Wada ukryta. Kategoria D.

Dyskusje na temat wszystkiego, co ma kółka. Samochody, motory, rowery; sprawy techniczne ;

MalePostNapisane by patrykslus » 15 Jun 2015, 11:14 Wada ukryta. Kategoria D.

Witam.

6 tygodni temu kupilem Mazde 6 rok 2008 z 6 miesieczna gwarancja RAC. Wczoraj zauwazylem ze z lampki wewnatrz cieknie woda kiedy pada. Przednia szyba nie jest orginalna wiec raczej byla wymieniana i wedlug mnie tutaj tkwi problem. Przeczytalem wiec ksiazke gwarancyjna od deski do deski i wydaje mi sie ze gwarancja nie obejmuje takiej usterki. Czy w zwiazku z tym dealer od ktorego kupilem auto ma obowiazek ja naprawic? Do tego mam problem z wrzucaniem pierwszego biegu. To gwarancja juz obejmuje jednak w obu przypadkach za diagnostyke musze zaplacic z wlasnej kieszeni.

Drugie pytanie : pytalem sprzedajacego kilkukrotnie czy auto bralo udzial w jakiejkolwiek kolizji i czy ma jakakolwiek kategorie. Zapewnial mnie ze nie. Jesli jednak okazaloby sie ze auto ma kategorie D lub bylo bite, jak dziala prawo w przypadku zatajenia takich informacji. Czy kategoria D powinna byc wpisana do dowodu rejestracyjnego?

Z gory dziekuje za pomoc.

patrykslus
Początkujący
 
 
Posts: 28
Joined: 11 Apr 2013, 15:52
Reputation point: 4
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 15 Jun 2015, 18:30

A to nie prosciej sprawdzic HPI zeby zobaczyc czy jakas kategoria jest na samochodzie ?

Co do wad to jezeli kupowales od "tradera" to wadliwy samochod nie jest "fit for purpose" patrzac na sales goods act...
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by patrykslus » 15 Jun 2015, 20:44 Re: Wada ukryta. Kategoria D.

Wiec jak sprawdze czy jest hpi clear to tam bedzie rowniez informacja czy samochod ma jakas kategorie?
Wydaje mi sie ze jesli pojade do salonu mazdy to rowniez udziela mi wszystkich informacji?

Wlasnie co do tej wady nie jestem pewien poniewaz minelo 7 tygodni.

Dodano: -- 15 cze 2015, 22:11 --

Na stronie DVLA znalazlem informacje ze jesli na ich stronie zrobie vehicle history check to tam bedzie informacja czy auto posiada jakas kategorie. No wiec cale szczescie okazalo sie ze nie ma.

A wiec co do przecieku. Czy moge zadac czegokolwiek od tradera? Dodam ze jest to RAC approved trader wiec teoretycznie RAC podpisuje sie pod nim. Dzwonilem jednak do RAC gdzie obsluga slyszac moje polskie nazwisko zrobila sie bardzo niemila. Pani nie udzielila mi zadnej konkretnej informacji. Powiedziala ze musze jechac do jakiegokolwiek mechanika ktory wystawia fakture vat i po diagnostyce oni stwierdza czy gwarancj obejmuje taka naprawe. W ksiazce gwarancyjnej jest napisane ze bodywork czyli nadwozie oraz szyby nie podlegaja gwarancji wiec nie trzeba byc geniuszem aby stwierdzic ze przeciek raczej nie ma nic wspolnego z silnikiem, sprzeglem czy skrzynia biegow. Nie wiem jednak jak w takim przypadku dziala prawo poniewaz wada ta na pewno byla juz przed zakupem i byla niewidoczna.

Tak czy siak musze jechac i sprawdzic skrzynie biegow. Ciekawe ile zaplace za diagnostyke. Nie mialem pojecia ze gwarancja tego nie obejmuje.

Dodam jeszcze ze auto dostalem bez kola zapasowego ze swiezym MOT. Czy auto bez kola powinno w ogole przejsc MOT?

patrykslus
Początkujący
 
 
Posts: 28
Joined: 11 Apr 2013, 15:52
Reputation point: 4
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Thomas » 15 Jun 2015, 22:13

Ale tak jak Alzak napisał to jest wadą ukryta.
Jedź do gościa pokaż co jest nie tak i każ to naprawić proste.
...
User avatar
Thomas
Zaangażowany
 
 
Posts: 1369
Age: 41
Joined: 2 Sep 2006, 19:42
Location: Hill Top, W brom
Reputation point: 67
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 16 Jun 2015, 07:15 Re: Re: Wada ukryta. Kategoria D.

patrykslus wrote:Wiec jak sprawdze czy jest hpi clear to tam bedzie rowniez informacja czy samochod ma jakas kategorie?
Wydaje mi sie ze jesli pojade do salonu mazdy to rowniez udziela mi wszystkich informacji?

Wlasnie co do tej wady nie jestem pewien poniewaz minelo 7 tygodni.

Dodano: -- 15 cze 2015, 22:11 --

Na stronie DVLA znalazlem informacje ze jesli na ich stronie zrobie vehicle history check to tam bedzie informacja czy auto posiada jakas kategorie. No wiec cale szczescie okazalo sie ze nie ma.

A wiec co do przecieku. Czy moge zadac czegokolwiek od tradera? Dodam ze jest to RAC approved trader wiec teoretycznie RAC podpisuje sie pod nim. Dzwonilem jednak do RAC gdzie obsluga slyszac moje polskie nazwisko zrobila sie bardzo niemila. Pani nie udzielila mi zadnej konkretnej informacji. Powiedziala ze musze jechac do jakiegokolwiek mechanika ktory wystawia fakture vat i po diagnostyce oni stwierdza czy gwarancj obejmuje taka naprawe. W ksiazce gwarancyjnej jest napisane ze bodywork czyli nadwozie oraz szyby nie podlegaja gwarancji wiec nie trzeba byc geniuszem aby stwierdzic ze przeciek raczej nie ma nic wspolnego z silnikiem, sprzeglem czy skrzynia biegow. Nie wiem jednak jak w takim przypadku dziala prawo poniewaz wada ta na pewno byla juz przed zakupem i byla niewidoczna.

Tak czy siak musze jechac i sprawdzic skrzynie biegow. Ciekawe ile zaplace za diagnostyke. Nie mialem pojecia ze gwarancja tego nie obejmuje.

Dodam jeszcze ze auto dostalem bez kola zapasowego ze swiezym MOT. Czy auto bez kola powinno w ogole przejsc MOT?

A co ma MOT do kola zapasowego ?

Tak na marginesie czy jest to twoj pierwszy samochod tutaj ?
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by patrykslus » 16 Jun 2015, 09:00 Re: Wada ukryta. Kategoria D.

Alzak jest to moj drugi samochod tutaj jednak o pierwszy nie dbalem bo byl to stary ford focus.

Co do kola to pytajac anglikow w pracy gdzie moge kupic tanio kolo zapasowe kazdy z nich byl bardzo zdziwiony poniewaz uwazaja ze kazde auto kupione od tradera powinno miec kolo zapasowe i ze to jest wymagane podczas Mot a skoro dostalem swiezy mot to powinienem dostac takze kolo. To akurat maly problem, zapytalem tylko przy okazji. Uwazam ze jest to moja wina ze tego nie zauwazylem podczas zakupu.

Zaraz jade do mechanika zapytac o ceny diagnostyki.
z tego co czytalem to licza sobie stawke godzinowa.

Dodano: -- 16 cze 2015, 10:04 --

Thomas wrote:Ale tak jak Alzak napisał to jest wadą ukryta.
Jedź do gościa pokaż co jest nie tak i każ to naprawić proste.



Tak tez zrobie. Chcialem najpierw zasiegnac informacji jak to wyglada od strony prawnej bo wiadomo ze kazdy jest wyjatkowo mily kiedy cos sprzedaje, a juz troche mniej kiedy sie cos reklamuje tak wiec musze wiedziec co gosciowi odpowiedziec w razie problemow.

patrykslus
Początkujący
 
 
Posts: 28
Joined: 11 Apr 2013, 15:52
Reputation point: 4
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 16 Jun 2015, 09:16 Re: Re: Wada ukryta. Kategoria D.

patrykslus wrote:Alzak jest to moj drugi samochod tutaj jednak o pierwszy nie dbalem bo byl to stary ford focus.

Co do kola to pytajac anglikow w pracy gdzie moge kupic tanio kolo zapasowe kazdy z nich byl bardzo zdziwiony poniewaz uwazaja ze kazde auto kupione od tradera powinno miec kolo zapasowe i ze to jest wymagane podczas Mot a skoro dostalem swiezy mot to powinienem dostac takze kolo. To akurat maly problem, zapytalem tylko przy okazji. Uwazam ze jest to moja wina ze tego nie zauwazylem podczas zakupu.

Zaraz jade do mechanika zapytac o ceny diagnostyki.
z tego co czytalem to licza sobie stawke godzinowa.

Dodano: -- 16 cze 2015, 10:04 --

Thomas wrote:Ale tak jak Alzak napisał to jest wadą ukryta.
Jedź do gościa pokaż co jest nie tak i każ to naprawić proste.



Tak tez zrobie. Chcialem najpierw zasiegnac informacji jak to wyglada od strony prawnej bo wiadomo ze kazdy jest wyjatkowo mily kiedy cos sprzedaje, a juz troche mniej kiedy sie cos reklamuje tak wiec musze wiedziec co gosciowi odpowiedziec w razie problemow.

Nie musisz miec kola zapasowego w wiekszosci nowych samochodow kola zapasowego nawet nie ma no chyba ze doplacisz...
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by edmun » 17 Jun 2015, 13:53 Re: Wada ukryta. Kategoria D.

z MOT to jest tak, że jak coś jest - to to sprawdzą, a jak tego nie ma, to znaczy że nie ma.
Przykład?

Nie działa Ci wycieraczka tylnia?
Jeśli przyjedziesz z wycieraczką i po sprawdzeniu okaże się że nie działa, to MOT oblane, ale jak ściągniesz całe ramię i przyjedziesz z samochodem bez wycieraczki, to nie robią problemu. Auto jest przecież sprawne.
Wiem że to głupio brzmi, ale tak już w tym kraju jest.
(a takie dziwactwa znam z doświadczenia jak oddajemy służbowe auta na przeglądy).
Tak samo z kołem zapasowym. Gdyby było koło, ale uszkodzone, to MOT oblane, a tak nie ma koła - nie ma problemu.

Kolejna sprawa, wiele samochodów ma np. dętki run on flat, czyli nawet uszkodzone potrafią wciąż dojechać do warsztatu w celu naprawy, więc brak zapasówki nie musi być wcale dziwny, choć gdybym ja miał kupić samochód i koła by nie było, to odrzuciłbym taką ofertę. Dodatkowo nie brałbym Mazdy 6 z 2008 r bo nawet tu w Anglii zasięgając języka można szybko znaleźć informację że są to auta bardzo wadliwe, a z elektrykiem zapewne będziesz na Ty i nie raz piwko będziecie pić ubolewając na kolejną pierdółkę która nie działa.
Jeśli chodzi o wady ukryte, wszystko zależy co dealer obiecuje, bo podstawą jest zazwyczaj gwarancja na papiery, na silnik i na skrzynię biegów. Gwarancja taka zazwyczaj jest na pół roku. Jeśli chodzi o przecieki, polecam po prostu wygooglować jak tutaj to działa. Może się okazać, że uszczelnienie takiej wady będzie mniej kosztować niż cała walka żeby dealer to naprawił.
User avatar
edmun
Stały Bywalec
 
 
Posts: 444
Joined: 27 Oct 2011, 19:06
Reputation point: 48
Pokojowy
Top
0

PostNapisane by Guest » 17 Jun 2015, 17:17 Re: Wada ukryta. Kategoria D.

Jestem ciekaw Edmund po czym stwierdzasz, że auto jest wadliwe? Jestem użytkownikiem Mazdy 6 od 3 lat 2,2 diesel jedyne co robię przy tym aucie to wymiana oleju i filtrów, a i 2x klocki hamulcowe przód i 1x tył. W przypadku diesla trzeba pamiętać o wymianie podkładek pod wtryskami bo przez tą "pierdołę" można posadzić silnik, a później ktoś się naczyta forum i pisze takie bzdury jakie mazda robi to dziadowskie samochody.

Brak koła zapasowego to normalna rzecz w tym aucie chyba, że ktoś dopłacił przy zakupie nowego z salonu.

Guest
 
 
Top
0

MalePostNapisane by edmun » 17 Jun 2015, 19:39 Re: Wada ukryta. Kategoria D.

Tak na szybkiego odpiszę.
Nigdzie nie napisałem że Mazda robi dziadowskie samochody.
Sam przymierzałem się do tego modelu, naprawdę sobie go chwaliłem ale w końcu opinie dookoła zrobiły swoje (od osób które faktycznie ten model posiadają... tak na wszelki wypadek dodam że same benzynowe).
Później napaliłem się na nowszy model, a w szczególności Mazdę 6 z 2010 roku w wersji sport. Prosiłbym więc o nie oskarżanie mnie o słowa których nie wypowiedziałem.
Jedyne na co zwóciłem uwagę, to na fakt że akurat w tych Mazdach bardzo często pada elektryka. Jeśli sam nie posiadasz takiego problemu, to zazdroszę szczęścia :)
User avatar
edmun
Stały Bywalec
 
 
Posts: 444
Joined: 27 Oct 2011, 19:06
Reputation point: 48
Pokojowy
Top
0

MalePostNapisane by AdamBoltryk » 17 Jun 2015, 20:30 Re: Wada ukryta. Kategoria D.

2ch kumpli posiada 6ki, obaj już wymieniali/naprawiali turbo.

Pozdrawiam

AdamBoltryk
Wtajemniczony
 
 
Posts: 2527
Joined: 6 Dec 2008, 12:19
Reputation point: 183
SzanowanySzanowany
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 18 Jun 2015, 10:59 Re: Re: Wada ukryta. Kategoria D.

AdamBoltryk wrote:2ch kumpli posiada 6ki, obaj już wymieniali/naprawiali turbo.

Pozdrawiam

Ciekawe z jakiego powodu ?
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by AdamBoltryk » 18 Jun 2015, 13:43 Re: Wada ukryta. Kategoria D.

Nie dopytywałem

AdamBoltryk
Wtajemniczony
 
 
Posts: 2527
Joined: 6 Dec 2008, 12:19
Reputation point: 183
SzanowanySzanowany
Top
0

PostNapisane by Guest » 18 Jun 2015, 14:25 Re: Wada ukryta. Kategoria D.

Mazdy6 diesle mają problem z podkładkami pod wtryskami to jest pierdoła, która w Polsce kosztuje 15zł komplet (tutaj dostaniesz je tylko w serwisie 5 funtów sztuka) nawet gdy się przepali jedna to auto traci ciśnienie oleju ono jest jeszcze w normie więc kontrolka oleju nie świeci ale jest słabsze . Wiadomo, że turbo jest ostatnim punktem smarowanym przez magistrale olejową jeśli ciśnienie jest słabe tego oleju do turbiny dochodzi mało i jest ona słabo smarowana i po jakimś czasie się zaciera to tak na chłopski rozum.

Tak w ramach informacji, może komuś się przyda jeśli wszystko z podkładkami pod wtryskami jest ok to jak odkręcisz korek wlewu oleju (na odpalonym silniku) przystawisz tam rękę to po kilku sekundach powinna być czarna z oleju wtedy wszystko jest ok. Dodatkowo mazda jest wrażliwa na olej i trzeba lać do nich dobry olej i pilnować wymian.

Podobno w wersja po liftingu (moja to model z 2009r jeszcze przed liftem) jest tragedia z diesel, a w nowym modelu to już masakra totalna czytałem, że tam wałki rozrządu wycierają się po 20 tyś km dodatkowo opiłki zatykają turbo, serwisy mazdy nie chcą na gwarancji wymieniać silników tylko poszczególne części jakaś masakra chyba by mnie szlak trafił jak bym zapłacił 30k funtów i po 20 tyś km ktoś by mi silnik w serwisie rozbierał. Za to 2,0 benzyna w tych nowych modelach podobno jest bardzo udanym autem.

Jak dla mnie mój model ma dwa minusy:
1) Zbyt słabe hamulce mam ciężką nogę i mi to przeszkadza do tego stopnia, że pierwsze tygodnie po zakupie ledwie mieściłem się w zakręty. Dodatkowo balans hamulców jest moim zdaniem zły tył praktycznie nie hamuje kiedys miałem sytuacje, że z ponad 200km/h musiałem na dość krótkim odcinku hamować do 90km/h auto tak "zanurkowało", że tylna oś podniosła się aż w powietrze góry.
2) Rdza o ile buda w tych modelach nie gnije to spód jak na auto z 2009 roku wygląda źle nie są to jakieś dziury, ale duże ogniska rdzy.

Guest
 
 
Top
0

MalePostNapisane by por.Borewicz » 18 Jun 2015, 19:36 Re: Wada ukryta. Kategoria D.

xxxx wrote:Mazdy6 diesle mają problem z podkładkami pod wtryskami to jest pierdoła, która w Polsce kosztuje 15zł komplet (tutaj dostaniesz je tylko w serwisie 5 funtów sztuka) nawet gdy się przepali jedna to auto traci ciśnienie oleju ono jest jeszcze w normie więc kontrolka oleju nie świeci ale jest słabsze .


Czyli jak jest problem z podkładkami wtryskiwaczy to auto traci ciśnienie oleju?
A choinka zapachowa się od tego nie uszkadza?
Gratuluję, wiedza motoryzacyjna to potęga...na B-ham oczywiście :D

Dodano: -- 18 cze 2015, 19:42 --

xxxx wrote: Dodatkowo balans hamulców jest moim zdaniem zły tył praktycznie nie hamuje kiedys miałem sytuacje, że z ponad 200km/h musiałem na dość krótkim odcinku hamować do 90km/h auto tak "zanurkowało", że tylna oś podniosła się aż w powietrze góry.


To fart, że mocniej nie zahamowałeś, bo auto mogło się przewrócić przez przedni zderzak, na dach, bagażnik i znów na koła.... mazda to potęga...abs to bzdura :D :D :D :D

por.Borewicz
Rozeznany
 
 
Posts: 118
Joined: 10 Mar 2013, 22:03
Location: UK
Reputation point: 21
Pokojowy
Top
-3

Next

  • Similar topics
    Replies
    Last post
Return to MOTORYZACJA