Page 1 of 2

Problem na niskim biegu..

PostPosted: 3 Jul 2007, 14:33
by Lukaas85
Sprawa jak wyzej.
Przy wcisnietym sprzegle i na malym biegu (max do 2) przy ostrym skrecie kierownica cos mi brzeczy.
Dzieje sie to jak np parkuje albo jestem na mikro-rondzie i taki ostry zakretas jest konieczny.
Nic sie nie trzesie i nie wibruje wiec to chyba nie w kierownicy problem.

Moze ktos wie co sie popsulo i czy to jest grozne -czy moge wyjechac na autostrade?
Bede po 100kroc wdzieczny.

=krtek=

Re: Problem na niskim biegu..

PostPosted: 3 Jul 2007, 19:54
by Arek_pie
Według mojej opinii (nie jestem ekspertem) to mogą być przeguby. Wtedy słychać taki stukot. A dlatego jest to przy niskim biegu i małej prędkości bo przy dużej prędkości i wysokim biegu nie skręcasz tak mocno kierownicą :wink: Ja tak w swoim starym aucie całą Polskę przejechałem i nic się nie stało, ale oczywiście wkońcu je wymieniłem.

Re: Problem na niskim biegu..

PostPosted: 3 Jul 2007, 20:29
by Lukaas85
Arek_pie wrote:Według mojej opinii (nie jestem ekspertem) to mogą być przeguby. Wtedy słychać taki stukot. A dlatego jest to przy niskim biegu i małej prędkości bo przy dużej prędkości i wysokim biegu nie skręcasz tak mocno kierownicą :wink: Ja tak w swoim starym aucie całą Polskę przejechałem i nic się nie stało, ale oczywiście wkońcu je wymieniłem.


Arek, hmm stukot.. :neutral:
ja to okreslam jako 'rzézenie', jakbys zakrecil metalowa kulka w blaszanej puszce.. :shock:
albo jak dasz za duzo gazu na wcisnietym sprzegle :???:

myslisz, ze to moze obnizyc wartosc auta?
mozna to samemu naprawic, ewentualnie kupic czésc?

Re: Problem na niskim biegu..

PostPosted: 3 Jul 2007, 20:53
by Thomas
moze ktoras poduszka silnika puscila i w momencie silnego biegu i sily odsrodkowej silnik przechyla sie za mocno i ktores z kol od paska klinowego trze o obudowe komory. MOZE TO WYDAWAC SIE MALO PRAWDOPODOBNE ALE WLASNIE 2 MIESIACE TEMU WLASNIE TAKIE COS STALO SIE MOJEMU KOLEDZE.
A JAK NIE TO ROWNIEZ STAWIAM NA PRZEGUBY LUB NA JAKAS OBUDOWE POD SILNIKIEM KTORA OBERWALES NA HAMP-SIE I PRZY SKRECIE OCIERA O OPONE.

Re: Problem na niskim biegu..

PostPosted: 3 Jul 2007, 21:07
by metha
Lukaas85 wrote:przy ostrym skrecie kierownica cos mi brzeczy.

Arek_pie, tu by napisał stuka :roll:

Może być docisk w sprzęgle(łożysko)

Re: Problem na niskim biegu..

PostPosted: 3 Jul 2007, 22:12
by Arek_pie
Cokolwiek by to nie było to i tak musisz jechać do warsztatu by zdiagnozować usterkę.nikt Ci tu nie powie na 100% co to jest.A czy warto naprawiać to już kwestia wartości auta

Re: Problem na niskim biegu..

PostPosted: 4 Jul 2007, 05:51
by Yardley
Mi to wygladna na sprzeglo

Re: Problem na niskim biegu..

PostPosted: 5 Jul 2007, 07:55
by Mlody
Nie chce byc niemily, ale mówicie o czesciach mechanicznych, ktore niemaja nic wspolnego z ukladem kierowniczym i z tym o czym on pisze.
Mialem taki problem w ciezarowce, zdazalo sie to ale tez niezawsze, dziwny dzwiek, brzeczenie ale nie dokonca. Moga byc poluzowane laczenia ulkadu kierowniczego, z czasem zacznie sie to nasilac, zacznie byc glosniejsze. Nie jest to bardzo niebezpieczne, ale warto to zrobic zeby nieszlo dalej. Skoro masz zamiar sprzedac to tak, jak zaczniesz grzebac to wiecej moze rzeczy wyjsc, a angol i tak niewyczuje :mrgreen:

Re: Problem na niskim biegu..

PostPosted: 5 Jul 2007, 15:29
by Lukaas85
Mlody wrote: Moga byc poluzowane laczenia ulkadu kierowniczego, z czasem zacznie sie to nasilac, zacznie byc glosniejsze. Nie jest to bardzo niebezpieczne, ale warto to zrobic zeby nieszlo dalej. Skoro masz zamiar sprzedac to tak, jak zaczniesz grzebac to wiecej moze rzeczy wyjsc, a angol i tak niewyczuje :mrgreen:


no normalnie masz kwiatek :roza: :mrgreen:

mowisz, ze nie jest bardzo niebezpieczne?
serio, nie chce miec kogos na sumieniu.
zreszta cene moge upuscic to sobie naprawia.. :wink:

Re: Problem na niskim biegu..

PostPosted: 5 Jul 2007, 20:04
by raffi
a moim skromnym zdaniem to moze byc cos ze wspomaganiem.... moze za malo plynu i jak maksymalnie skrecisz (wtedy dziala najwieksza sila) i gruchocze cos w tym wlasnie ukladzie??

bo jak stuka to stawiam na przeguby
(zrob tak wlacz wsteczny i jezdzij w kolko do tylu makszymalnie odchylajac kierownice w lewo i w prawo, pozniej to samo na jedynce jak cos strzylo to znaczy ze przeguby

jak cos brzeczy jakby sie slizgalo to wspomaganie ukl. kierowniczego

a co do poduszek pod silnikiem to postaraj sie ruszyc silnikiem (jakos go zlap i sprobuj ruszyc jak sie ruszy cos stuknie tzn. ze poduszka jest out

pozdro

Re: Problem na niskim biegu..

PostPosted: 5 Jul 2007, 20:36
by Lukaas85
dzieki raffi :wink:

Re: Problem na niskim biegu..

PostPosted: 10 Jul 2007, 10:41
by Silver
Niekoniecznie malo plynu jak pompa podstarzala lub z duzym przebiegiem tez tak brzeczy Ale jest to pierwszy objaw braku oleju w ukladzie wspomagania

Re: Problem na niskim biegu..

PostPosted: 10 Jul 2007, 19:21
by Lukaas85
dzieki, macie po lizaku :mrgreen:

a gdzie sie wlewa ten olej??
wiem ze w kazdym aucie to wyglada inaczej, pa3lem do instrukcji ale tam nic nie ma o tym, jakby zbiorniczka nie bylo w ogole :???:

Re: Problem na niskim biegu..

PostPosted: 10 Jul 2007, 20:04
by Luk-rom
Czy ktos moze nadmienic jakie to auto\??

Re: Problem na niskim biegu..

PostPosted: 11 Jul 2007, 06:26
by Lukaas85
KTOS nadmienia: Seat Ibiza