Page 1 of 1

Problem z VW polo 1.4 mpi 6n2 2001

PostPosted: 16 Mar 2015, 21:24
by logik89
Witam posiadam problem z moim autkiem tym co w temacie. Sprawa wyglada tak ze auto odpala ale pali sie bald silnika i auto nie pali na jeden gral. Jak sie okazalo swieca 1 zostala zachlapana olejem od strony elektrody. Auto jezdzi ale ciezko telepie nie ma mocy jakie moga byc tego powody i ewentualne koszta naprawy i gdzie polecacie wstawic na naprawe. Dodam ze swiece miesiac temu zalozone nowe, kable i kopulka. Czasami jest tak ze oborty faluja po odpaleniu czasami potrafi zgasnac. Ale to chyba wina czujnika temp silnika. Czekam na odp.

PostPosted: 16 Mar 2015, 22:10
by Thomas
Tzn. wymieniłeś/oczysciles swiece, sprawdziłes czy jest iskra i nadal nie pali tak?
wtryski sa sprawne? zczytales silnik?
Jeśli tak to wyglada na brak kompresji a to oznacza ze to po silniku chyba ze to zawor nie trzyma bo moglo sie wypalić gniazdo zaworu jesli przez dluzszy czas nie przepalal mieszanke na tym cylindrze. wtedy nowa glowica.
chociaż ten olej sugeruje ze pierscien zgarniajacy jest nie szczelny...

Re: Problem z VW polo 1.4 mpi 6n2 2001

PostPosted: 16 Mar 2015, 22:29
by logik89
jakies dwa miesiace temu kompresja byla sprawdzana i mechanik byl w szoku ze trzyma takie cisnienie ale juz nie pamietam ile. Pod komputer byl podpinany czesto i nic nie wykrywalo bledu wtryskow ani nic. Takze sam juz nie wiem co jest grane dzisiaj zauwazylem maslo na korku od oleju.

Re: Problem z VW polo 1.4 mpi 6n2 2001

PostPosted: 17 Mar 2015, 20:46
by Thomas
No to wszytko jasne, uszczelka pod glowica.

Re: Problem z VW polo 1.4 mpi 6n2 2001

PostPosted: 17 Mar 2015, 21:52
by logik89
no to mniej wiecej jaki koszt bedzie wymiany uszczelki z planowaniem itd. Ale gdy uszczelka jest uszkodzona bedzie tryskac olejem do komory spalania i zachlapywac elektrode swiecy ?

Re: Problem z VW polo 1.4 mpi 6n2 2001

PostPosted: 18 Mar 2015, 00:40
by Guest
Nie koniecznie uszczelka pod glowica mi to pachnie zatkana odma tak sie dzieje jesli ktoś mało jeździ i auto jest niedogrzane tym bardziej, ze pisales, ze Ci faluja obroty to właśnie typowe objawy zatkanej odmy, a teraz jest idealna pora roku na takie usterki bo są niskie temperatury. Sprawdź sobie w zbiorniczku tam gdzie wlewa sie płyn chodzący czy Ci go nie ubyło jesli nie to na 100% zatkana odma.

Podobna sytuacje mamy z samochodem mojej dziewczyny ona dojeżdża do pracy około 3km tak, ze auto nie zdąży sie nawet zagrzac tak żeby otworzył sie termostat po całym tygodniu takiej jazdy pod korkiem oleju jest biały nalot i wtedy właśnie żeby nie doprowadzić do zatkania odmy zmieniamy sie autami na jeden dzień bo ja mam do pracy 17km w jedna stronę i to wystarczy.

Re: Problem z VW polo 1.4 mpi 6n2 2001

PostPosted: 18 Mar 2015, 04:39
by logik89
Niby tego czy silnik sie nagrzewa.nie sprawdzalem.ale na.odcinku 4-5km w srodku bylo cieplo ale wskazowka lezala na samym dole czasami.sie uniosla do polowy i jak.jechalem na prostej drodze bez zatrzymywania spadala.w.dol. No dobra ale czemu nie chodzi na 1 cylindrze co moze tam nie grac rano wstane odkrece zbiornik wyrownawczy i zobacze.

Re: Problem z VW polo 1.4 mpi 6n2 2001

PostPosted: 18 Mar 2015, 10:54
by logik89
odma ? ciekawe nie wpadlem na to rano zobacze zbiornik wyrownawczy, sam juz nie wiem moze pogonie ja gdzies tak jak jest za 200f zobaczymy bo nie wiem gdzie wstawic do warszatatu zeby za rozsadne pieniadze zrobili

Re: Problem z VW polo 1.4 mpi 6n2 2001

PostPosted: 19 Mar 2015, 02:52
by Guest
To, ze Tobie w aucie robiło sie ciepło to nie świadczy o tym, ze silnik złapał odpowiednia temperaturę. Normalnie jak auto sie rozgrzeje to wskazówka powinna dojść do połowy wskaźnika temperatury wody i tak stać, jesli Tobie raz spadała raz sie podnosiła to masz padniety termostat, ktory jest odpowiedzialny za otwieranie i zamykanie dużego obiegu jedziesz pod górę silnik zaczyna sie mocniej nagrzewac wtedy termostat otwiera duży obieg, jedziesz z gory silnik zaczyna sie wychladzac termostat zamyka duży obieg. Prawdopodobnie to jest przyczyna tego, ze silnik jest niedogrzany nazbieralo sie tego białego "syfu" i zatkalo odme, ale dlaczego nie chodzi Ci na jeden cylinder to nie mam pojęcia jedno z drogim nie ma nic wspólnego.

Re: Problem z VW polo 1.4 mpi 6n2 2001

PostPosted: 30 Apr 2015, 13:29
by TroyaN
jak ja lubie takie wpisy jak Thomasa :)

Kolego Thomas wiele silnikow VW mialo drobna wade fabryczna i wtedy spotkasz sie z maslem pod korkiem.

Jesli masz swiece w oleju jest duze prawdopodobienstwo ze padl ci pierscien olejowy (ten ktory sciaga film olejowy z cylindra).
Co do kompresji to fakt mechanik mial prawo byc zdziwiony ze trzyma tak duza kompresje bo olej uszczelnia (dlatego tez robi sie probe olejowa przy mierzeniu kompresji).

Czy zauwazyles nadmierne spalanie oleju (ubytki, niebieski dym)?

Re: Problem z VW polo 1.4 mpi 6n2 2001

PostPosted: 30 Apr 2015, 21:20
by AdamBoltryk
od 16go marca to kolega zapewne już zapomniał o usterce...

Pozdrawiam

Re: Problem z VW polo 1.4 mpi 6n2 2001

PostPosted: 30 Apr 2015, 21:37
by TroyaN
niekoniecznie, znajac serwisy w UK :)