisiaj 50mil na h nic mu sie nie działo , nie muli go ma normalne turbo , ostatnio w ogóle nie widzi autostrad bo ja mam 1,6 mili do pracy a mój 7 mil i wszędzie ograniczenia do 30 plus speed cam.
Co do tego filtra cząstek stałych to oni coś mówili że nie wymieniają.
Wymieniali mi dodatkowo tylko filtr kabinowy.
Po servisie oprócz tego że wolniej sie nagrzewa kabina w środku i świeci się ta kontrolka i wyswietla komunikat nic mu się nie dzieje.
Spalanie w trybie miejskim 48 MPG, a na autostradzie nie wiem, bo dawno nie byłam ale będe musiała wyruszyć :)
User avatar
malaroksi
Wtajemniczony
 
 
Posts: 2759
Age: 44
Joined: 6 Jul 2008, 13:53
Location: West Bromwich
Reputation point: 170
SzanowanySzanowany
Top
0

Panie wielkimar kto ci powiedział że EGR sam się czyści.Bzdura totalna.Należy odkręcić EGR i dobrym środkiem do czyszczenia EGR go wymyć z nagaru,nastepnie założyć,wykasować błędy.Jeżeli to nie pomaga to musimy kupić nowy EGR ponieważ ten ma problem z elektryką(kostka walnięta) i po całej filozofii.Sam to kiedyś przerabiałem :cry:

Dodano: -- 12 lut 2012, o 15:10 --

A co do pdf-u 9 (filtr cząsteczek) to radzę to wyciąć i po problemie na zawsze a tak to problem co 3-4 lata.Wstawi się rurke zmieni w kompie ustawienia i po sprawie.
hmm

tekken
Początkujący
 
 
Posts: 34
Joined: 24 Jul 2009, 20:25
Reputation point: 0
Neutralny
Top
0

tekken wrote:
A co do pdf-u 9 (filtr cząsteczek) to radzę to wyciąć i po problemie na zawsze a tak to problem co 3-4 lata.Wstawi się rurke zmieni w kompie ustawienia i po sprawie.


jak to wywalisz to jest wtedy inna emisja spalin - moze nie przejsc przegladu lub tez podatek drogowy wzrosnac bo zalezny jest w glownej mierze wlasnie od emisji spalin.

no ale kazdy zrobi jak uwaza

moloqu
Raczkujący
 
 
Posts: 54
Joined: 12 Oct 2010, 08:14
Reputation point: 1
Neutralny
Top
0

Przegląd przechodzi bez problemów oni na to nie patrzą.Sprawdzone i pewne
hmm

tekken
Początkujący
 
 
Posts: 34
Joined: 24 Jul 2009, 20:25
Reputation point: 0
Neutralny
Top
0

tekken, Wiesz co ja tego auta po prostu nie ruszam, skoro wszystko w nim chodzi poprawnie nie ma spadków mocy, nie spala więcej paliwa , na autostradzie śmiga bez zażutów a kontrolki dalej świecą to nie ruszam bo mogę po prostu jeszcze bardziej namieszać. Poczekam do kolejnego servisu może wtedy mu się poprawi :)
A tak na marginesie to ile taka usługa kosztuje by się pozbyć tego filtru ?
:)
User avatar
malaroksi
Wtajemniczony
 
 
Posts: 2759
Age: 44
Joined: 6 Jul 2008, 13:53
Location: West Bromwich
Reputation point: 170
SzanowanySzanowany
Top
0

Witam.
Nie bardzo wczytywalam sie w to co wszyscy pisaliscie, wiec jezeji sie bede powtarzac, to przepraszam.
Mialam Citroena C5 i to samo mi sie wyswietlalo, pomimo iz filtrem bylo wszystko ok. Mi mechanik powiedzial, ze to cos z wtryskiem paliwa, ale samochod jezdzil i ja do mechanika w koncu sie nie wybralam i nie odczuwalam roznicy w jezdzie pomimo palacej sie tej kontrolki i wyswietlanego komunikatu (jezdzilam z tym prawie rok). A jezeli chodzi o filtr czasteczek - czy jak to sie tam nazywa, to mozna to regenerowac i wtedy jest duzo taniej niz wymieniac.
Pozdrawiam.

szagnes77
Przyczajony
 
 
Posts: 9
Joined: 2 Jan 2012, 17:18
Location: West Bromwich
Reputation point: 2
Neutralny
Top
0

Moj ojciec w aucie mial to samo. Wedlug tego co on przechodzil jest tak...

Nie jestem pewny czy co tutaj bylo wspomniane o filtrze EGR to jest to samo co ja mysle, ale chodzi o cos co sie nazywa FAP. Filter od tego jest montowany w tych samochodach chyba wszystkich z silnikiem HDi po 2003 roku. Do tego jest mieszanka specjalna ktora jest dodawana do paliwa. Oficjalnie mozna ten filter wyrzucic i wgrac soft do komputera zeby mu powiedziec ze to auto bez FAPa. W Anglii ktos sobie zazyczyl za to chyba 200f. Co do samego filtra to mozna go ponoc czyscic (karszerem np.) mimo ze "wszystkowiedzacy" mechanicy zabraniaja tego robic. Generalnie filter sam w sobie jest cholernie drogi i plyn tez, a regenerowac go trzeba - w teorii, bo jak sama widzisz auto jezdzi, spala tyle samo i nic sie z nim nie dzieje.

Co do samego Citoroena to polece Ci forum Citroena - Polskie.

http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/

Mozna z niego dowiedziec sie wielu ciekawych rzeczy, ludzie chetnie sluza pomoca, mozesz tez uzyskac informacje na temat tego co i jak zrobic tutaj w Anglii bo dosc sporo Polakow tam "wyczytalem" ktorzy siedza tutaj. Bardziej jednak to jest strona dla robiacych we wlasnym zakresie, ale do poczytania warto... zanim pojedizesz do "mechanika" ktory Ci bajek naopowiada po czym slono skasuje (szczegolnie za usterki tego typu) to wiedz na czym stoisz.

Inna bajka jest taka - co bylo w przypadku auta mojego taty o ile dobrze pamietam... jakis czujnik byl uszkodzony i po wymianie wszystko jest OK.

Wiec moze zamiast pakowac sie w gruba robote w postaci wymiany niewiadomo czego... warto zwrocic uwage na elementy najprostrze albo spytac czy ktos moze wgrac soft bez FAPa i bedzie problem z bani.
User avatar
Thorwald
Rozeznany
 
 
Posts: 109
Age: 40
Joined: 23 Feb 2011, 22:27
Location: Hereford
Reputation point: 11
Neutralny
Top
0

Next

  • Similar topics
    Replies
    Last post
Return to MOTORYZACJA