Page 2 of 4

PostPosted: 21 Nov 2013, 08:30
by Alzak
A po co serwis ma sie pytac jakiego oleju uzywac jak leja taki jaki powinien byc nie zapominajcie ze 99% ludzi nie interesuje jaki olej maja zalany, wazne ze jest zrobione i jest pieczatka.

Jest duzo garazy gdzie jak zadacie pytania albo poprosicie zeby zalali inny olej i robia to bez problemu, ja zawsze olej swoj mam reszte dostaje z powrotem na dolewke i po sprawie.

Re: Serwis auta w UK

PostPosted: 21 Nov 2013, 11:46
by AdamBoltryk
xxxx wrote:Adam prawie zgadles oddaje stare płyny do firmy zajmującej sie recyklingiem i utylizacja typu Bifa zupełnie za free.

OK.

xxxx wrote:(...) kwik fit (renomowana firma) pytam o wymianę oleju i słyszę 30£ olej+filtr i nawet nikt mnie nie pyta o specyfikację oleju w sklepie najtańszy olej do mojego samochodu kosztuje 55£, a filtr 15£ zakładając, ze kwik fit kupi to u producenta za 50% ceny to itak są w plecy

na 99% to jest 30 funtów PLUS olej PLUS filtr/y. 30 to tylko robocizna/koszty własne.
W większości serwisów podstawowy serwis kosztuje w okolicach 100 i więcej. Więc masz i swój olej i filtry i robociznę i koszty.

Pozdrawiam

Re: Serwis auta w UK

PostPosted: 21 Nov 2013, 22:01
by Matiaz88
Z wymianą oleju silnikowego nie ma problemu bo robiłem to nie raz a rzeczywiście jest to chwila roboty. I przeważnie gdy nie byłem pewny jaki olej był wcześniej lany lałem pół syntetyk i się nie przejmowałem. Gorsza z płynem chłodniczym i hamulcowym bo może się zapowietrzyć przy wypuszczaniu starego.

Re: Re: Serwis auta w UK

PostPosted: 22 Nov 2013, 09:55
by Alzak
Matiaz88 wrote:Z wymianą oleju silnikowego nie ma problemu bo robiłem to nie raz a rzeczywiście jest to chwila roboty. I przeważnie gdy nie byłem pewny jaki olej był wcześniej lany lałem pół syntetyk i się nie przejmowałem. Gorsza z płynem chłodniczym i hamulcowym bo może się zapowietrzyć przy wypuszczaniu starego.



A czemu lales pol syntetyk jak nie wiedziales jaki byl zalany ?

Re: Serwis auta w UK

PostPosted: 22 Nov 2013, 15:54
by Matiaz88
Olej mineralny ma krótszą żywotność i często leje się go do silników starszych w większym przebiegu a syntetyczny czy pół syntetyczny mają lepsze właściwości smarujące tym bardziej jeżeli jest turbina to nawet trzeba taki zastosować

Re: Re: Serwis auta w UK

PostPosted: 23 Nov 2013, 14:30
by Alzak
Matiaz88 wrote:Olej mineralny ma krótszą żywotność i często leje się go do silników starszych w większym przebiegu a syntetyczny czy pół syntetyczny mają lepsze właściwości smarujące tym bardziej jeżeli jest turbina to nawet trzeba taki zastosować



Przebieg nie ma wplywu na uzywany olej ... Za duzo sie pana "Kazia" mechanika nasluchales ...

Moi znajomi maja po 300-400 tys nalatane i caly czas na syntetyku.

Re: Re: Serwis auta w UK

PostPosted: 23 Nov 2013, 18:47
by por.Borewicz
Alzak wrote:
Przebieg nie ma wplywu na uzywany olej ... Za duzo sie pana "Kazia" mechanika nasluchales ...

Moi znajomi maja po 300-400 tys nalatane i caly czas na syntetyku.


Kolego Alzak , ja zawsze czytając twoje posty dowiaduję się czegoś nowego na temat motoryzacji.
Tyle co dostałem odpowiedź na temat gwarancji na wymianę oleju a tu znów coś nowego...
Czyli nowe auto powinno jeździć na tym samym oleju co po 400 tys przebiegu(na syntetyku)
Posiadasz ogromną wiedzę na temat motoryzacji, a my mamy fart ,że się nią z nami dzielisz :grin:

Re: Serwis auta w UK

PostPosted: 23 Nov 2013, 21:09
by Matiaz88
Ale nikt przynajmniej normalnie myślący nie leje oleju syntetycznego który jest o wiele droższy od mineralnego do silnika który jest na wykończeniu bo jakby nie patrzeć silnik mający 400 tys niejedno już przeszedł. Może nie słuchałem jednego Kazia ale paru i wyciągnąłem z tego takie wnioski. A mechanik jak mechanik powie ci swoje bo uważa że się nie znasz i dasz się wkręcić. Poza tym nie idę do pierwszego lepszego mechanika tylko pytam po paru warsztatach o to czy tamto:)

Re: Re: Re: Serwis auta w UK

PostPosted: 23 Nov 2013, 21:48
by Alzak
por.Borewicz wrote:
Alzak wrote:
Przebieg nie ma wplywu na uzywany olej ... Za duzo sie pana "Kazia" mechanika nasluchales ...

Moi znajomi maja po 300-400 tys nalatane i caly czas na syntetyku.


Kolego Alzak , ja zawsze czytając twoje posty dowiaduję się czegoś nowego na temat motoryzacji.
Tyle co dostałem odpowiedź na temat gwarancji na wymianę oleju a tu znów coś nowego...
Czyli nowe auto powinno jeździć na tym samym oleju co po 400 tys przebiegu(na syntetyku)
Posiadasz ogromną wiedzę na temat motoryzacji, a my mamy fart ,że się nią z nami dzielisz :grin:


Milo mi ze chociaz jedna osoba czyta te posty ...

Gwarancje dostajesz nie tylko na wymiane oleju ale takze na kazda czesc kupiona i wymieniona w warsztacie.

Tak twierdze ze przy uzywaniu syntetycznego oleju dobrej jakosci od nowosci i przy regularnym serwisowaniu samochodu w samochodzie z przebiegiem 300-400 mozna bez problemu dalej stosowac taki olej ...

A takze zamiana z pol syntetycznego na syntetyk jest jak najbardziej prawidlowa biorac pod uwage dobry stan silnika, bo wiadomo ze jak bierze olej pol syntetyczny to takze bedzie palil syntetyk.

Tutaj fajnie przeprowadzone testy :

http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

http://speedtalk.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=30483

Re: Re: Re: Serwis auta w UK

PostPosted: 25 Nov 2013, 11:16
by por.Borewicz
Alzak wrote:
Przebieg nie ma wplywu na uzywany olej ... Za duzo sie pana "Kazia" mechanika nasluchales ...


Milo mi ze chociaz jedna osoba czyta te posty ...



Oczywiście że czyta. Twoje teorie o tym że silnik nowy i z przebiegiem 400 tys jest w tej samej kondycji i powinien jeździć na tym samym oleju robią furorę... :grin:

Dodano: -- 25 lis 2013, 11:25 --

Alzak wrote:
Gwarancje dostajesz nie tylko na wymiane oleju ale takze na kazda czesc kupiona i wymieniona w warsztacie.



Ale ja nie pytałem o gwarancję na wymianę części.
Kilka postów wyżej napisałeś że: "ja zawsze olej swoj mam reszte dostaje z powrotem na dolewke i po sprawie"
Chciałbym się dowiedzieć jaką gwarancje o której pisałeś, dostajesz na ten olej który przyniosłeś do warsztatu?

Re: Re: Re: Serwis auta w UK

PostPosted: 25 Nov 2013, 15:36
by Alzak
por.Borewicz wrote:
Ale ja nie pytałem o gwarancję na wymianę części.
Kilka postów wyżej napisałeś że: "ja zawsze olej swoj mam reszte dostaje z powrotem na dolewke i po sprawie"
Chciałbym się dowiedzieć jaką gwarancje o której pisałeś, dostajesz na ten olej który przyniosłeś do warsztatu?


Nie trzeba byc geniuszem zeby sie domyslec ze skoro przynosze swoje czesci to nie mam zadnej gwarancji ...

Tutaj jeden z garazy przezemnie uzywany jasno i wyraznie jest napisane w T&C odnoscie gwarancji na czesci i ich wymiane.

http://www.midlandvw.co.uk/terms-and-conditions.html

Na wlasne oczy widzialem jak wymieniali klijentowi bezplatnie tarcze hamulcowe bo na jednej zrobilo sie delikatne pekniecie 3 tyg po wymianie u nich tych tarcz.

por.Borewicz wrote:
Alzak wrote:
Przebieg nie ma wplywu na uzywany olej ... Za duzo sie pana "Kazia" mechanika nasluchales ...


Milo mi ze chociaz jedna osoba czyta te posty ...



Oczywiście że czyta. Twoje teorie o tym że silnik nowy i z przebiegiem 400 tys jest w tej samej kondycji i powinien jeździć na tym samym oleju robią furorę... :grin:




Nowoczesne oleje syntetyczne to juz nie to samo co kiedys znam mase osob ktore maja po 300tys km na liczniku i nie maja najmniejszych problemow z zalewaniem syntetycznego oleju.

Skoro silnik byl dbany i zalewany najlepszym olejem dajacym silnikowi dobre smarowanie i skutecznie zmniejszajacym zuzycie silnika od samego poczatku, nie widze zadnego powodu dlaczego nie masz dalej lac syntetyka ...

Re: Serwis auta w UK

PostPosted: 25 Nov 2013, 20:52
by Krzysiek2099
Gdzie tanio w Bham zmienię opony na zimowe? Jadą do mnie koła z zimówkami, ale chcę zdjąć opony i założyć je na alusy (na których obecnie jeżdżę). Nie mam gdzie trzymać drugiego kompletu kół, więc wywalę letnie opony (i tak są zużyte) i będę chciał sprzedać stalowe felgi.

Re: Re: Serwis auta w UK

PostPosted: 26 Nov 2013, 04:25
by Alzak
Krzysiek2099 wrote:Gdzie tanio w Bham zmienię opony na zimowe? Jadą do mnie koła z zimówkami, ale chcę zdjąć opony i założyć je na alusy (na których obecnie jeżdżę). Nie mam gdzie trzymać drugiego kompletu kół, więc wywalę letnie opony (i tak są zużyte) i będę chciał sprzedać stalowe felgi.



Praktycznie u kazdego wulkanizatora cena to zaleznie od miejsca £5 bez wywazenia £7-£10 z wywazeniem.

PostPosted: 26 Nov 2013, 08:21
by Thomas
Alzak, praktyka zmiany oleju na gesciejszy przy duzym przebiegu byla praktykowana lata temu kiedy zadko ktory samochod mial turbo, pompowtryskiwacze czy dpf.
Gestrzy olej poprostu uszczelnia i smaruje lepiej.
Obecne syntetyki o ktorych piszesz nie sa ulepszane z myślą przedłużenia żywotności silnika ale spełnienia wszelakich eko-norm.
Taki olej musi byc zadki prawie jak woda i miec niemal wlasciwosci penetracyjne zeby lepiej odprowadzac cieplo z wysilonych jednostek i dobrze smarować turbo. To tego musi smolic jak najmniej zeby nie zamulac pdfu.
Jestem pewien ze nowoczesny silnik moglby wytrzymac duzo dużej zalany starej generacji olejem gdyby nie nowoczesny osprzet silnika.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Re:

PostPosted: 26 Nov 2013, 08:56
by Alzak
Thomas wrote:Alzak, praktyka zmiany oleju na gesciejszy przy duzym przebiegu byla praktykowana lata temu kiedy zadko ktory samochod mial turbo, pompowtryskiwacze czy dpf.
Gestrzy olej poprostu uszczelnia i smaruje lepiej.
Obecne syntetyki o ktorych piszesz nie sa ulepszane z myślą przedłużenia żywotności silnika ale spełnienia wszelakich eko-norm.
Taki olej musi byc zadki prawie jak woda i miec niemal wlasciwosci penetracyjne zeby lepiej odprowadzac cieplo z wysilonych jednostek i dobrze smarować turbo. To tego musi smolic jak najmniej zeby nie zamulac pdfu.
Jestem pewien ze nowoczesny silnik moglby wytrzymac duzo dużej zalany starej generacji olejem gdyby nie nowoczesny osprzet silnika.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Ja wiem ze takie praktyki byly stosowane kiedys ale dzisiejsze silniki sie troche roznia ... nie wiem jak Ty ale dla mnie silnik ktory musisz uszczelniac olejem nie nadaje sie do niczego...

Nowe oleje syntetyczne sa stworzone z mysla zeby jak najmniej zmniejszyc tarcie elementow ruchomych w silniku mineralne oleje zwyczajnie nie sa w stanie zapewnic odpowiedniej ochrony silnikowi juz nie mowie tytaj o tym ze syntetyki pracuje duzo lepiej od uruchomienia silnika gdzie mineralne oleje potrzebuja temperature do wlasciwego dzialania.

Tak jak piszesz wyzej wlasciwosci penetracyjne syntetykow sa jednym z powodow dla ktorych uzywanie ich jest dobrym pomyslem wkoncu chcesz olej ktory dostanie sie w jak najmniejsze zakamarki i powoduje ze elementy metalowe nie beda sie tak naprawde dotykaly.