Page 1 of 3

Mazda 6 vs Vauxhall Insignia

PostPosted: 13 May 2014, 10:31
by komar77
Jak w tytule ,które auto wybralibyście dla rodziny?Obie opcje miałyby być w wersji estate.Mazda 6 to dobre auto w wersji benzynowej bezawaryjne,jedyna usterka z jaką przyszło nam się zmierzyć to simmering.Na temat wersji dieslowskich opinie nieciekawe krążą.W nowszych rocznikach różnica pomiędzy benzyną a dieslem kolosalna,nawet ponad tysiąc funtów.Natomiast Vauxhall Insignia zupełnie nieznane nam auto,opinie w internecie mocno podzielone,zresztą jak zawsze.Ktoś może się wypowiedzieć?

Re: Mazda 6 vs Vauxhall Insignia

PostPosted: 13 May 2014, 13:30
by rmazurek
Witaj.

Przez jakis czas jezdzilem insygnia dieslem - silnik ok - wnetrze jak to w oplu - strasznie plastikowe imho. Fotele tez nie za specjalnie wygodne.

Ja pomyslalbym jeszcze nad accordem. - mialem VII 2.2 ictdi i moge z czystym sercem polecic - oszczedny, bezawaryjny i wygodny.

Co do mazdy - wnetrze na pewno ciekawsze niz w insygnii. Silnik - jezdzilem dieslem - calkiem przyjemny i oszczedny.

Z dwoch, ktore wymieniles wybralbym mazde. Ale ogolnie wolalbym accorda.


Dodam jeszcze ze jesli jezdzisz glownie krotkie dystanse to diesel nie ma sensu (bedziesz czesto wymieniac olej przez dpf/fap)


Pozdrawiam.

Re: Mazda 6 vs Vauxhall Insignia

PostPosted: 13 May 2014, 13:38
by komar77
Rmazurek,dzięki za sugestie,każda informacja cenna.Aktualnie mamy mazdę 6 w benzynie z 2005 po face liftingu.Jak wyżej jedyną usterką był cieknący simmering.Zamierzamy kupić 2009 może 2010 i tu wątpliwości odnośnie diesla,podobno są dość awaryjne.Hondy nie braliśmy pod uwagę.Jeździmy nawet sporo,jakieś wycieczki,codzienne spacery z psem po przeróżnych parkach i co roku Polska.Insignia też w opcji benzynowej była brana pod uwagę.Mazd w benzynie bardzo mało jest i sporo droższe od diesla.Dylemat...

Dodano: -- 13 maja 2014, o 13:39 --

Mojej żonie podoba się mitsubishi outlander,fajne,duże auto,ale wiedzy o nim również brak.

Re: Mazda 6 vs Vauxhall Insignia

PostPosted: 13 May 2014, 14:05
by rmazurek
Mozna jezdzic duzo ale krotkie dystanse a nowe diesle potrzebuja konkretnych warunkow zeby przepalic dpf - jak Sie nie wypali to paliwo wroci do oleju - jak nie przypilnumesz to moze byc problem, nawet jesli przypilnumesz - bedzie trzeba czesto zmianiac ten olej zeby zachowac wlasciwosci smarne.

Niestety wszystie diesle po podajze 2008 roku sa wyposazone w filtr czasteczek stalych.

Z mitubishi to mialem kiedys carisme i byla ok - zona miala lzy w oczach jak ja sprzedawalismy.

Re: Mazda 6 vs Vauxhall Insignia

PostPosted: 13 May 2014, 14:20
by Guest
2 lata jeżdżę mazda 6 2,2d 2009r zrobiłem 21000 mil bez usterki. Problemem w tym aucie są podkładki pod wtryskami paliwa po przejechaniu około 50000-60000 mil trzeba je wymienic, wielu ludzi nie ma o tym pojecia. Gdy podkladki sie przepala spaliny dostaja sie do slinka, a brud ze spalin wytranca sie w postaci czegos podobnego do sadzy i zatyka pompe oleju i z tego bierze sie awaryjnosc tego slinka.

Tez zastanawialem sie nad insygnia i mazda po zakupie mazdy mialem okazje jechac insygnia i cieszę sie, ze wybrałem mazde. Jednak przemyślał bym tez zakup hondy jak pisał kolega wcześniej, bardzo fajne auto.
Nie żałuje zakupu mazdy i zaczynam chorować na nowa mazde3 w sedanie.

Re: Mazda 6 vs Vauxhall Insignia

PostPosted: 13 May 2014, 18:47
by komar77
Xxxx dzięki za cenne wskazówki.Czy możesz jeszcze powiedzieć ile Cię kosztowała wymiana tych podkładek pod wtryskami? Co do hondy owszem niezłe auto,ale przebiegi masakrycznie wysokie.Ja chciałbym auto z przebiegiem maksymalnie do stu tysięcy.

Re: Mazda 6 vs Vauxhall Insignia

PostPosted: 13 May 2014, 19:33
by AdamBoltryk
2ch kolegów ma mazdy 6ki.
Obaj mieli problemy z turbiną.
Jeden sprzedał, drugi wymienił.
Mało go nie kosztowało podliczając wszystkie wizyty u "specjalistów" zanim trafił na właściwego.

Pozdrawiam

Re: Mazda 6 vs Vauxhall Insignia

PostPosted: 13 May 2014, 20:04
by rmazurek
Cudow nie ma - jesli chcesz niski przebieg musisz zaplacic wiecej...


Niestety o turbine trzeba dbac - po pierwsze olej po drugie chlodzenie.

Pozdrawiam

Re: Re: Mazda 6 vs Vauxhall Insignia

PostPosted: 14 May 2014, 04:18
by Alzak
rmazurek wrote:Cudow nie ma - jesli chcesz niski przebieg musisz zaplacic wiecej...


Niestety o turbine trzeba dbac - po pierwsze olej po drugie chlodzenie.

Pozdrawiam



Nici z dbania o turbawke jak kupujesz auto z przebiegiem prawie 100k , no chyba ze liczysz na to ze poprzedni wlasciciel takze odpowiednio podszedl do tematu dbania o turbine...

Ile razy widzialem ludzi kupujacych w miare nowej generacji klekoty i po zakupie zalewanie silnika semi olejem 5L za £15 tlumaczac ze juz ma prawie 100k przebiegu albo wiecej, a pozniej narzekanie ze nowe silniki nie sa juz tak dobre jak starszej generacji...

Albo wbijanie 2 - 3 biegu i gaz do dechy od 1.5k obrotow i pozniej zdziwieni ze sprzeglo nie dalo rady ...

Re: Mazda 6 vs Vauxhall Insignia

PostPosted: 14 May 2014, 09:45
by komar77
Nigdy nie żałuję pieniędzy na dobry olej.aktualnie jeżdżę na castrolu,bo zdaję sobie sprawę,że ma to ogromne znaczenie.Kupując używany samochód nigdy nie wiemy jak użytkował go poprzednik.Zawsze po zakupie pierwsze co robię to wymiana filtrów i olejów,to podstawa.Wobec tego może spytam inaczej jakie auto polecacie w wersji kombi ,w rocznikach 09,10 z budżetem 6 tysięcy?

Re: Mazda 6 vs Vauxhall Insignia

PostPosted: 14 May 2014, 13:52
by AdamBoltryk
Z tym dobrym olejem to też ne ma co przesadzać, bo jak taki "zapchany" złym olejem silnik przepłuczesz używając "porządnego" oleju to sie nagle może okazać że cieknie i tu i tam.... tak samo jak z odkamienianiem instalacji CO :) Kamień jest "be" ale zawsze dodatkowo uszczelnia :)

Pozdrawiam
PS. A i tak nie wiesz co Ci wleją w warsztacie jak zostawisz samochód :P

Re: Mazda 6 vs Vauxhall Insignia

PostPosted: 14 May 2014, 14:55
by komar77
Filtry i oleje wymieniam sam.

Re: Mazda 6 vs Vauxhall Insignia

PostPosted: 14 May 2014, 16:26
by Krzysiek2099
Generalnie zazwyczaj najdroższy w naprawie jest osprzęt silnika. Oprócz oczywiście limuzyn, gdzie wszystko jest drogie. Z obecnych diesli to bym polecał Fiatowskie 1.9, 2.0 (Oplowska wersja ma trochę gorszą opinię niż ta montowana w Fiatach), 2.4 (2.0 montowany jest w Oplu Insignia od 2008 roku), VW 2.0 CR i właśnie Hondy 2.2 i-CTDi (w Accord do 2008 - potem wyszła VIII generacja auta z silnikiem i-DTEC, który ma różne opinie). Ewentualnie starszy silnik BMW 3.0 (oznaczenie M57) lub Fordowski 1.8 TDDi lub TDCi.

Re: Re: Mazda 6 vs Vauxhall Insignia

PostPosted: 14 May 2014, 17:39
by Alzak
AdamBoltryk wrote:Z tym dobrym olejem to też ne ma co przesadzać, bo jak taki "zapchany" złym olejem silnik przepłuczesz używając "porządnego" oleju to sie nagle może okazać że cieknie i tu i tam.... tak samo jak z odkamienianiem instalacji CO :) Kamień jest "be" ale zawsze dodatkowo uszczelnia :)

Pozdrawiam
PS. A i tak nie wiesz co Ci wleją w warsztacie jak zostawisz samochód :P



Czasy nagarow w silniku odeszly w zapomnienie ... Nie wiem.kiedy ostatni raz slyszales o kims komilu sie silnik rozszczelnil po zalaniu dobrej oliwy.


Wyzej ktos wspomnial castrola jako dobry olej zalezy jaki castrol bo porzadnych castroli to na palcach jednej reki mozna policzyc.

To ze olej na opakowaniu ma napisane syntetyczny nie zawsze oznacza ze taki jest , tak wlasnie jest w przypadku castrola gdzie baza oleju jest mineralna.

Ja obecnie uzywam Amisoli nie jest tani ale jest w 100% syntetyczny.

Re: Mazda 6 vs Vauxhall Insignia

PostPosted: 15 May 2014, 03:51
by AdamBoltryk
komar77 wrote:Filtry i oleje wymieniam sam.

OK.
A z ciekawości - co robisz ze starym, spuszczonym olejem?

Pozdrawiam