por.Borewicz wrote:Thomas wrote:W ostatnich wersjach 1.9tdi 105KM wycieraja sie panewki po ok 150tys. km.
Przy obecym rozwoju technologii szczegolnie obrobki metali i metalurgii koncerny gdyby chciały to mogłyby storzyc bez zadnego wiekszego wysilku silnik który przejechalby bez problemow i 2miliony km. Z reszta w tirach takie przebiegi to norma. Nie wspominając juz o wykorzystaniu ceramiki dzieki ktorej silnik byłby wlasciwie niezniszczalny.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Tak silniki w tirach robią takie przebiegi jak piszesz, ale zapomniałeś że zakres obrotów(temperatura i siła tarcia) jest totalnie inny:
- 4500-7000 obr./min – w przypadku silników o zapłonie iskrowym (benzynowych);
- 4000-5000 obr./min – w przypadku silników o zapłonie samoczynnym (wysokoprężnych);
- 1800-2500 obr./min – w przypadku silników o zapłonie samoczynnym (wysokoprężnych) w autach ciężarowych.
Co do niezniszczalnego silnika też mam wątpliwości...
Po piersze wg tego co napisales to silniki w ciezarowek pracuja na polowie obrotow diesla w osobowce wiec skoro ciezaronka bez wysilku zrobi 2milionu to osobowka zrobi bez problemu 1milion?
Ja jezdze dieslem i zadko kiedy przekraczam 3000 obrotów
Na trasie przy 3000 obrotach mam tego co pamietam miedze 80-90mil
Zakres obrotow od 1600 do ok 3, 500 to najoptymalniejszy zakrez do przyspieszenia. Ponizej muli bo turbo jeszcze sie nie rozkreci a powyżej to skuteczność silnika maleje.
Chyba ze mam dpf no to musisz go krecic zeby filtr ci nie zapchalo.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk