Page 1 of 2

Mazda3 kontra Ford Focus

PostPosted: 2 Jun 2014, 21:48
by gregor75
Witam.
Jak w temacie,co byscie wybrali?Oba maja silnik 1.6benzynka oba na tej samej plycie podlogowej,mazda podobno wiecej pali ale japonczyki podobno solidniejsze.

Re: Mazda3 kontra Ford Focus

PostPosted: 2 Jun 2014, 22:13
by turbovomiter
Z którego roku te auta ?? i w jakiej cenie ???
Mi osoboście Mazda 3 pierwszej generacji się podoba, ale ma średniej jakości twarde plastiki na kokpicie, dlatego ja wybrał bym focusa.
Focusów jest wiecej na rynku wtórnym przez co możesz poprzebierać w ofertach i wybrać coś dla siebie.
Poszukaj po polskich forach testy tych dwóch aut ewentualnie kup seata leona pierwszej generacji (2000-2005) 1.6 SX - ładna sylwetka, kokpit z audi a3 , całkiem spory bagażnik i całkiem przyzwoite wykonanie auta jak na ten segment.
Pozdro

Re: Mazda3 kontra Ford Focus

PostPosted: 3 Jun 2014, 06:55
by CBFka
Hej
Jakie roczniki Cie interesuja, bo troche sie zmienialo przez kilka lat.
Jezeli sa te same silniki to byloby zaskakujace gdyby jeden z samochodow wiecej palil tymbardziej ze ich masy sa zblizone.
Mazdy3 cierpia z powodu rdzy na przednich blotnikach.
Pozdrawiam

Re: Mazda3 kontra Ford Focus

PostPosted: 3 Jun 2014, 18:31
by AdamBoltryk
Co do roczników, to skoro wspomina o tych samych podłogach to prawdopodobnie Mk.I, albo ewentualnie Mk.II. 3ki juz nie są na tych samych podłogach.

CBFka wrote:Hej
(...)
Mazdy3 cierpia z powodu rdzy na przednich blotnikach.
(...)

... a Focusy na drzwiach od dołu :P
Miałem 2 foki Mk I (w PL i tutaj) i oba ta sama przypadłość - progi zdrowe jak rydz, a drzwi od dołu zżarte. Problem jest taki, że tego nie da się/nie opłaca się naprawiać. Już lepiej wymienic całe drzwi.
Co do silników to miałem 1,4 benzyna/gaz i 1,8 Diesel. Dieselek ładnie śmigał. W benzynie było czuć niedobór mocy. Oba bezawaryjne. Benzyne miałem 12 lat, Diesla 4 lata.
Teraz mam foke Mk.III z silnikiem 1l w benzynie i smiga jak ta lala.

I nie zamieniłbym moich fok na mazde :P
Ale to kwestia gustu i zauroczenia.

Pozdrawiam

Re: Mazda3 kontra Ford Focus

PostPosted: 3 Jun 2014, 19:54
by gregor75
Szukam czegos z lat 2005-2007.
Fokusow faktycznie jest sporo ale jak sie im przygladam na drodze to ok. gdy jednak zaczynam ogladac je z bliska w komisie to nie wzbudzaja juz zadnych emocji,plastik wszedzie.
Mazda ma ladna deske i jakos lepiej wyglada w srodku.
Rdza wiadomo z czasem wychodzi ale silnik japonczyka chyba solidniejszy.Rozrzad na lancuchu a w fokusie pasek,wiec pewnie przy ok60tys mil trzeba nowy.

Re: Mazda3 kontra Ford Focus

PostPosted: 4 Jun 2014, 05:41
by AdamBoltryk
gregor75 wrote:(...)plastik wszedzie.(...)

Zacznijmy od tego, że praktycznie prawie we WSZYSTKICH samochodach jest wszędzie plastik.
Skóra też jest na plastiku.
A jak już masz heban, to są to raczej wstawki dekoracyjne.
No, chyba, że kierownica. No ale to juz nie mówimy o samochodach budżetowych...
Image

Deska rozdzielcza? Kwestia gustu. Ja gdybym mógł przeniósłbym starą deskę z Mk. I do obecnej Foki Mk. III. Zresztą nie tylko deskę a cały przód. Foka I ma fantastycznie zaprojektowane wnętrze.
Ale jak napisałem - De gustibus non dispudantum est.

Pozdrawiam

Odp: Re: Mazda3 kontra Ford Focus

PostPosted: 4 Jun 2014, 06:50
by Thomas
AdamBoltryk wrote:Teraz mam foke Mk.III z silnikiem 1l w benzynie i smiga jak ta lala.

I nie zamieniłbym moich fok na mazde :P
Ale to kwestia gustu i zauroczenia.

Pozdrawiam

Napewno smiga...hehe
A nie irytuje cie ze na wzniesieniach wyprzedzają cie tiry???


Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Re: Mazda3 kontra Ford Focus

PostPosted: 4 Jun 2014, 14:22
by AdamBoltryk
Wyprzedzają TIRy?
Chyba jak nic nie ciągną, ale to pogonia każdego ze swoimi koniami pod maską.
A chyba nie znasz konstrukcji mojej Foki, bo ze 125KM jeździ całkiem porządnie.

Pozdrawiam

PostPosted: 4 Jun 2014, 14:48
by Thomas
Scigacz na 4 kołach obrotomierz ma do 14 000 obrotów?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Re: Mazda3 kontra Ford Focus

PostPosted: 4 Jun 2014, 15:15
by rmazurek
ecoboost - teraz wszyscy producenci ida w mniejsze silniki tyle ze z turbo z uwagi na ekologie/ekonomie - zona ma fieste z tym samym silnikiem 3 cylindry, 1l pojemnosci i 125 koni.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_EcoBoost_engine


Moze nie jest to rakieta ale do jazdy po miescie spokojnie wystarczy.


Wracajac do tematu - myslales o hondzie civic?

PostPosted: 4 Jun 2014, 16:30
by Thomas
No do tego zmierzam... jest to jeździło które sie przesuwa...
Wiem ze to sa nowe wysilone jednostki z turbo...ale niestety pojemosc robi swoje niestety. Przy malym momencie obrotowym takie malenstwo trzeba pilowac zeby rozbudzić te 120 koni ktore zapewne orzywaja powyzej 5000 obrotów.
Trudno mi sobie wyobrazić jazde z takim silnikiem w 4 dorosle osoby po gorskich drogach.
To jesy pseudo ekologia bo nominalnie te jak i nowe diesle pala mniej ale tak naprawe ze wzgedu na ich charakterystyke trzeba krecic wyzej przez co pala wiecej to samo z dieslami zeby pdf sie nie zatykal niestety trzeba dynamiczniej jezdzic.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Re: Mazda3 kontra Ford Focus

PostPosted: 4 Jun 2014, 17:35
by madbrain
Co wy gadacie za bzdury. Zeby dpf w Focusie sie nie zapychal to nie trzebs zylowac obrotow ani go przepalac tylko trzeba go poprostu wyciac i samochod lepiej jezdzi i mniej pali :D
Pozatym Focus diesla 1.6 to ma z PSA (tak samo jak Mazda) wiec najlepiej kupic rower bo jak sie zepsuje to nie kosztuje to majatku a to niestety dosyc awaryjny silnik i naprawy kosztuja sporo ((znam to z autopsji przeszedlem i swapa potem uklad paliwowy i pdf'a) :P
Bezawaryjny samochod to pewnie tylko jakas starsza toyota w benzynie ale niestety nie ma takiego szpanu jak samochod ze stajni VAG..

Re: Mazda3 kontra Ford Focus

PostPosted: 4 Jun 2014, 18:47
by AdamBoltryk
madbrain wrote:(...)) wiec najlepiej kupic rower bo jak sie zepsuje to nie kosztuje to majatku (...)


Heheheh 100% agree :)

Pozdrawiam
PS. Konieczność żyłowania silnika na 5k obrotów? lol...

Re: Mazda3 kontra Ford Focus

PostPosted: 4 Jun 2014, 19:01
by rmazurek
Jak sie o silnik i auto dba to nawet i psa sie nie psuje - mam w swoim aucie, z dpfem i wcale nie trzeba go krecic zeby wpalil filtr - 15 min jazdy z predkoscia powyzej 30 mph i proces wypalania jest zrobiony.

Co do vagow - pospolite, oklepane(szczegolnie wsrod polakow), tanie - ja tam wole cos co sie wyroznia z tlumu...

Re: Mazda3 kontra Ford Focus

PostPosted: 4 Jun 2014, 19:23
by gregor75
No coz jade w sobote obejrzec mazde3 w okolicy znalazlem tez toyote corolle verso moze i ja sprawdze.
Na temat wycinania dpf to w polsce ok. ale tutaj nielegalne.