madbrain wrote:Owszem dzialanie filtra jest takie zeby sadza nie wydostala sie z ukadu wydechowego - ale ta sadze w DPFie SPALA to nie worek od odkurzacza. A spalanie jest jak wiemy procesem CHEMICZNYM. Wiec spalajac sadze (ktora stanowia niedopalone weglowodory) zmieniasz sklad CHEMICZNY gazow ktore opuszczaja uklad wydechowy - to sa zagadnienia na poziomie szkoly podstawowej (oczywiscie tej starej 8 klasowej w ktorej nauczyciele jeszcze czegos tam uczyli).
Na szczescie zalapalem sie na stary tryb nauczania … a gdzie ja napisalem ze ta sadza tam zostaje ?? Chodzi mi tylko o to ze problemem byla sadza ktora zawierala szkodliwe toksyny powstale w procesie spalania a sadza pomagala im sie swobodnie przemieszczac przez co ludzie sa narazeni na wdychanie szkodliwych zwiazkow.
madbrain wrote:EGR nie ma za zadanie ograniczenia wydzielania C02 bo nie da sie spalic C02 drugi raz. Jego zadaniem jest zeby dopalic 'spaliny' w momencie gdy silnik jest jeszcze zimny i spaliny wydostajace sie z tlokow zawieraja WEGLOWODORY. Badz opoznic spalanie nowej mieszanki zmniejszajac ilosc tlenu jak silnik nie jest obciazony zeby nie bylo spalanie 'stukowego'. Dlatego na 'goracym silniku' pod obciazeniem sprawny zawor EGR jest zawsze zamkniety. A otwierajac sie 'dlawi' prace silnika.
Z tego co napisales wyzej wynika jakoby EGR I DPF mialy takie samo zadanie zredukowac ilosc wydalanych weglowodorow… a dobrze wiesz ze tak nie jest.
Nie da sie spalic CO2 po raz drugi to nie zadne odkrycie ale wprowadzenie spalin do komory spalania redukuje ilossc spalin ktore dostaja sie do atmosfery jednoczesnie zubozenie mieszanki ogranicza jej wydajnosc powodujac mniejsze wydalanie CO2.
Zeby polepszyc osiagi silnika pod obciazeniem EGR pozostaje zamkniety pozwalajac tym samym na doplyw wiekszej ilosci tlenu polepszajac wlasciwosci spalania.
P.S W silniku diesla nie wystepuje spalanie "stukowe"
madbrain wrote:Czy ja napisalem ze sa z plastiku? Owszem wytrzymuja wieksza temperature ale ja napisalem ze ma to ISTOTNY wplyw na ZYWOTNOSC takiej turbiny.
Turbina od samego poczatku istnienia jest przystosowana do pracy w wysokich temperaturach, jest zamocowana na kolektorze wydechowym to nie jest mechaniczna sprezarka ... Dla przykladu temperature potrzebna do wypalenia filtra “suchego” to 650c a w samochodach bez DPF osiagane EGT pod obciazeniem to okolo 800c(czasami wiecej) I gdzie tu widzisz negatywny wplyw temperatury potrzebnej do spalania sadzy skoro turbiny sa przystosowane do znacznie wyzszych temperatur ?
Brak swobodnego przeplywu spalin to calkowicie co innego.