Diesiel BMW

Dyskusje na temat wszystkiego, co ma kółka. Samochody, motory, rowery; sprawy techniczne ;

MalePostNapisane by Lukasz84 » 6 Feb 2015, 23:57 Diesiel BMW

Witam. Krotkie ostrzezenie, bo sam prawie sie przejechalem, ale udalo mi sie pozbyc autka. Wszystkie 2 litrowe diesle BMW wyprodukowane od 2007 roku, ktore maja silnik N47 maja powazna wade - zrywaja sie lancuchy rozrzadu. Dotyczy to serii 1, 3 oraz 5. Poszukajcie na google. Jesli juz uprzecie sie na BMW z 2.0 diesiel to radze zajac sie modelami od rejestracji 59 (wyprodukowane po marcu 2009), bo wtedy troche go ulepszyli, i takimi ktore maja w miare udokumentowany motorway mileage, bo wtedy lancuch (dokladnie 3 lancuchy) nie jest zniszczony przez start/stop jak w silnikach jezdzonych po miescie z malym przebiegiem. Moja taka byla. Jak kupilem miala 101 tys, jak sprzedalem 112 tys, chcialem wymieniac lancuchy ale po dniu rozbierania samochodu od dolu i rozlaczenia/wyciagniecia wiekszosci ukladow (nie chcialem wyciagac silnika) okazalo sie ze sa w miare ok, wiec postanowilem olac temat i pozbyc sie samochodu. Co prawda kompletny lancuch w BMW kosztuje ok 500 funtow za caly zestaw, ale wymiana to po prostu koszmar minionego lata. Najlepiej albo kupic benzyne (tylko nie 1.6 - ten sam problem) albo silnik 3.0. Chociaz jak slysze i widze ze olej zmieniaja wedlug zalecen BMW po 16 tys... mil to az sie plakac chce. Bedziesz Mial Wydadtki... Pozdrawiam

Lukasz84
Przyczajony
 
 
Posts: 4
Joined: 18 Aug 2007, 14:46
Reputation point: 0
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Eryk1 » 7 Feb 2015, 12:08 Re: Diesiel BMW

Nie ma aut idealnych im młodsze tym gorsze teraz ,ale każda marka ma wiele wad jak i zalet. Co do silników Bmw ok faktycznie 2l diesel nastręcza najwiecej problemów z łańcuchem ,ale na tym nie koniec. W większosci diesli Bmw sa klapki w kolektorze ,które moga sie urwac i narobic niezłego bigosu. Częsc silników wystepuje bez klapek najczesciej w automacie choc roznie z tym bywa. Sa firmy specjalizujace sie w usuwaniu i montazu zaslepek. Zeby nie bylo tak kolorowo benzynowe silniki tez nie sa bez wad. Znany n42 4cyl ma problemy z napinaczem rozrzadu. Przejechalem tym autem okolo 20 tys mil i nic sie nie dzialo. Pozytywy male spalanie szczegolnie na trasie ,ale faktycznie najlepsze silniki bmw to r6 2-3 litrowe choc moga sie zdarzyc problemy ze zuzywaniem oleju. Ja w 3.0 takich nie mialem byl za to piekny gang silniku i usmiech na twarzy juz po odpaleniu. Ogolnie ceny czesci i napraw tansze od Hondy w ,ktorej silnik 2.2 diesla tez ma problemy z łancuchem (rozciaganie sie do zerwania włacznie) tak więc takie czasy.Silnik PSA 1.6 hdi oprocz paska rozrzadu tez ma lancuch ,który sie rozciaga. A jest naprawde w wielu roznych markach Citroen, Peugot , Ford , Mazda , Volvo. Nowa generacja silników vw 1.4 tsi tez nie jest wolna od problemów z napinaczami. 1.6 fsi tworzy sie nagar na zaworach. Dlatego nie ma aut idealnych jak silnik super to inne problemy to z elektronika czy zawieszeniem. Wracajac do Bmw cenie i lubię to marke a wybór to tylko benzynowe r6 np e60 do liftingu ,bo potem zaczely sie problemy z wtryskami w benzynowym silniku :( Generalnie jesli ktos nie jezdzi min 10.000 mil rocznie lub jezdzi tylko po miescie kupowanie diesla to nieporozumienie chyba ze jest to maly diesel bez dpf czy fapa i ma szanse sie rozgrzac. Wiekszosc nowoczesnych diesli wygeneruje predzej czy pozniej koszty: turbo, wtryski, egr, kolo dwumasowe, dpf lub Fap , płyn eloys do Fapa - mozna sie tego pozbyc cena z reguly okolo 300 funtow :) Ktos moze napisac ze nie mial nigdy problemow ok tak tez sie zdarza mogl je miec poprzedni wlasciciel ;) lub bedzie je mial nastepny nie ma reguly. Trzeba zrobic prosta kalkulacje usredniajac jedna wieksza awarie trzeba przeznaczyc na to okolo 600 funtów zaleznie od awarii i marki wiec jesli ktos jezdzi malo wyjdzie na to ze oszczednosci na paliwie poszly w naprawe. Chyba ze ktos lubi diesla to inna sprawa sa tacy ze do benzyny nigdy nie wsiada i odwrotnie :) Ja lubie oba silniki maja swoje wady i zalety ,które znam.

Eryk1
Stały Bywalec
 
 
Posts: 333
Joined: 27 Apr 2007, 20:40
Reputation point: 16
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by s_virus » 7 Feb 2015, 13:24 Re: Diesiel BMW

I mądrze gada i politycznie. Osobiście kilka temu kupiłem francuzika z zawieszeniem hydropneumatycznym, silnik traktor, przedpotopowy automat ZF 4HP20 a dzięki osprzętowi Bosch wywaliłem Fap-a za grosze (£40). Na dzień dzisiejszy mój wehikuł 10 lat śmigga bez zająknięcia aż miło i jakoś mi się nie uśmiecha kupować nowoczesną padlinę, w którą będę ładował bez końca poczynając od dnia zakupu.
User avatar
s_virus
Początkujący
 
 
Posts: 43
Joined: 22 Feb 2014, 08:51
Reputation point: 15
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by n0rb » 7 Feb 2015, 13:28 Re: Diesiel BMW

Tak dokładnie 2.0d to jakiś koszmar zwłasza jeśli ktoś będzie go naprawiał w ASO BMW
http://youtu.be/HQpQIi7gI_U :rozwalkompa:

PS
Kolega Eryk1 wspomniał o min DPF i EGR.

Dwa lata temu gdy moja dziewczyna miała problem ze znalezieniem pracy blisko domu (dojezdzałam 50km w jedną stronę) zdecydowaliśmy się kupić Leona 1.6 TDI CR DSG 7 biegów. Auto spisywało się ok i mpg też było dobre do momentu gdy znalazła pracę 2km od domu. Po przejechaniu 27000 mil wystąpiły pierwsze problemy z DPF i padł EGR. Ona teraz jeździ fabia 1.9 SDI a ja dojeżdżam do pracy 11 mil Leonem max prędkości to 45-60mil/h

Przestałem jeździć na trybie D bo przy 42mil/h potrafił włączyć 7 bieg niby to oszczędnie ale co z DPF, jak on ma się wypalić przy ty obrotach :-) ? W książce serwisowej wyczytałem że gdy zapali się DPF należy jechać na 4 biegu przy 2000 obrotów. Więc teraz jeżdżę na sekwencji z obrotami 2000+.

Problem z DPF nie pojawił się od 2 miesięcy ale mpg mam gorsze od kolegi który ma 530d :D
I niby gdzie ja tu oszczędzam na paliwie :-) LOL

n0rb
Rozeznany
 
 
Posts: 149
Joined: 3 Mar 2010, 09:23
Reputation point: 19
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by s_virus » 7 Feb 2015, 15:12 Re: Diesiel BMW

Bo DPF czy EGR to urządzenia, które z definicji swojego działania zabijają ekonomię, ale spróbuj człowieku podyskutować na taki temat to nazwą Cię fanem teorii spiskowych, ech....
User avatar
s_virus
Początkujący
 
 
Posts: 43
Joined: 22 Feb 2014, 08:51
Reputation point: 15
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Eryk1 » 7 Feb 2015, 19:05 Re: Diesiel BMW

Po wycięciu tego dziadostwa można zauważyć mniejsze spalanie wiec jest dowód :))

Eryk1
Stały Bywalec
 
 
Posts: 333
Joined: 27 Apr 2007, 20:40
Reputation point: 16
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by zwierzakfm » 8 Feb 2015, 08:07 Diesiel BMW

s_virus wrote:Bo DPF czy EGR to urządzenia, które z definicji swojego działania zabijają ekonomię....


Czy mógłbyś wytłumaczyć laikowi jak te urządzenia z definicji ich działania zabijają ekonomie?
User avatar
zwierzakfm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 333
Joined: 13 Oct 2007, 23:44
Location: Worcester
Reputation point: 22
Pokojowy
Top
0

MalePostNapisane by Thomas » 8 Feb 2015, 11:08 Re: Diesiel BMW

zwierzakfm wrote:
s_virus wrote:Bo DPF czy EGR to urządzenia, które z definicji swojego działania zabijają ekonomię....


Czy mógłbyś wytłumaczyć laikowi jak te urządzenia z definicji ich działania zabijają ekonomie?

Na rolkach w fabryce sprawiaja ze samochod pali mniej i emituje mniej co2 ale w rzeczywistych realiach,różnych warunkach na drodze te podzespoly powoduja wieksze spalanie.
Poniewaz zeby np. Utrzymac dpf w dobrej kondycji trzeba jezdzic dynamicznie, trzymac silnik na wyzszych obrotach. Nie spełniając tych warunków bedzie ci sie włączać regeneracja która powoduje ze silnik pali jak smok. Wzbogaca on mieszanke do tego tryskuje dodatkowo zeby szlo w kolektor wyloyowy dodatkowo podnosząc temp. Spalin.
Egr to takie choletstwo jakby zjesc obiad a potem iść do kibla a egr kazal ci zjezc 10% tego co wyrabaleś.
Ten 10% ubytku tlenu i dodatkowego swinstwa musi być jakoś zrekpmpensowane dodatkową mieszanką
...
User avatar
Thomas
Zaangażowany
 
 
Posts: 1369
Age: 41
Joined: 2 Sep 2006, 19:42
Location: Hill Top, W brom
Reputation point: 67
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by s_virus » 8 Feb 2015, 15:43 Re: Diesiel BMW

Kolega Thomas dosadnie opisał działanie EGR-a, choć ja znam nieco łagodnieszy opis funkcjonowania tegoż. To jakbyś pierdział sobie w nos. Do FAP-DPF dodałbym jeszcze kilka słów. Idealnie czysty FAP-DPF ma określoną przepustowość. W momencie odpalenia silnika spaliny płyną przez filtr swobodnie bez oporu, ALE! Filtr zgodnie ze swoim przeznaczeniem zatrzymuje cząsteczki stałe i tym samym zmniejsza się jego przepustowość. Co za tym idzie silnik musi pokonać większe opory aby przepchnąć z tą samą ilość spalin przez mniejszy otwór. Pokonanie większych oporów wymaga od silnika wytworzenia wyższego ciśnienia spalin a tym samym większej mocy na to zużytej, którą to silnik uzyskuje spalając więcej paliwa.
User avatar
s_virus
Początkujący
 
 
Posts: 43
Joined: 22 Feb 2014, 08:51
Reputation point: 15
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by krisbrumm » 8 Feb 2015, 16:00 Re: Diesiel BMW

Kolego Thomas- może kolega mi wytłumaczyć (a osobiście pracuję w fabryce samochodów osobowych i bynajmniej nie na linii produkcyjnej czy montażu tylko w dziale engineering), jak to rzekomo fabryka sprawia, ze pali mniej na tajemniczych "rolkach"? Bo to jakoś ma się nijak do rzeczywistości która widzę na codzien? ... Słyszał może kolega o procesie homologacyjnym który nie jest przeprowadzany nawet w fabryce tylko w niezależnym ośrodku n.p. w takim jak MIRA (http://www.mira.co.uk/)?
Wśród użytkowników samochodów jest wiele jak widzę speców od produkcji samochodów- co jeden to inżynier normalnie!
Nie będę tutaj się przechwalać wiedzá na temat inżynierii , ale powiem tylko tyle, ze konia z rzędem temu, kto wymyśli taki system, który zarazem będzie utrzymywał poziom emisji spalin na takim poziomie, aby auto spełniało obowiązujące normy emisji spalin Euro 6 - i zarazem nie spowoduje zwiększenia kosztów produkcji do poziomu, na którym auto będzie musiało kosztować fortunę.To nie takie proste jak sié kierowcom wydaje.
Wszyscy patrzą, ale nie wszyscy widzą
User avatar
krisbrumm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 362
Age: 45
Joined: 27 Sep 2010, 22:34
Location: Birmingham
Reputation point: 75
Poczciwy
Top
-1

MalePostNapisane by n0rb » 8 Feb 2015, 16:23 Re: Diesiel BMW

krisbrumm wrote:Nie będę tutaj się przechwalać wiedzá na temat inżynierii , ale powiem tylko tyle, ze konia z rzędem temu, kto wymyśli taki system, który zarazem będzie utrzymywał poziom emisji spalin na takim poziomie, aby auto spełniało obowiązujące normy emisji spalin Euro 6 - i zarazem nie spowoduje zwiększenia kosztów produkcji do poziomu, na którym auto będzie musiało kosztować fortunę.To nie takie proste jak sié kierowcom wydaje.


Rozwiązanie jest bardzo proste czas skończyć z oszustwem globalnego ocieplenia ::stop::

To jakie normy samochody muszą spełniać jest to kwestia tylko i wyłącznie polityczna. Ja osobiście jestem zwolennikiem utrzymania planety ziemi w dobrej kondycji tylko zastanawiam się nad tym z jakiego powodu Europejczycy muszą płacić najwyższą cenę. Wiem że to trochę odbiega od tematu dyskusji ale padło takie pytanie więc się ustosunkowałem.

Dodano: -- 8 lut 2015, o 16:28 --

krisbrumm Jeszcze jedno. Możesz Mi wytłumaczyć jaki proces musi przejść samochód żeby zostało ocenione jego spalanie które to cuda później czyta klient w oficjalnych biuletynach/instrukcjach obsługi.

To że jest to kłamstwo to chyba z tym nikt nie będzie polemizował.

Ps
Stawiam flache w ciemno że kierowca testowy jeździ po jakimś torze autem ze średnią prędkością 80km/h bez udziału innych samochodów i wychodzi mu że... to co mu wychodzi czyli nic co jest możliwe do osiągnięcia w prawdziwym życiu .

n0rb
Rozeznany
 
 
Posts: 149
Joined: 3 Mar 2010, 09:23
Reputation point: 19
Neutralny
Top
1

MalePostNapisane by s_virus » 8 Feb 2015, 16:53 Re: Diesiel BMW

Kolego Krisbrumm uważaj, bo Ci ojcowizny zabraknie a i ja byle chabetą się nie zadowolę. Patenty leżą sobie spokojnie w szufladach poczynając od Gun-engine, który to zużywa 10-krotnie mniej paliwa od tradycyjnego silnika tłokowego, poprzez zasilanie silnika wodą, gdzie jej rozpad nie zachodzi w trakcie elektrolizy, ale samoczynnie w zbiorniku ze specjalnego stopu. Dalej silniki magnetyczne bez jakiegokolwiek paliwa, silnik elektryczny zasilany prądem ze zminiaturyzowanej cewki Tesli i na koniec rodzyneczek, silnik rtęciowy zasilający statki powietrzne - dla ciekawych projekt Die Glocke. Niestety lobby naftowe nie dopuści dobrowolnie do utraty tak silnego narzędzia jakim jest odpłatne dostarczanie energii. A tak zasadniczo wracając do tematu może kolega Krisbrumm jako rasowy dzińdzinier napisałby kilka słów o postarzaniu produktów i planowanym ich zużyciu? A i jeszcze coś, jeśli tajemnicą dla pana dzińdziniera jest choćby pompowanie opon do 4 ATM celem uzyskania w testach mozliwie najniższego spalania to żal mi kolegi i radzę szeroko otwożyć oczy póki jest na to czas.
User avatar
s_virus
Początkujący
 
 
Posts: 43
Joined: 22 Feb 2014, 08:51
Reputation point: 15
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by krisbrumm » 8 Feb 2015, 17:54 Re: Diesiel BMW

Oho! Widzę że wywołałem niemałą burzę!
Panowie- wasze pytania są uzasadnione, ale nie chcę mi się tłumaczyć i wywalać wam kawy na ławę.Postuluję tu o uzyskanie o konkretnej, solidnej wiedzy o procesie najpierw, a dopiero później można siać teorię spiskową dziejów i tworzyć domniemania. Idźcie sobie na studia w UK, przebijcie się na ostatni rok to wiele fajnych rzeczy się dowiecie, zamiast spekulować.
Pompowanie opon do 4 bar do testów? A przepraszam bardzo, widziałeś to na własne oczy, czy znasz kogoś, kto podobno zna kogoś, kto był i widział?
Normy homologacyjne określają także ciśnienie w oponach i nie bój się- sprawdzają to w też trakcie testów- i nie jest to na zamkniętym obiekcie...
Podpowiem tylko tyle, że istnieje ogromna różnica pomiędzy inżynierią a marketingiem.I tu jest szkopuł.Marketing nie zawsze podaje prawdziwe dane- niekoniecznie dane pokrywają się z tymi z testów wykonanych do celów homologacyjnych.
Faktem jest, że samochód jest projektowany z myślą o zarabianiu na nim pieniędzy.I nie ma zlituj, inaczej już nie będzie.Jeżeli nie chcesz się z tym zgadzać, to jeździj starym autem-proste.Nie będzie się pewnie tak psuł.
Oczywiście macie rację z tym lobby finansowym- świat rządzi pieniądze i dzieci to wiedzą.Wniosek- Nie kupować nowych aut!
Postarzanie produktów? - Też nie musisz się na to zgadzać tylko kupować produkty używane projektowane z myślą o jakości a nie dochodach.
Last edited by krisbrumm on 8 Feb 2015, 18:38, edited 1 time in total.
Wszyscy patrzą, ale nie wszyscy widzą
User avatar
krisbrumm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 362
Age: 45
Joined: 27 Sep 2010, 22:34
Location: Birmingham
Reputation point: 75
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by zwierzakfm » 8 Feb 2015, 18:15 Diesiel BMW

Ciekawa dyskusja i ciekawe teorie...
krisbrumm napisz w jakiej firmie pracujesz (JLR?), aby było łatwiej o późniejsze komentarze.
Czy wiesz czego MIRA używa do testowania aut na rolling road (człowieka czy robota)?
User avatar
zwierzakfm
Stały Bywalec
 
 
Posts: 333
Joined: 13 Oct 2007, 23:44
Location: Worcester
Reputation point: 22
Pokojowy
Top
0

MalePostNapisane by Eryk1 » 8 Feb 2015, 20:41 Re: Diesiel BMW

No wlasnie postarzanie produktu - stad mamy auta rozpadajace sie po okresie gwarancji :) a A jesli chodzi o podawanie spalania w katalogach to robia to wedlug normy europejskiej i bym sie nie zdziwil jak testy spalania sa na rolkach robione hehe Ale tu juzbardziej chodzi o marketing zeby przyciągnąć potenjalnych nabywcow niskim spalaniem. Nastepna sprawa to wydluzone okresy serwisowe to nic innego jak walka miedzy koncernami , ale wiadomo ze silniki dobrze na tym nie wychodzą i dobrym przykładem jest tutaj silnik Renault 1.9dci , ktory padał czesto , a w Volvo dawal rade , bo serwis olejowy byl czestszy niz to mialo miejsce w Renault. Pomijajac oczywiście budowe i brak zamków w panewkach. Swoja droga jakie koszty generuja prace nad tym zeby wyliczyc zeby dana czesc rozsypala sie po gwarancji.

Eryk1
Stały Bywalec
 
 
Posts: 333
Joined: 27 Apr 2007, 20:40
Reputation point: 16
Neutralny
Top
0

Next

Return to MOTORYZACJA