Serwis auta w UK

Dyskusje na temat wszystkiego, co ma kółka. Samochody, motory, rowery; sprawy techniczne ;

MalePostNapisane by AdamBoltryk » 28 Nov 2013, 00:58 Re: Re: Re:

Alzak wrote:Silnik wankla nie jest zbudowany z ceramiki ... Problemem tego siknika byl stop metalu ktory uzyli do koncowek tloka, niestety wycieraly sie ...


Materials
Unlike a piston engine, where the cylinder is cooled by the incoming charge after being heated by combustion, Wankel rotor housings are constantly heated on one side and cooled on the other, leading to high local temperatures and unequal thermal expansion. While this places high demands on the materials used, the simplicity of the Wankel makes it easier to use alternative materials like exotic alloys and ceramics. With water cooling in a radial or axial flow direction, with the hot water from the hot bow heating the cold bow, the thermal expansion remains tolerable

Tak, wiem, Wikipedia to żadne źródło.
Nigdzie nie pisałem, że cały silnik jest/był ceramiczny. Ale wiem, że tłok był - w ramach prób i eksperymentów. I to właśnie ze względu na niską ścieralność ceramiki no i oczywiście na praktycznie pomijalnie małą rozszerzalność termiczą a co za tym idzie - szczelność. Oczywiscie nie w 100% produkcji.

Ale skoro nie rozwijali tego widocznie coś szło nie tak i teorie o niezniszczalnym silniku z ceramiki można włożyć między bajki.

Tak a propos - Mazda wraca do Wankla :) http://www.autoguide.com/auto-news/2013 ... pment.html

Pozdrawiam

AdamBoltryk
Wtajemniczony
 
 
Posts: 2527
Joined: 6 Dec 2008, 12:19
Reputation point: 183
SzanowanySzanowany
Top
0

PostNapisane by Guest » 28 Nov 2013, 02:11 Re: Serwis auta w UK

Nie wiem czy to jest prawda ale mi sie obilo o uszy, ze mazda w silnikach wankla nie mogła poradzic sobie z dzisiejszymi normami ekologicznymi i nie zrezygnowali z tego silnika ostatecznie ciagle starają sie go dopracować.

Guest
 
 
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 28 Nov 2013, 04:50 Re: Re: Re:

AdamBoltryk wrote:
Alzak wrote:Silnik wankla nie jest zbudowany z ceramiki ... Problemem tego siknika byl stop metalu ktory uzyli do koncowek tloka, niestety wycieraly sie ...


Materials
Unlike a piston engine, where the cylinder is cooled by the incoming charge after being heated by combustion, Wankel rotor housings are constantly heated on one side and cooled on the other, leading to high local temperatures and unequal thermal expansion. While this places high demands on the materials used, the simplicity of the Wankel makes it easier to use alternative materials like exotic alloys and ceramics. With water cooling in a radial or axial flow direction, with the hot water from the hot bow heating the cold bow, the thermal expansion remains tolerable

Tak, wiem, Wikipedia to żadne źródło.
Nigdzie nie pisałem, że cały silnik jest/był ceramiczny. Ale wiem, że tłok był - w ramach prób i eksperymentów. I to właśnie ze względu na niską ścieralność ceramiki no i oczywiście na praktycznie pomijalnie małą rozszerzalność termiczą a co za tym idzie - szczelność. Oczywiscie nie w 100% produkcji.

Ale skoro nie rozwijali tego widocznie coś szło nie tak i teorie o niezniszczalnym silniku z ceramiki można włożyć między bajki.

Tak a propos - Mazda wraca do Wankla :) http://www.autoguide.com/auto-news/2013 ... pment.html

Pozdrawiam


Jakis czas temu powaznie zastanawialem sie nad zakupem RX8 i wlasnie problemy z wycierajacymi sie koncowkami tloka w dosc duzej liczbie samochodow odciagnely mnie od tego pomyslu, nie pamietam gdzie ale znalazlem informacje ze te koncowki byly wykonane z spiekanego weglika...

xxxx wrote:Nie wiem czy to jest prawda ale mi sie obilo o uszy, ze mazda w silnikach wankla nie mogła poradzic sobie z dzisiejszymi normami ekologicznymi i nie zrezygnowali z tego silnika ostatecznie ciagle starają sie go dopracować.


Cos w tym moze byc te silniki znane sa z uzywania dosc duzej ilosci oleju silnikowego no i spalanie, 17-20mpg w samochodzie ktory ma 192 lub 231 koni pozostawia wiele do zyczenia.
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

MalePostNapisane by Bartsun » 28 Nov 2013, 07:29 Re: Serwis auta w UK

mialem swego czasu rx8 - super autko, taki gadzet bardziej nizeli auto codziennego urzytku. spalanie srednie na poziomie 18l w miescie (przy spokojnej jezdzie) lub 12 na trasie powoduja male zainteresowanie tym pojazdem. problemem sa wycierajace sie apexy na wirniku (nie mylic z tlokiem) ja zanim kupilem rexa zlecilem pomiar kompresji w serwisie mazdy. koszt jakos 40f a przynajmniej mialem pewnosc ze jeszcze sie tym autkiem pobawie. miala nalatane 80tys mil i sprzedalem jak miala 90tys takze bez problemu z odpalaniem itp. fajny jest zakres obrotow bo zmiana biegu przy 9tys (jak sie obroty koncza przed odcieciem jest sygnal dzwiekowy) jest bezcenna :) swego czasu chcialem ja zostawic jako drugie autko i znalazlem gdzies w Coventry gosci co robili zamienniki apex z jakiegos lepszego stopu ale jednak nieskorzystalem. moze kiedys jeszcze sie skusze... nigdy tak przyczepionym do jezdni samochodem nie jezdzilem.


Nie wiem czy to jest prawda ale mi sie obilo o uszy, ze mazda w silnikach wankla nie mogła poradzic sobie z dzisiejszymi normami ekologicznymi i nie zrezygnowali z tego silnika ostatecznie ciagle starają sie go dopracować.


zgadza sie

i tez ubolewam ze dzisiejsza technologia nie jest wykorzystywana aby wydluzyc zywotnosc pojazdow a wrecz przeciwnie, zeby skrocic.... w sumie wszystkiego co jest produkowane...
User avatar
Bartsun
Stały Bywalec
 
 
Posts: 589
Joined: 27 Sep 2006, 22:26
Reputation point: 1
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by budynx » 13 Jun 2015, 10:34 Serwis auta w UK

cześć, chciałbym odświeżyć ten temat i mam takie pytanie odnośnie serwisu. mam autko z grupy VAG konkretnie Audi, czy jest może ktoś na forum kto korzysta z zaufanego warsztatu i może polecić warsztat w którym zajmują sie tylko autami z grupy VAG.
widziałem tu wpis przez kolegę "Alzak" który pisał coś o warsztacie "Midlad VW" czy jest to warsztat godny polecenia? a może znacie jakieś inne.
dzieki za jakiekolwiek sugestie pozdrawiam

budynx
Przyczajony
 
 
Posts: 4
Age: 37
Joined: 16 Jun 2009, 19:46
Location: Birmingham/Żary
Reputation point: 0
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by Alzak » 23 Aug 2015, 21:16 Re: Re: Serwis auta w UK

budynx wrote:cześć, chciałbym odświeżyć ten temat i mam takie pytanie odnośnie serwisu. mam autko z grupy VAG konkretnie Audi, czy jest może ktoś na forum kto korzysta z zaufanego warsztatu i może polecić warsztat w którym zajmują sie tylko autami z grupy VAG.
widziałem tu wpis przez kolegę "Alzak" który pisał coś o warsztacie "Midlad VW" czy jest to warsztat godny polecenia? a może znacie jakieś inne.
dzieki za jakiekolwiek sugestie pozdrawiam



A czemu szukasz do serwisowania specjalistycznego garażu?
Jakikolwiek sarkazm zamieszczony w powyzszym poscie jest calkowicie nieprzypadkowy...

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posts: 620
Joined: 11 Jul 2010, 06:48
Reputation point: 55
Poczciwy
Top
0

Previous

  • Similar topics
    Replies
    Last post
Return to MOTORYZACJA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users