Page 1 of 1

Peugeot 307

PostPosted: 15 Mar 2014, 23:34
by sierotka_85
chętnie zapoznam Wasze opinie na temat Peugeot 307 rocznik 2005-2007 oczywiście szczere opinie proszę

Re: Peugeot 307

PostPosted: 16 Mar 2014, 19:40
by AGATAKLISZ
Masakra tyle mozna powiedziec taki zlom

Re: Peugeot 307

PostPosted: 17 Mar 2014, 13:12
by CBFka
Jakis konkretny silnik, czy bez znaczenia?

Re: Peugeot 307

PostPosted: 17 Mar 2014, 21:47
by s_virus
Rewelacyjne autko i nieśmiertelne, niezawodne silniki HDI (diesle). Największe kłopoty jakie mogą spotkać to autko z silnikami HDI to:
1.6 HDI
- zapchane sitko na przewodzie olejowym zasilającym turbo - zalecenie serwisu usunąć sitko
- zacinający się zawór EGR - prewencyjnie należy założyc blaszkę z otworem 5mm ograniczająca powrót spalin co znacznie wydłuży agonię zaworu. Docelowo wymienić lub u rozgarnięteg tunera wyłączyć programowo i zaślepić.

- zapychający się filtr cząsteczek stałych (FAP) oraz zużyty płyn eloys. Znów 2 opcje, fltr można zdemontować i wymyć wodą i zamontować ponownie a płyn eloys dolać i będzie działać jak nowy. Druga opcja to znów rozgarnięty tuner wyłącza programowo, filtr wycina i po tej operacji autko śmiga jak nowe i do tego mniej pali.
Uwaga: ponieważ auto ma spełniać normy emisji spalin EURO4 zarówno zaślepienie EGR-a czy wycięcie FAP-a NIE SPOWODUJE kłopotów na MOT.

2.0 HDI

FAP i EGR roziązania jw.

Generalnie większość problemów z silnikami HDI bierze się ze sterowania podciśnieniowego róznych podzespołów silnika. Gumowe wężyki tych podciśnień z wiekiem parcieją i powodują błędy silnika. Tępaki szkolone na wieśvagenach zczytują błędy i wymieniają połowę samochodu zamiast zacząć od owych wężyków, bo nie mogą wyeliminować błędu. Generalnie w garnicach przebiegu 100k do wymiany kwalifikują się sprzęgła z dość drogim tzw kołem dwumasowym. To nie tylko Peugeoty lecz wszystkie współczene diesle, ale i tu jest alternatywa bo są tańsze zamienniki z tzw sztywnym kołem.

Co do silników benzynowych to największą ich bolączką są zintegrowane cewki zapłonowe, ale wymina raz na 4 lata to też tragedii nie ma.

Wszystkie Peugeoty 307 cierpią na często padające czujniki parkowania, w serwisie drogi gips, ale na allegro sa podróbki za 100zł sztuka. Można je również programowo wyłączyć. Zdarzają się również kłopoty z tylnymi piastami (ale to już rzadkość) i tu znów niedouczone tępaki (ci od wieśvagenów) wymieniają namiętnie czujniki ABS zamiast piasty narażając właściciela na zbędne wydatki.

Jeśli planujesz zakup auta ze skrzynią automatyczną to jest to nieco bardziej skomplikowna historia. Daj znać to opiszę co i jak.

PS model po 2005r jest bardzo ładny.