Rekompensata za opóźnienie lotu.

Dla wszysktich którzy mieszkają lub zamierzają przyjechac do Birmingham i potrzebują informacji na różne tematy

MalePostNapisane by Adrian2712 » 14 Nov 2016, 23:29 Rekompensata za opóźnienie lotu.

Witam,czy ktoś starał się o zwrot kosztów lub rekompensatę z tytułu opóźnionego lotu powyżej 4 godzin?
User avatar
Adrian2712
Rozeznany
 
 
Posts: 195
Joined: 18 Mar 2011, 15:21
Location: B'ham
Reputation point: 18
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by JP2m » 15 Nov 2016, 18:19 Re: Rekompensata za opóźnienie lotu.

Z tego co wiem można się starać o zwrot kosztów zakupu biletu ale tylko gdy wykupiło się ubezpieczenie podróżne, a chyba mało kto je wykupuje.
User avatar
JP2m
Raczkujący
 
 
Posts: 55
Age: 36
Joined: 1 Nov 2009, 18:21
Reputation point: 3
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by jeremyfisher » 17 Nov 2016, 09:38 Re: Rekompensata za opóźnienie lotu.

Ja sie staralem, ale nic z tego nie wyszlo. Mialem opznienie ponad 3 godziny co jest jednym z wymogow zeby w ogole probowac. Wizzair tlumaczyl sie ze opoznienie bylo spowodowane przez pogode, bo ich samolot utknal przez atak zimy w innym kraju. Wymiana mailowa trwala kilka miesiecy ale ostatecznie sobie darowalem, bo pozostala mi juz tylko droga sadowa. Nie musisz miec wykupionego ubezpieczenia.
Tu masz sporo detali na ten temat : http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_pl.htm
Czytalem ostatnio ze linie nagminnie uzywaja tlumaczenia sie ze opznienie bylo spowodowane “extraordinary circumstances” i wtedy wyplacac nic nie musza. Czesto jest to naciagana historia.
Sa tez firmy ktore moga probowac walczyc o odszkodowanie w twoim imeniu, ale tego nie probowalem.

jeremyfisher
Początkujący
 
 
Posts: 11
Joined: 17 Nov 2016, 09:29
Reputation point: 0
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by rentgen » 21 Nov 2016, 07:54 Re: Rekompensata za opóźnienie lotu.

Adrian2712 wrote:Witam,czy ktoś starał się o zwrot kosztów lub rekompensatę z tytułu opóźnionego lotu powyżej 4 godzin?

Tak - z powodzeniem. Jednak są wyjątki: przewoźnik nie odpowiada za warunki pogodowe lub strajk pilotów/personelu/obsługi lotniska, itp. Dlatego na początku trzeba ustalić co jest przyczyną opóźnienia.
Wysokość odszkodowania zależy od odległości pomiędzy lotniskami naszej podróży oraz długości opóźnienia.
Ryanair mnie pod tym względem pozytywnie zaskoczył - odpowiedź następnego dnia, a kwota na koncie po 10 dniach. Bez żadnych komplikacji.

rentgen
Przyczajony
 
 
Posts: 10
Joined: 2 Jun 2015, 19:24
Reputation point: 6
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by jeremyfisher » 21 Nov 2016, 09:41 Re: Rekompensata za opóźnienie lotu.

Fajnie, przynajmniej komus sie udalo. U mnie sytuacja wygladala tak ze samolot ktorym mialem rano wyleciec z Luton, nocowal w Koszycach, tam byly jakies przymrozki i samolot z Koszyc przylecial z okolo 3 godzinnym opznieniem( taka informacje juz dostalem po zlozeniu wniosku). Chociaz obsluga w sensie stewardessy itp znowuz twierdzily ze przez problemy z silnikiem bylo opznienie, dlatego tez skladalem ten wniosek o odszkodowanie.
Ale jak najbardziej probuj, jesli spelniasz warunki.

jeremyfisher
Początkujący
 
 
Posts: 11
Joined: 17 Nov 2016, 09:29
Reputation point: 0
Neutralny
Top
0

MalePostNapisane by rentgen » 21 Nov 2016, 20:20 Re: Rekompensata za opóźnienie lotu.

jeremyfisher wrote:samolot ktorym mialem rano wyleciec z Luton, nocowal w Koszycach, tam byly jakies przymrozki i samolot z Koszyc

Przymrozki w tej części Europy np. w listopadzie to nie są okoliczności łagodzące. W takich sytuacjach samolot się odladza i w drogę - rutyna. Co innego mgła na lotniskach nie przystosowanych do lądowania przy niskiej widoczności. Radzę dowiedzieć się co było przyczyną, ew. skorzystać ze stron które się w tym specjalizują za ok. 1/3 odszkodowania.
Powodzenia.

rentgen
Przyczajony
 
 
Posts: 10
Joined: 2 Jun 2015, 19:24
Reputation point: 6
Neutralny
Top
0

FemalePostNapisane by Milencia » 25 Nov 2016, 18:50 Re: Rekompensata za opóźnienie lotu.

Poczytaj sobie o EU261.
Jest wiele stron, ktore pomagaja w uzyskaniu rekompensaty. Zalezy to oczywiscie od powodu opoznienia lotu. Ja sama jestem w trakcie oczekiwania na informacje od linii.
Potrzebujesz informacje o locie (booking, boarding pass etc) i wtedy mozna zaczac proces.
Jesli dodatkowo miales ubezpieczeie to poczytaj dokladnie T&C i tez probuj.

Powodzenia
User avatar
Milencia
Początkujący
 
 
Posts: 11
Age: 37
Joined: 6 Sep 2008, 16:29
Location: NYC/BHX
Reputation point: 0
Neutralny
Top
0


  • Similar topics
    Replies
    Last post
Return to SZUKAM INFORMACJI