ABS !!

nie majac ABS w samochodzie czy jest mozliwosc instalacji ? czy sie oplaca >? jaki koszt ?Ogolnie chce wiedziec czy jest taka mozliwosc i jak to wyglada :)
Racer wrote:Ja w swoim mam ale wylaczylem bo to nie jest takie dobre urzadzenie jak sie kazdemu wydaje a juz szczegolnie tu, w UK gdzie asfalt jest sliski prawie jak lod nawet po deszczu
Racer wrote:jesli ma sie ABS to uklad jezdny musi byc w idealnum stanie zeby to urzadzenie moglo spelniac swoja role
KA i PE wrote:to znaczy ze prawdopodobnie masz opony z bardzo twardej gumy "sliskie", albo powazny problem z geometria. czyli rozumiem ze kiedy jest slisko wolisz zeby sie kolo po prostu slizgalo? hmmmmm, no troche to dziwne. a jakie to auto jest? i jak stare?
Racer wrote:Opony mam sportowe, geometria idealna, zarowno kat pochylenia kola, wyprzedzenia i pochylenia sworznia zwrotnicy no i oczywiscie zbierznosc bo dla mnie samochod ma jezdzic a nie tylko wygladac.
A na koniec... nie tylko stare samochody nie posiadaja ABSu ale to juz trzeba o tym poczytac ;) Moj ma 18lat i ma ABS, poprzedni byl z 2004r i nie mial.
Thomas wrote:Jedna uwaga do opon sportowych. Zazwyczaj wukonane sa z twardszej gumy niz normalne opony oraz ich bierznik jest scislejszy mniej karbowany po to zeby mialy wiesza powiezchnie styku.
Wiec moze pomysl o oponach na mokra nawiezchnie lub miekciejsze jak np. wielosezonowe.
Thomas wrote:To tylko jak porownujesz inne klasy samochodow. Ten 18 letni to moze jakas stara S lub E klasa mesia, a ten 2004 to seicento??
Racer wrote:Thomas wrote:Jedna uwaga do opon sportowych. Zazwyczaj wukonane sa z twardszej gumy niz normalne opony oraz ich bierznik jest scislejszy mniej karbowany po to zeby mialy wiesza powiezchnie styku.
Wiec moze pomysl o oponach na mokra nawiezchnie lub miekciejsze jak np. wielosezonowe.
To sa opony typy RAINSPORT do wilgotnych i mokrych nawierzchni bo na suchych wiekszosc dobrze sie zachowuje.
Opony wielosezonowe nie nadaja sie ani na lato ani na zime ani na suche ani mokre nawierzchnie bo jak cos jest do wsztystkiego to jest do niczego a ja lubie szybkie zakrety i czasem trzeba gwaltownie zahamowac a one nie daja pewnosci jak auto sie zachowa.Thomas wrote:To tylko jak porownujesz inne klasy samochodow. Ten 18 letni to moze jakas stara S lub E klasa mesia, a ten 2004 to seicento??
18letni to Golf GTi a 2004 to Astra G :-)
lysy wrote:zmien taczke an rwd a problemy sie skoncza a i zakrety beda ciekawsze!
Racer wrote:lysy wrote:zmien taczke an rwd a problemy sie skoncza a i zakrety beda ciekawsze!
Nie maja byc ciekawsze ale efektywniejsze ( nie mylic z efektowniejsze - czyt. ciekawsze), trzeba je szybko pokonac bez wypadania na zewnatrz zakretu. Zalezy co kto lubi albo potrzebuje, ja sie scigam wiec dla mnie to ma znaczenie a dla zwyklych polykaczy asfaltu ktorzy wykorzystuja parametry samochodu bardzo rzadko albo nigdy to nie ma wiekszego znaczenia.
A tak na marginesie... kolega pytal o ABS to wyrazilem swoje zdanie a wywiazala sie jakas niepotrzebna dysusja i powstal smietnik. Ja odpowiedzialem na pytanie i tyle w tym temacie :mrgreen:
Racer wrote: ja bawie sie tym na co mnie stac, malo paliwka, czesci taniutkie, tunning mozna przeprowadzic za nie wielkie pieniadze ( ja uznaje tylko mechaniczny bo auto ma przede wszystkim jezdzic a nie byc oblepione nalepami, spojlerami a jak przyjdzie co do czego to nie ma czym pojechac).