Diesiel BMW

Dyskusje na temat wszystkiego, co ma kółka. Samochody, motory, rowery; sprawy techniczne ;

MalePostNapisane by krisbrumm » 8 Feb 2015, 21:02 Re: Diesiel BMW

Eryk1 wrote:Swoja droga jakie koszty generuja prace nad tym zeby wyliczyc zeby dana czesc rozsypala sie po gwarancji.

Zdziwiłbyś się widząc, że koszty badań nad wytrzymałością podzespołów nie sa takie drogie (programy symulacyjne to obliczają z dużą dozą prawdopodobieństwa) natomiast zysk netto ze zwiększonej sprzedaży nowych aut jest wielokrotnie wyższy.Istnieje masa różnych "ins and outs" o których przeciętny zmotoryzowany nie ma pojęcia.
Dopiero w konfrontacji z danymi dotyczącymi milionów egzemplarzy sprzedanych można to zauważyć jak również dostrzec koszty napraw gwarancyjnych, koszty napraw pogwarancyjnych, średni czas eksploatacji auta, popularność i trendy, i setki innych.Takie dane napędzają strategię marketingową i decyduje o tym, co kupujemy.A jaką alternatywę możesz przyjąć? Jazdę starym autem, za który zapłacisz ££££ podatków (bo emisja spalin, bo poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego itd), utrzymanie kosztuje bo Zenek ze stacji MopT zawsze znajdzie coś w starym aucie a co najważniejsze dla kierowcy- idące chodnikiem laski nie obejrzą sie za tobą widząc cie w starym aucie.Albo nie zagrasz na gulu sąsiadowi kupując kolejny stary samochód (choć ten pierwotnie był może i bardziej bezawaryjny)? Taka oto alternatywa jest dla współczesnej strategii rynkowej w motoryzacji.
Wszyscy patrzą, ale nie wszyscy widzą
User avatar
krisbrumm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 362
Age: 45
Joined: 27 Sep 2010, 22:34
Location: Birmingham
Reputation point: 75
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by Thomas » 8 Feb 2015, 22:30 Re: Diesiel BMW

krisbrumm wrote:osobiście pracuję w fabryce samochodów osobowych i bynajmniej nie na linii produkcyjnej czy montażu tylko w dziale engineering)
Nie będę tutaj się przechwalać wiedzá na temat inżynierii


Jak to miejscowi mówią "you made my day"hehe :-)
W Polsce przez kilka lat pracowałem w Pratt & whitney w dziale silników cywilnych, a obecnie pracuje w jednych z glowych podwykonawców Rolls Royce'a przy cuwilce i troche military, zdarza mi sie być określanym mianem indzyniera, tutaj to nie takie trudne nawet nie trzeba szkoly by jednym przy odrobinie szczescia zostać.
Nie będę sie chwali co ja wiem o silnikach odrzutowych, ale o ostatniej serii silników TRENT moglbym tutaj pisac i pisac... ;-) hahaha

krisbrum napisz proszę, parametry i kryteria testowania Twoich jaguarow pod względem norm spalania.

Wieksza awaryjnosc samochodow spowodowana jest dwiema rzeczami.
Po piersze producenci chca zeby samochody byly umiarkowanie awaryjne bo musza na czym zarabiac.
Drugi to lean management, ciecie kosztow produkcyjnych i technologicznych, do tego znacznie mniejsze naklady na testowanie produktow, polegaja glownie na symulacjach catia, czy solidworksa, ale to krisbrum wyjaśni jeśli na chwile zapomni o skromności.

A ide spac bo jutro bede indzynierowal nowa robote od snecmy...
...
User avatar
Thomas
Zaangażowany
 
 
Posts: 1369
Age: 41
Joined: 2 Sep 2006, 19:42
Location: Hill Top, W brom
Reputation point: 67
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by Eryk1 » 9 Feb 2015, 06:14 Re: Diesiel BMW

No właśnie porownanie awaryjnosci starych i nowych aut. No niestety plusy nowego auta to 3 lata bez Mot i gwarancja o ile nie nie wrzuca cos na wine użytkownika. Ok niektorzy zmieniaja co 3 lata na nowe tracac okolo polowe zaleznie od marki będąc czesciej w serwisie niz nie jeden z Nas mając uzywane auto. To przegląd potem jakas akcja serwisowa , albo jakies problemy , bo w koncu kupujacy nowke to krolik doświadczalny. No ale niektórzy kupuja nowe auta żeby rozchustac gule sąsiadowi lub wyrwac laske dla mnie to smieszny powód. O ile w uk bez problemu można sobie wziasc kredyt na nowe auto i je spłacać to w Polsce nie jest to takie proste.

Eryk1
Stały Bywalec
 
 
Posts: 333
Joined: 27 Apr 2007, 20:40
Reputation point: 16
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by krisbrumm » 9 Feb 2015, 06:30 Re: Diesiel BMW

kolega widzę że ma problem z poczuciem własnej wartości :!:
Napisałem
Thomas wrote:osobiście pracuję w fabryce samochodów osobowych i bynajmniej nie na linii produkcyjnej czy montażu tylko w dziale engineering)
Nie będę tutaj się przechwalać wiedzą na temat inżynierii

tylko po to, żeby mi zaraz ktoś nie zarzucał że skąd ja to wiem jak pewnie pracuję co najwyżej na montażu, to co ja mogę pewnie na ten temat wiedzieć.A nie po to, żeby się przechwalać.Daleki jestem od tego.
Dziękuję za doinformowanie, ale wiem już od dawna kto w UK ma status engineer i jak nim zostać :shock:
Co do szkół, to podałem to wyłącznie w kontekście nabywania wiadomości o normach dot. emisji spalin i testów na etapie homologacyjnym, a nie po to, żeby wykazać związek z pracą jako inżynier.
Tak więc kolego ,jak to miejscowi mówią "you missed the point" :-)
Po co mam się rozpisywać o tym jak wygląda proces pomiaru norm spalania, skoro tu tyle inżynierów co wszystko wiedzą lepiej?
Znowu pewnie-wskutek rozbieżności z procesem jaki sobie wyobrażają, będzie to przysłowiowy kij w mrowisko i posypie się grad krytyki pod kontem mojej osoby?
Wszyscy patrzą, ale nie wszyscy widzą
User avatar
krisbrumm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 362
Age: 45
Joined: 27 Sep 2010, 22:34
Location: Birmingham
Reputation point: 75
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by Thomas » 9 Feb 2015, 08:29 Re: Diesiel BMW

Eryk1 wrote:No właśnie porownanie awaryjnosci starych i nowych aut. No niestety plusy nowego auta to 3 lata bez Mot i gwarancja o ile nie nie wrzuca cos na wine użytkownika. Ok niektorzy zmieniaja co 3 lata na nowe tracac okolo polowe zaleznie od marki będąc czesciej w serwisie niz nie jeden z Nas mając uzywane auto. To przegląd potem jakas akcja serwisowa , albo jakies problemy , bo w koncu kupujacy nowke to krolik doświadczalny. No ale niektórzy kupuja nowe auta żeby rozchustac gule sąsiadowi lub wyrwac laske dla mnie to smieszny powód. O ile w uk bez problemu można sobie wziasc kredyt na nowe auto i je spłacać to w Polsce nie jest to takie proste.

Obecnie jaką kolwiek opcje nie wybierzesz i tak dostaniesz po kieszeni.
Kupując nowy samochod liczysz sie z tym ze za 2-3 lata bedzie wart polowe.
Kupując 5-6latka musisz się liczyć z potencjalnymi usterkami których jest coraz więcej.
Mój kuzyn pracuje w serwisie vw i zanim zmienilem w zeszym roku swojego starego pancernego b6 pytalem sie co mam kupić żeby nie pakować sie w wydatki.
On stwierdzil ze co kolwiek kupie to juz nigdy nie bedzie tak dobre jak mój stary pasiak ale jak juz kupować to z takim przebiegiem żeby w momencie kiedy ja bede go sprzedawal mial góra 100k-120k mil
Także wspomniał żebym rozważyl kupno benzyny bo obecne diesle tak nafaszerowali eko-gadgetami ze co chwile coś.
...
User avatar
Thomas
Zaangażowany
 
 
Posts: 1369
Age: 41
Joined: 2 Sep 2006, 19:42
Location: Hill Top, W brom
Reputation point: 67
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by krisbrumm » 9 Feb 2015, 09:05 Re: Diesiel BMW

Thomas- Z przykrością muszę przyznać Twojemu kuzynowi rację.Niestety w dzisiejszych czasach tylko najsilniejsi-finansowo- są w stanie przetrwać jeżeli chcą mieć samochód.Mówię tu o strategii kupić nowe auto, trzymać je max. dopóki jest na gwarancji- sprzedać zanim gwarancja upłynie oczywiście tracąc połowę ceny zakupu.To jest chyba opcja która zapewnia najmniej kłopotów, ale też i kosztuje niemało.Nie wszystkich na to stać ale do tego to zmierza.
Wszyscy patrzą, ale nie wszyscy widzą
User avatar
krisbrumm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 362
Age: 45
Joined: 27 Sep 2010, 22:34
Location: Birmingham
Reputation point: 75
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 9 Feb 2015, 09:17 Re: Re: Diesiel BMW

Thomas wrote:
Eryk1 wrote:No właśnie porownanie awaryjnosci starych i nowych aut. No niestety plusy nowego auta to 3 lata bez Mot i gwarancja o ile nie nie wrzuca cos na wine użytkownika. Ok niektorzy zmieniaja co 3 lata na nowe tracac okolo polowe zaleznie od marki będąc czesciej w serwisie niz nie jeden z Nas mając uzywane auto. To przegląd potem jakas akcja serwisowa , albo jakies problemy , bo w koncu kupujacy nowke to krolik doświadczalny. No ale niektórzy kupuja nowe auta żeby rozchustac gule sąsiadowi lub wyrwac laske dla mnie to smieszny powód. O ile w uk bez problemu można sobie wziasc kredyt na nowe auto i je spłacać to w Polsce nie jest to takie proste.

Obecnie jaką kolwiek opcje nie wybierzesz i tak dostaniesz po kieszeni.
Kupując nowy samochod liczysz sie z tym ze za 2-3 lata bedzie wart polowe.
Kupując 5-6latka musisz się liczyć z potencjalnymi usterkami których jest coraz więcej.
Mój kuzyn pracuje w serwisie vw i zanim zmienilem w zeszym roku swojego starego pancernego b6 pytalem sie co mam kupić żeby nie pakować sie w wydatki.
On stwierdzil ze co kolwiek kupie to juz nigdy nie bedzie tak dobre jak mój stary pasiak ale jak juz kupować to z takim przebiegiem żeby w momencie kiedy ja bede go sprzedawal mial góra 100k-120k mil
Także wspomniał żebym rozważyl kupno benzyny bo obecne diesle tak nafaszerowali eko-gadgetami ze co chwile coś.

A mowilem kup benzyniaka ... Najlepiej bez turbawki i cos mi sie wydaje ze w tym temacie to chyba BMW jest jedyna sluszna opcja, no chyba ze R32, R36 ;)
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by krisbrumm » 9 Feb 2015, 09:24 Re: Diesiel BMW

Zdecydowanie, ale o ile nie jest to 1.6 , bo ten ma rzekomo wspomniany wcześniej kłopot z łańcuchem rozrządu.
Wszyscy patrzą, ale nie wszyscy widzą
User avatar
krisbrumm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 362
Age: 45
Joined: 27 Sep 2010, 22:34
Location: Birmingham
Reputation point: 75
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 9 Feb 2015, 09:28 Re: Re: Diesiel BMW

krisbrumm wrote:Zdecydowanie, ale o ile nie jest to 1.6 , bo ten ma rzekomo wspomniany wcześniej kłopot z łańcuchem rozrządu.

Takie male silniki to nie dla Thomasa i jego ciezkiej nogi ...
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by n0rb » 9 Feb 2015, 12:18 Re: Diesiel BMW

Jak na razie z tej dyskusji nie dowiedziałem się niczego nowego.

Wszyscy wiemy że np. inżynier nie zawsze równa się engineer czy też student to nie student ;-)

Wiemy też że w tych czasach celowo tak projektuję się nie tylko samochody żeby się szybko psuły ( moja babcia kupiła lodówkę za czasów ciężkiej komuny i do dzisiaj działa i ma oryginalną żarówkę ! :-) ) O celowym postarzaniu produktów nie ma już mowy. One z założenia są tak projektowane np. pierwsze pończochy nylonowe zostały celowo popsute czy też żarówki.

A ja się dalej zastanawiam jak mój Leon był testowany że w instrukcji obsługi można wyczytać o mpg o którym ja nawet nie marze :lol: gdybym o tym mpg marzyl oczywiście :mrgreen:

Dodano: -- 9 lut 2015, o 12:29 --

aha i jeszcze jedno :D
Jakie jest wasze zdanie na temat Shell V Power lub BP Ultimate diesel.
Warto dopłacać ? Nie chodzi mi nawet o mpg tylko o utrzymanie silnika CR w dobrej formie dłużej :D

n0rb
Rozeznany
 
 
Posts: 149
Joined: 3 Mar 2010, 09:23
Reputation point: 19
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 9 Feb 2015, 12:47 Re: Re: Diesiel BMW

n0rb wrote:Jak na razie z tej dyskusji nie dowiedziałem się niczego nowego.

Wszyscy wiemy że np. inżynier nie zawsze równa się engineer czy też student to nie student ;-)

Wiemy też że w tych czasach celowo tak projektuję się nie tylko samochody żeby się szybko psuły ( moja babcia kupiła lodówkę za czasów ciężkiej komuny i do dzisiaj działa i ma oryginalną żarówkę ! :-) ) O celowym postarzaniu produktów nie ma już mowy. One z założenia są tak projektowane np. pierwsze pończochy nylonowe zostały celowo popsute czy też żarówki.

A ja się dalej zastanawiam jak mój Leon był testowany że w instrukcji obsługi można wyczytać o mpg o którym ja nawet nie marze :lol: gdybym o tym mpg marzyl oczywiście :mrgreen:

Dodano: -- 9 lut 2015, o 12:29 --

aha i jeszcze jedno :D
Jakie jest wasze zdanie na temat Shell V Power lub BP Ultimate diesel.
Warto dopłacać ? Nie chodzi mi nawet o mpg tylko o utrzymanie silnika CR w dobrej formie dłużej :D

U mnie w leonie na Shell diesel nitro srednio ok 40 mil wiecej niz na normalnym paliwie tankowanym na tej samej stacji, od lat leje lepsze paliwo wczesniej Vpower teraz nitro.

Jak zmienilem z normalnego paliwa na lepsze to duzo mniejsza czestotliwosc wypalania filtra DPF sie pojawila czy samochod lepiej chodzil hmm sam nie wiem jak to z klekotami w turbawce sa lepsze i gorsze dni zalezy jaka temp itd.
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by plazermen » 9 Feb 2015, 16:41 Re: Diesiel BMW

Powiem tak: u mnie w rodzinie i znajomościach jest kilka bemek w ropce to tak: X3 pół roku nie ma a w ten weekend poleciał drugi raz na lawecie do serwisu, dwie 3jki po 3 i 5 lat dają radę acz w jednej elektryka świruje w najlepsze. Także te nowe autka to lepiej na gwarancji mieć a ropniaki to już koniecznie :)
User avatar
plazermen
Wtajemniczony
 
 
Posts: 2075
Age: 44
Joined: 10 Jun 2006, 20:52
Location: że znowu
Reputation point: 92
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by s_virus » 9 Feb 2015, 20:50 Re: Diesiel BMW

n0rb wrote:Nie chodzi mi nawet o mpg tylko o utrzymanie silnika CR w dobrej formie dłużej:D


Jak chcesz ulżyć układowi paliwowemu i generalnie silnikowi (w tym DPF-owi i EGR-owi) to do każdego tankowania lej półsyntetyczny olej 2T w stosunku 1:200 (50ml oleju na każde 10l paliwa). Z tymże olej ten musi spełniać minimum normy JASO FC, ISO-L-EGC. Tym niemniej wiadomo olej olejowi nierówny. Poniżej krótka lista zalecanych olejów posiadających właściwości myjące i smarne zarazem:

Najbardziej polecane półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD (w kolejności alfabetycznej):
*Addinol Super 2 T MZ 406
*Delticom HighPerformer
*Liqui Moly 1052
*Liqui Moly Racing 2T 1504
*Liqui Moly Racing Scooter 1621
*MEGUIN megol TC
*Orlen Platinium 2T semi
*Shell Advance VSX 2T
*RAVENOL Scooter 2 Takt semi synth

Nie polecane:
*Castrol Act>evo 2T, mineralny API TC / JASO FC,
*Mobil Extra 2T,
*Divinol FF API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD
*MEGUIN megol 2T TC mineralny API TC, ISO L-EGB, JASO FB
*Motul 510 2T API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD

Ja osobiście do tej pory lałem Comma 2T semi, ale na Ebay pokazał się Ravenol z III Rzeszy w wysoce atrakcyjnej cenie, toteż czym prędzej nabyłem.

Ravenol
User avatar
s_virus
Początkujący
 
 
Posts: 43
Joined: 22 Feb 2014, 08:51
Reputation point: 15
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Lukasz84 » 9 Feb 2015, 22:42 Re: Diesiel BMW

A ja po pozbyciu sie BMW powrocilem do mojej kochanej, poczciwej i absolutnie bezawaryjnej Corolli 1.4 vvt-i rocznik 2003. Mam ja 5 lat, zrobilem 75 tys mil, obecnie ma 143tys. I podejrzewam ze pojezdze nia dluzej niz jakimkolwiek nowym samochodem. Zadnego dpf, egr, turbiny (w bmw przy 103 tysiacach juz plamila!!!), pompowtryskiwaczy i jeszcze calej ilosci szajsu ktory moze sie popsuc. A lancuch jest naprawde przeznaczony na zycie silnika. I to jest dopiero Ultimate Driving Machine :)

Lukasz84
Przyczajony
 
 
Posts: 4
Joined: 18 Aug 2007, 14:46
Reputation point: 0
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Thomas » 10 Feb 2015, 08:14

Mój pasio miał 150k mil jak go pogonilem, pewnie zrobilby drugie tyle bez powazniejszych awarii.
A moj nowy dopiero co nie dawno obchodzil 2 urodziny zaczyna mnie denerwować i zapewne na 3-urodziny (to juz za rok :-) ) zafunduje mu dpf out.
Nastepny bedzie benzyną lub skusze sie na hujdaja z 5 letnią gwarancją (jak wpakuja wkoncu jakis mocniejszy silnik :-) )
...
User avatar
Thomas
Zaangażowany
 
 
Posts: 1369
Age: 41
Joined: 2 Sep 2006, 19:42
Location: Hill Top, W brom
Reputation point: 67
Poczciwy
Top
0

PreviousNext

Return to MOTORYZACJA

cron